محتوای ستون چیست؟


امروزه، همانطور که صحبت می کنیم، به طور متوسط ​​4 میلیون جستجو در دقیقه توسط کاربران در گوگل انجام می شود. این جستجوها بیشتر از کلمات کوتاه به کلمات طولانی و در بسیاری از موارد تبدیل شده اند و کاربران بیش از هر زمان دیگری به دنبال محتوای خوب و مناسب با کلمه کلیدی جستجو شده خود هستند. اینجاست که محتوای ستون یا ستون به کار می آید و می توانیم از آن برای جذب مخاطب به سایت خود استفاده کنیم و سئوی سایت خود را تا حد امکان تقویت کنیم.

پیلار پیج یک پست کامل است که در مورد موضوعی در سایت شما به صورت کامل و جامع صحبت می کند. این سبک نوشتاری در سال 2017 به دنبا معرفی شد و از آن زمان تاکنون یکی از راهکارهای تولید محتوا بوده است. اما محتوای پیلار چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟ امروز در دانش آموز برتر به طور کامل به آن می پردازیم.

محتوای ستون چیست؟

موضوعاتی هستند که برای یک وب سایت بسیار مهم هستند و نمی توان آن موضوع و مطالب را در یک یا دو پاراگراف خلاصه کرد و باید به صورت کاملا مشخص و عمیق در مورد آن بحث کرد. پس باید یک مقاله مفید، جامع و طولانی تهیه و منتشر کنیم. بنابراین در محتوای یک ستون، موضوعی به صورت ویژه، عمیق و مفصل بررسی می شود.

از آنجایی که این نوع محتوا برای ما بسیار مهم است، آن را به عنوان رکن سایت در نظر می گیریم. محتوای ستونی محتوا به این معنا نیست که محتوا باید در مورد یک موضوع نوشته شود و به آن پرداخته نشود. بلکه موضوعات مختلفی در آن زمینه نوشته می شود و سعی می شود با استفاده از لینک بیلدینگ و سئو داخلی این نوشته ها به هم متصل شوند. گوگل در این مدل از محتوا فقط یک صفحه را بررسی نمی کند، بلکه یک سایت را با توجه به ارتباط بین محتوای مختلف در این زمینه رتبه بندی می کند و ورودی را به سایت خود ارسال می کند و علاوه بر رتبه بندی هر کدام از این موضوعات در کدام یک از این موضوعات تقویت می شود. صفحه اصلی آن؟

محتوای پیلار چیست؟

به عنوان مثال در حال حاضر محتوایی که می خوانید مربوط به سئو می باشد و هدف آن علاوه بر رفع نیاز کاربر، تقویت صفحه اصلی آن یعنی آموزش سئو می باشد. در هر زمینه ای ممکن است این اتفاق بیفتد و فرقی نمی کند که در چه زمینه ای سایت دارید، مثلاً می توانید در زمینه آموزش زبان انگلیسی و با استفاده از تولید محتوای دقیق تر، در قالب پیلار محتوا، چنین فعالیتی را انجام دهید. ، صفحه اصلی را وارد کرده و ارتقا دهید.

محتوای ستون بالاتر از محتوای معمولی وبلاگ است زیرا باید تمام قسمت های یک موضوع را پوشش دهد و برای ما رتبه بندی در گوگل بسیار مهم است. این مطالب معمولا کلمات بیشتری در درون خود دارند اما فقط به کلیات موضوع می پردازند و عمق چندانی به محتوا نمی دهند. این در حالی است که محتوای خوشه ستونی به عمق یک موضوع می رود و دلیل تولید محتوای خوشه دقیقاً همان تمرکز بر جزئیات بیشتر یک موضوع است.

مزایای داشتن محتوای ستونی چیست؟

مزایای Pillar Content در بازاریابی محتوا بسیار زیاد است و هنگامی که کاربر به سایت شما می آید و با مطالب و ستون های دسته بندی شده زیادی در مورد موضوعی که جستجو می کند مواجه می شود، با سایت شما درگیر می شود و صفحات بیشتری را بازدید می کند. . و نام و برند سایت شما را به عنوان سایت مرجع این موضوع در ذهن خود قرار می دهد. بنابراین دفعه بعد که از سایت شما بازدید می کند و از محتوای مربوط به آن منطقه بازدید می کند. علاوه بر این مزایا، به طور کلی، یک سری مزایای دیگر نیز برای محتوای ستون وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  • بهبود فرآیند سئو و رتبه بندی در گوگل

همانطور که می دانید، یکی از مهم ترین دلایلی که ما محتوای Pilar تولید می کنیم، کسب رتبه خوب در نتایج گوگل است. به همین دلیل این مطالب طولانی و جامع نوشته شده است. علاوه بر این باید سعی کنید محتوایی بنویسید که کاربر پسند باشد و گوگل در کنار آن معنا و مفهوم آن را درک کند. هنگامی که یک کاربر با استفاده از پیوندهای داخلی که ایجاد کرده اید وارد سیستم می شود و از صفحه ای به صفحه دیگر متصل می شود. این سیگنال به گوگل می رود که این صفحه مفید است و به همین دلیل همه صفحات رتبه بهتری پیدا می کنند و روند سئوی شما بهتر می شود.

  • برای تولید محتوا نقشه راه داشته باشید

هنگامی که می خواهید از استراتژی محتوای ستونی در سایت خود استفاده کنید، واقعاً باید صفحات اصلی وب سایت خود را ایجاد کنید و دقیقاً بدانید که قرار است در کجا رتبه بندی کنید. این تا حد زیادی تولید محتوا و آینده وب سایت شما را تعیین می کند. اکنون می توانید یک تقویم تولید محتوای حرفه ای ایجاد کنید و از آن برای به روز رسانی، انتشار و بهبود محتوای خود هر روز یا هر چند روز استفاده کنید. بنابراین در تولید محتوا، همه چیز مربوط به آموزش تولید محتوا نیست زیرا سعی می کنید نحوه تولید محتوا و قرار دادن محتوا در وب سایت خود را یاد بگیرید. در عوض، باید یک استراتژی تولید محتوا خوب داشته باشید تا بهترین نتایج و بازخورد را از آن بگیرید.

مزایای محتوای Pilar

  • تولید محتوا سریعتر

یکی از مزایای استفاده از محتوای ستونی این است که می دانید محتوا باید چه مدت در وب سایت منتشر شود. این کار باعث می‌شود که زمان زیادی را برای یافتن موضوعی برای تولید صرف نکنیم و این کار بسیار راحت‌تر می‌شود و روند تولید محتوا سریع‌تر پیش می‌رود. در واقع، شما می دانید که یک قطعه محتوا باید چه خوشه هایی داشته باشد که برای شما بهترین کار را دارد.

  • افزایش رضایت کاربران

وقتی سریالی که مدت ها منتظرش بودید به یکباره پخش می شود چه احساسی دارید؟ قطعاً بسیار خوشحال و هیجان زده خواهید شد و تمام قسمت های آن را پشت سر هم با اشتیاق خواهید دید. ستون های محتوا و محتوای ستون ها فقط همین هستند و کاربر وارد سایت شما می شود و تمام مطالب مربوط به یک موضوع را در سایت شما پیدا می کند. در این صورت صفحات را یکی پس از دیگری سر می زند و همه را می خواند. این دقیقا همان رضایت کاربر است که گوگل به آن توجه زیادی کرده است و اگر سایتی بتواند رضایت کاربران را ایجاد کند در واقع رضایت گوگل را به دست آورده است.

انواع صفحات محتوای ستون (محتوای ستونی)

به طور کلی نمی توان قاعده و قاعده خاصی را برای صفحه بندی مطالب ستون ها مشخص کرد، زیرا هر زمینه کاری بسته به نوع محتوا، کم و بیش موضوعات و می تواند روش منحصر به فردی داشته باشد. اما به طور کلی این نوع محتوا چندین نوع رایج دارد که بر اساس آن ها می توان محتوا تولید کرد.

  • محتوای 10x، در واقع این محتوا 10 برابر بیشتر از محتوای معمولی که در وبلاگ منتشر می شود ارزش دارد. شاید سایت های زیادی دیده باشید که مطالبی را منتشر می کنند و بخشی از آن را می گویند و شرط ادامه خرید یا ارائه اطلاعاتی مانند شماره تماس یا ایمیل می کنند. اما در مطالب ستونی همه چیز درباره یک موضوع به صورت کامل و رایگان منتشر می شود.
  • ایجاد محتوا فهرستی از منابعی که محتوای عالی به عنوان منبع دارند. این محتوا در فهرستی از محتوا بر اساس پیوندهای داخلی و خارجی استفاده می شود.
  • محتوای محتوا محور نیز می تواند گزینه دیگری برای تولید محتوای ستونی باشد. به عنوان مثال، قیف بازاریابی چیست یا محتوای تکراری چیست. اینها همه موضوعاتی هستند که می توان از آنها برای ایجاد محتوای ستونی عالی استفاده کرد.

ایجاد محتوا Pilar

چگونه یک محتوای ستونی ایجاد کنیم؟

برای استفاده حداکثری از محتوای ستون، باید تعدادی از عوامل را برای انتخاب در نظر بگیرید. اولین عاملی که باید به آن توجه کرد محتوای خوشه ای است، زیرا باید بین این دو نوع محتوا در یک مکان پیوند وجود داشته باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، محتوای Pilar Content گسترده و محدود به ارائه اطلاعات است و مانند اقیانوسی است که تنها یک سانتی متر عمق دارد. ما باید یک استراتژی داشته باشیم تا بتوانیم این دو سبک محتوا را با هم ترکیب کنیم.

اگر قصد تولید محتوا بر اساس خوشه ها را دارید، خود گوگل به طور کامل سبک محتوای شما را درک می کند و متوجه می شود که مثلاً در زمینه آموزش کوچینگ کسب و کار فعالیت می کنید و زمانی که کاربر این کلمه یا کلمات مرتبط را جستجو می کند. به این رشته آیا، شما برای او به گوگل بروید. اما در کنار تمامی این عوامل باید یک سری پارامترها را در تولید محتوای خود رعایت کنید تا بهترین محتوا را تولید کنید.

  • شناخت کافی از مخاطب

قبل از انجام هر کاری، نه فقط محتوا، بلکه قبل از شروع هر بخشی از کسب و کارتان، باید دقیقاً مشخص کنید که بازار هدف شما کجاست و مخاطبان شما چه کسانی هستند. آنها به دنبال چه می گردند؟ علایق و سلایق آنها چیست؟ وقتی به این سوالات پاسخ دادیم، می توانیم فعالیت خود را به بهترین شکل ممکن شروع کنیم. اگر قبلاً در مورد این موضوع نشنیده اید، توصیه می کنم مقاله بازار هدف را مطالعه کنید.

بنابراین همانطور که گفته شد، قبل از شروع نوشتن، باید مشخص کنید که مخاطبان وبلاگ شما چه کسانی هستند و در گوگل به دنبال چه چیزی هستند. هنگامی که این را بدانید، ایجاد صفحات اصلی سایت و دریافت لیستی از محتوایی که قرار است منتشر شود، برای شما بسیار آسان تر خواهد بود.

  • کلمه کلیدی مناسب

بسیاری از کسب و کارها هستند که مدام در حال تولید محتوا هستند اما همیشه از نداشتن ورودی شکایت دارند. این افراد باید نگاه خوبی به انتخاب کلمه کلیدی داشته باشند. باید سعی کنید از کلماتی برای وبلاگ خود استفاده کنید که رقابت زیادی برای آنها وجود ندارد و از طرفی کلماتی را انتخاب کنید که دقیقاً هدف جستجوی کاربر باشد تا از این طریق ورودی بیشتری داشته باشید. بنابراین سعی کنید روی موضوعاتی تمرکز کنید که کاربر احتمالاً آنها را جستجو می کند، سپس کلمات کلیدی مربوطه را استخراج کنید و لیستی از آنچه ممکن است کاربر در گوگل جستجو می کند را دریافت کنید و شروع به تولید محتوا کنید.

  • ادغام پست های قبلی

اگر قبلاً پست‌هایی دارید که عناوین شما همان موضوعاتی است که می‌خواهید درباره آن بنویسید، می‌توانید آنها را ادغام کرده و محتوای جامع استخراج کنید.

  • محتوای خود را برای خواندن کاربران بهینه کنید

بهینه سازی برای کاربر یعنی استفاده از تصاویر، هدهای h2 و h3 تا کاربر بتواند به راحتی ستون مطالب شما را دنبال کند و از خواندن مطالب شما خسته نشود. این باعث می شود کاربر علاقه بیشتری به خواندن مطالب شما داشته باشد و با سایت درگیر شود.

  • موضوعات مرتبط

یکی از کارهایی که در تولید محتوای ستونی باید انجام دهید این است که سعی کنید همه محتوا را به هم پیوند دهید. به عنوان مثال، به تمام ستون ها از صفحه اصلی موضوع یک لینک داخلی بدهید، یا از محتوای ستون ها به صفحه اصلی موضوع یا سایر مطالب Pillar Content پیوند دهید. این باعث می شود که همه قسمت ها به یکدیگر مرتبط باشند و هم گوگل به آن بیشتر توجه کند و هم دسترسی کاربر به تمام موضوعات بسیار مفید باشد.

کلام پایانی

محتوای ستونی یا ستونی محتوا یکی از کارهایی است که یک سایت می تواند انجام دهد تا رتبه خود را در گوگل بسیار راحت تر افزایش دهد و با خوب انجام دادن یک موضوع خاص، برندسازی خوبی انجام دهد و مردم مطالب جدید را مطالعه کنند و در یک دامنه مفید باشند، کافی است به آن مراجعه کنند. به آن سایت علاوه بر این، امروزه بیش از 50 درصد از مردم عبارات جستجو شده در گوگل بیش از 4 کلمه هستند و از آنجایی که تعداد زیادی جستجوی کلیدواژه در محتوای ستون وجود دارد، شانس کسب رتبه با آنها بسیار افزایش می یابد. پس سعی کنید به جای تولید محتوای بی کیفیت و بدون استراتژی از این سبک محتوا کمک زیادی بگیرید تا اعتبار سایت خود را افزایش دهید.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. اگر در مورد محتوای ستون سوالی دارید، فقط در قسمت نظرات بپرسید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.