بازاریابی مجدد چیست؟ آموزش بازاریابی مجدد


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای جذب مشتری و تبلیغ سایت و یکی پول زیادی پرداخت کنید کمپین دیجیتال مارکتینگ شما خیلی خوب طراحی می کنید و مثلاً تعداد افراد به سایت شما می آیند، اما در نهایت متوجه می شوید که هیچ فروشی ندارید و می دانید که کمپین شما شکست خورده است، اما مهم این است که هدف شما خرید مشتریان بالقوه بوده است و انتظارش را داشتید. تجربه فروش رویایی اشتباه است.

این یک رویا است که کاربران برای اولین بار وارد سایت شما شوند و در مرحله اول حجم بالایی از خرید از شما داشته باشند. باید بدانید که کاربران ممکن است بارها و بارها برای خرید از سایت شما به سایت شما بیایند و حتی موفق نشوند، پس این انتظار را بشکنید و به کمپین های خود متفاوت نگاه کنید.

هنگام اجرای یک کمپین، به خاطر داشته باشید که به جای اینکه فقط منتظر فروش باشید، می توانید اهداف دیگری را برای خود تعیین کنید. به عنوان مثال سعی کنید کاربران را به شکل پاپ آپ برای دریافت خبرنامه یا کد تخفیف اطلاعاتی مانند ایمیل یا شماره تماس بگیرید. اگر این هدف را دنبال کنید، به تدریج مفهوم بازاریابی مجدد یا بازاریابی مجدد را برای خود پیدا خواهید کرد. اگر با بازاریابی مجدد آشنا نیستید، یادگیرنده برتر امروز اینجاست تا این مفهوم را به طور کامل توضیح دهد.

بنابراین مطالعه بازاریابی مجدد چگونه است؟ (آموزش بازاریابی مجدد) با فراگیر برتر همراه باشید:

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

  • بازاریابی مجدد چیست؟ (آموزش بازاریابی مجدد)
  • انواع بازاریابی مجدد چیست؟
  • تفاوت بین remaking و retargeting چیست؟
  • مزایای بازاریابی مجدد چیست؟
  • چگونه یک کمپین برای بازسازی طراحی کنیم؟

بازاریابی مجدد چیست؟ (آموزش بازاریابی مجدد)

همانطور که در بالا ذکر شد، پس از تبلیغات و ایجاد کمپین، ترافیک زیادی از جامعه هدف به سمت سایت شما هدایت می شود و حتی ممکن است ۲ درصد از این ترافیک را از شما خریداری کنند. از دست دادن بقیه ترافیک اشتباه است. زیرا از این طریق می توانید ترافیک مشتری ایجاد کنید. این معنای بازاریابی مجدد است، رفتار افرادی را در نظر می گیرد که وارد سایت شما شده اند و خریدی انجام نداده اند. حال به این فکر کنید که چگونه این رفتار را شناسایی کنید؟

شما در حال استفاده هستید ابزار جار داغ یا بیسکویت ها با HitMap می توانید رفتار کاربران سایت خود را بررسی کنید. شما باید بفهمید که این افراد از چه دسته هایی از سایت شما استفاده کرده اند و به کدام محصولات علاقه مند هستند. حال با اطلاعات کاملی که از کاربران دارید، باید این افراد را به سایت خود بازگردانید و بتوانید محصولات خود را به این افراد نشان دهید. مردم بیشتر

کل این مفهوم توضیح کاملی برای بازاریابی مجدد یا بازاریابی مجدد است. علاوه بر بازاریابی برای مشتریان جدید و مشتریان بالقوه، می توانید از بازاریابی مجدد برای مشتریان واقعی خود نیز استفاده کنید.

بنابراین با بازاریابی مجدد می‌خواهیم مشتریانی را که قبلاً از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند و با سایت شما آشنا هستند، اما از شما خریدی انجام نداده‌اند، به تجارت شما بازگردانیم.

اگر با مفهوم بازاریابی مجدد آشنا هستید ممکن است در این قسمت کمی گیج شده باشید، با تفاوت بازاریابی مجدد و ریتارگتینگ این ابهام را برطرف می کنیم. توصیه می شود قبل از مطالعه قسمت های پایین را مطالعه کنید هدف گذاری مجدد چیست؟ پرداخت.

انواع بازاریابی مجدد چیست؟

بازاریابی مجدد استاندارد

یکی از رایج ترین روش های بازاریابی مجدد، بازاریابی مجدد استاندارد است که در شبکه های اجتماعی یا تبلیغات گوگل استفاده می شود. به محض ورود کاربران به سایت شما، کوکی ها شناسایی می شوند و کاربران در فضای وب حرکت می کنند و تبلیغات شما را می بینند.

بازاریابی مجدد پویا

این نوع بازاریابی، هدف قرار دادن مشتریانی را که متوجه محصول یا خدمات خاص شما شده اند، آسان تر می کند. می توانید از گوگل بخواهید که وب سایت شما را به بازدیدکنندگانی که اخیراً محصولات و خدمات مشابهی را در ابتدای جستجوی آگهی دیده اند نشان دهد. تفاوت بازاریابی استاندارد با این نوع بازاریابی در این است که تبلیغات بسته به محصولات و خدماتی که کاربران در وب سایت دنبال کرده اند شخصی سازی می شود.

بازاریابی مجدد ایمیلی

همانطور که از نام آن پیداست، شما از طریق ابزارهای ایمیل با مخاطبین خود در ارتباط هستید. شما برای مخاطبین خود ایمیل می فرستید و از آنها می خواهید با ارائه پیشنهادات خوب و کدهای تخفیف از وب سایت شما بازدید کنند.

تفاوت بین remaking و retargeting چیست؟
تفاوت بین remaking و retargeting چیست؟

تفاوت بین هدف گذاری مجدد و بازاریابی مجدد چیست؟

این دو مفهوم کاملا شبیه هم هستند اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که به بررسی این تفاوت ها می پردازیم. در ابتدا، مفهوم هدف‌گیری مجدد به این معنا بود که مشتریانی را که برای اولین بار به سایت شما می‌آیند اما به هر دلیلی از سایت شما خرید نمی‌کنند، شناسایی می‌کند، سپس با حفظ کوکی‌هایشان کوکی‌ها را بازیابی می‌کند. به این ترتیب این کاربران به محض خروج از سایت شما و ورود به سایت های دیگر در فضای مجازی تبلیغات سایت شما را مشاهده می کنند و اگر این افراد بر روی بنر شما کلیک کرده و به سایت شما برگردند و خرید انجام دهند، بازاریابی می کنید. شما بازگشت یا هدف گذاری مجدد انجام داده اید.

اما در تبلیغات بازاریابی مجدد، شما فقط رفتار کاربران را در سایت خود مشاهده می کنید و با توجه به علاقه این افراد، کاربران را دسته بندی کرده و از طریق روش هایی مانند ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی، این افراد را به سایت خود جذب می کنید.

اگر در حال حاضر به هدف گذاری مجدد یا بازاریابی مجدد فکر می کنید؟ باید بگوییم که هر کدام از این روش های بازاریابی به نوبه خود بسیار کارآمد هستند و به خوبی جواب می دهند، اما اگر بتوانید از این دو روش به صورت ترکیبی استفاده کنید، قطعا نتایج بسیار خوبی در کسب و کار خود خواهید گرفت و فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد. .

مزایای بازاریابی مجدد چیست؟

در این قسمت می خواهیم بررسی کنیم که بازاریابی مجدد چه مزایایی دارد؟ بیایید پرداخت کنیم.

بهینه سازی نرخ تبدیل

یکی از راه هایی که بازاریابان دیجیتال به دنبال آن هستند تا بتوانند آن را به درستی انجام دهند، بهینه سازی نرخ تبدیل است. با داشتن استراتژی بازاریابی مجدد می توانید نرخ تبدیل خود را بهینه کنید. در این قسمت شما ترافیک و جامعه هدف اصلی را می شناسید و آنها را می شناسید، کافی است با انجام یک سری روش های خاص این افراد را به سایت خود بازگردانید، محصولات مورد علاقه خود را به آنها نشان دهید تا بتوانید مشتریان بالقوه خود را معرفی کنید. به مشتری. تبدیل به واقعی

آگاهی از برند را افزایش دهید

در تبلیغات بازاریابی مجدد، نام برند شما بارها و بارها به روش های مختلف به مشتریان بالقوه نمایش داده می شود. در این نمایش های مکرر، نام برند شما به مشتریان یادآوری می شود. در واقع با تبلیغات بازاریابی مجدد، آگاهی از برند را افزایش خواهید داد. آگاهی از برند یکی از مهمترین موضوعات در قیف فروش است که در مرحله اول قیف فروش قرار دارد.

اگر با قیف فروش آشنا نیستید به طور خلاصه توضیح می دهیم:

مرحله اول قیف فروش آگاهی از برند یا آگاهی از برند نامیده می شود. شما باید برند خود را با محتوای بازاریابی، اعم از متنی یا ویدیویی، به جامعه مرتبط با کسب و کار هدف خود معرفی کنید. مرحله اول قیف مرحله سقوط شماست. در این قسمت شاهد سقوط زیاد خواهید بود. مرحله ی بعد توجه یا به آن جذب مخاطب می گویند. افرادی که در این مرحله در مرحله شما هستند، اگر روش های بازاریابی اولیه ای دارید، می توانید همه آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

اگر این افراد از شما خرید کردند وارد صحنه شوید تحصیل یا جذب مشتری. مرحله ی بعد بازاریابی حفظ یعنی کاربر در یک بازه زمانی دوباره از شما خرید خواهد کرد. مرحله ی بعد وفاداری یا وفاداری تماس گرفت. در این قسمت مشتری کسب و کار شما را درک می کند و شما را برندی می داند که برای آن مفید هستید.

آگاهی از برند – توجه – اکتساب – حفظ – وفاداری

پس حتما برای شناخت برند از بازاریابی مجدد استفاده کنید.

کاهش هزینه های تبلیغاتی

با بازاریابی مجدد، می توانید بودجه تبلیغاتی کسب و کار خود را بهینه کنید. با انجام بازاریابی مجدد به راحتی می توانید کاربرانی که از سایت شما بازدید کرده اند را به سایت خود بازگردانید و قطعا انجام این کار کمتر از حجم تبلیغات دیجیتال مارکتینگ و از همه مهمتر کاربرانی را برای شما به همراه خواهد داشت. آنها مشتاق هستند که شما و برند شما را بشناسند و شما فقط باید با انجام یک سری روش های دیجیتال مارکتینگ بفروشید.

چگونه یک کمپین برای بازسازی طراحی کنیم؟

در این قسمت می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه یک کمپین برای بازاریابی مجدد طراحی کنید و از آن در کسب و کار خود استفاده کنید. قبل از انجام هر حرکتی از کاربران خود اجازه بگیرید و اگر نظر مثبتی دارند با هم در ارتباط باشید. با انجام این بازاریابی مجاز به کسب و کار شما

مزایای بازاریابی مجدد چیست؟
مزایای بازاریابی مجدد چیست؟

مخاطبین را دسته بندی کنید

ابتدا باید کاربرانی را که از سایت شما بازدید می کنند بر اساس محصولاتی که بازدید کرده اند به محصولات مورد علاقه خود دسته بندی کنید، سپس در مراحل بعدی در یک دسته بندی دقیق تر عمل کنید و تری را با جزئیات و حساسیت بیشتری در اختیار کاربران قرار دهید. در دسته بندی جامعه هدف نهایت دقت را به خرج دهید زیرا با یک خطای جزئی می توانید هر یک از این کاربران را از دست بدهید.

بعید است که بتوان از طریق آن را دسته بندی کرد بازاریابی ایمیلی با آنها در تماس باشید. فقط هنگام ارسال ایمیل انبوه باید مراقب باشید که ایمیل ارسال شده توسط شما اسپم نشود. اینگونه می توانید مقاله کنید جلوگیری از ایمیل های اسپم خواندن.

محتوای مفید تولید کنید.

شما باید بتوانید برای این افراد محتوای مفید تولید کنید تا جذب شما و کسب و کارتان شوند. پیام های طولانی و خسته کننده بفرستید. سعی کن بازاریابی ویدیویی کافی است و ویدیوهای کوتاه اما مفید تولید کنید. در نظر بگیرید که در ابتدا نباید محصول را بفروشید بلکه سعی کنید اعتماد مشتری را جلب کنید و در کنار مشتری باشید.

بهینه سازی صفحات وب سایت

ابتدا باید بتوانید صفحات اصلی و صفحه محصول وب سایت خود را بهینه کنید. این بدان معناست که برای بازگرداندن کاربر به سایت خود نباید هزینه و زمان زیادی صرف کنید و بتوانید او را به مرحله فروش برسانید، اما سرعت سایت شما به قدری کند است که مشتری ناامید شده و از خرید منصرف می شود یا درگاه پرداخت شما. به درستی کار نمی کند و به عنوان مثال سایت شما دیگر تجربه کاربری خوبی برای مشتری ندارد. همه اینها در حالت اول باعث می شود که کاربر آن شماره از سایت شما خارج شود نرخ پرش یا نرخ پرش افزایش می یابد و در مرحله بعد کاربر علاوه بر اینکه دیگر به سایت شما سر نمی زند، برند و کسب و کار شما را به اشتباه معرفی می کند.

پس در بهینه سازی صفحات سایت خود کوشا باشید و یا می توانید از یک متخصص سئو کمک بگیرید آموزش سئو بهترین دانش آموز را بخوانید.

مقاله پیشنهادی معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران خواندن.

طراحی کمپین های مختلف

شما باید کمپین های مختلفی طراحی کنید تا کاربران را به سایت خود بازگردانید و آنها را تشویق کنید که از سایت شما خرید کنند. اگر به طور کلی با طراحی کمپین آشنایی ندارید، حتما مقاله را بخوانید چگونه یک کمپین دیجیتال مارکتینگ طراحی کنیم؟ خواندن.

افرادی که اکنون به هر دلیلی سبد خرید خود را نیمه تمام رها کرده اند می توانند با ارائه کد تخفیف از بازاریابی پیامکی بازگشت به سبد خرید. یا برای افرادی که مدت زیادی است از شما خرید نکرده اند می توانید با پیشنهاد ویژه یا ارسال رایگان یا کد تخفیف از آنها بخواهید دوباره به سایت شما مراجعه کنند.

اگر محصول جدیدی در دسترس دارید، می توانید آن را به صورت ویژه در قالب کمپین به طرفداران آن معرفی کنید. حتما از کمپین ها برای فروش خوب استفاده کنید.

از تست A/B استفاده کنید.

اگر همه کارها را انجام داده اید و متوجه شده اید که بازاریابی مجدد برای شما خوب کار نمی کند تست A/B در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید و نظر کاربران خود را جویا شوید تا بتوانید مطابق سلیقه آنها عمل کنید.

آخرین کلمه:

آیا سعی کرده ایم به طور کامل بررسی کنیم که بازاریابی مجدد چیست؟ بیایید این مفهوم را برای شما توضیح دهیم. اگر قبلا از این روش استفاده نکرده اید پیشنهاد می کنم این کار را انجام دهید و یا اگر تجربه ای در بازاریابی مجدد دارید در قسمت نظرات با بهترین دوستان خود به اشتراک بگذارید. با تشکر از توجه شما.

اگر شما هم به دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید، می توانید آموزش بازاریابی دیجیتال بهترین دانش آموز را بخوانید.