تولید محتوای مرجع چیست؟ آموزش تولید محتوای مرجع


مرجع بودن در زمینه کاری به این معنی است که می توانید در یک زمینه کاری به عنوان مرجع شناخته شوید. این بدان معناست که وقتی محتوای مرجع تولید می کنید، کاربران شما را به عنوان مرجع آن حوزه کاری می شناسند و در نتیجه به شما مراجعه می کنند.

همه ما به سایت های دانلود رفته ایم. چندین سایت دانلود وجود دارد که اکثر کاربران وب فارسی به سراغ دانلود نرم افزار و بازی می روند. به نظر شما دلیل این امر چیست؟ مرجع شدند.

تولید محتوای مرجع به شما کمک می کند خود را به عنوان مرجع در یک زمینه کاری معرفی کنید و حتی اگر در یک کلمه کلیدی رتبه پایینی داشته باشید، اولویت با شماست، یعنی کاربر ابتدا روی لینک شما کلیک می کند و سپس به سایت دیگر می رود. زیرا شما را به عنوان یک مرجع می شناسد که احتمالا بهتر از سایت در لینک اول است.

این حتی برای سئو بسیار مفید است زیرا وقتی در رتبه های پایین تر قرار می گیرید و کلیک های زیادی می کنید، گوگل این سیگنال را دریافت می کند که شما یک سایت محبوب هستید که کاربران سایت شما را دوست دارند و بنابراین رتبه سایت شما بهتر می شود.

محتوای مرجع تولید کنید

برای تبدیل شدن به یک مرجع در حوزه کاری خود، تولید محتوای مرجع یکی از راهبردها و کانال های اصلی و کلیدی است که از طریق آن می توانید خود را به مردم و کاربران ثابت کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با تولید محتوای مرجع آشنا کنیم. تولید محتوای مرجع از دو جهت بسیار مهم است:

  • شما را به یک مرجع در رشته خود تبدیل می کند.
  • دوتا در سئوی شما بسیار موثر هستند. زیرا با تولید محتوای مرجع می توانید مگا پاست یا همان محتوای آسمان خراش را نیز تولید کنید یا از آن به عنوان محتوای رشته خوشه ای استفاده کنید.

تا اینجا شما را با محتوای مرجع و نحوه تبدیل شدن به مرجع یک رشته کاری آشنا کردیم. در این قسمت قصد داریم شما را با تکنیک های ایجاد محتوای مرجع برای تبدیل شدن به یک مرجع در حوزه کاری خود آشنا کنیم.

محتوای همیشه سبز تولید کنید

اولین کاری که باید انجام دهید استفاده از محتوای همیشه سبز است. اما محتوای همیشه سبز چیست؟ محتوای همیشه سبز اصطلاحی است که از درختان کاج گرفته شده است زیرا درختان کاج همیشه سبز هستند و در تمام فصول سبز باقی می مانند.

دلیل نامگذاری محتوای همیشه سبز این است که ما باید محتوایی تولید کنیم که هرگز قدیمی نشود. در واقع تولید محتوای همیشه سبز به این معناست که ما باید محتوایی تولید کنیم که هیچ گاه قدیمی نباشد و همیشه قابل استفاده باشد و حتی پس از گذشت زمان بسیار طولانی از انتشار، باز هم ترافیک خوبی را به سایت ما ارسال کند.

محتوای همیشه سبز مزایای زیادی دارد اولین مزیت این است که رتبه شما را افزایش می دهد زیرا زمانی که برای سال ها فقط از یک محتوا ترافیک دریافت می کنید، در واقع از یک محتوا برای مدت طولانی ترافیک ثابتی دریافت خواهید کرد.

یکی دیگر از مزایای محتوای سبز این است که کاربران بیشتری جذب شما می شوند. زیرا شما محتوای کارآمدی در اختیار آنها قرار می دهید و در مجموع این شیوه تولید محتوا راه حلی عالی برای تبدیل شما به یک مرجع در حوزه کاریتان است.

موضوعاتی که می توانید برای تولید محتوای همیشه سبز روی آنها مانور دهید موضوعاتی مانند چگونگی هستند. کاربران همیشه نگرانی‌های زیادی دارند، آنها می‌خواهند پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند، و اگر با موضوعاتی مانند نحوه یا محتوایی که یک سایت سرویس می‌دهد یک محصول یا چیزهایی شبیه به آن یا محتوایی که چک لیستی از کارهایی که باید انجام دهید و باید انجام دهید سروکار دارید. نه ارائه در یک کار شما کار خوبی در تولید محتوای همیشه سبز انجام دادید.

استفاده از ریز محتویات

تکنیک بعدی برای تبدیل شدن به یک مرجع برای حوزه کاری شما، ایجاد میکرو محتوا یا میکرو محتوا است. Microcant یک محتوای کوچک و مختصر است که اطلاعات مفیدی در مورد کلیت و جزئیات یک داستان در یک خلاصه ارائه می دهد.

مزیت میکرو محتوا یا میکرو کانتر این است که زمان زیادی را برای کاربران نمی گیرد، زیرا شامل یک آموزش کوتاه یا یک بررسی کوتاه است. این نوع محتوا در شبکه های اجتماعی بسیار قابل استفاده است.

زیرا در شبکه های اجتماعی افراد حوصله تماشای مطالب طولانی را ندارند و می توانید برای افراد پرمشغله ای که وقت زیادی ندارند یا افرادی که به دنبال زندگی روزمره هستند و حوصله انجام این کار را ندارند، ریز محتوا ایجاد کنید. بیشتر از محدود کردن محتوای خود به تجارت شما.

بهتر است در شبکه های اجتماعی به خصوص استوری های اینستاگرام یا پست های اینستاگرام، لینکدین، توییتر و مواردی از این قبیل، ریز محتوا تهیه کنید تا بخشی در سایت ایجاد کنید که در آن ریز محتوا را به اشتراک بگذارید.

محتوای سریال یا چند قسمتی تولید کنید

مورد بعدی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم تولید محتوای چند قسمتی یا سریالی است. محتوای چند قسمتی سریال محتوایی است که در قالب چند قسمت تولید می شود و زمانی استفاده می شود که توضیح و تولید محتوا در یک موضوع در یک مقاله یا یک پادکست یا یک ویدیو و به هر نحوی که بخواهید مکان های گمشده را بشمارید و شما باید آن را سریالی کرد

این تکنیک دیگری برای تولید محتوای مرجع است. می توانید از این تکنیک برای جذب افراد زیادی استفاده کنید. زیرا به طور پیش فرض، مردم مشغول جمع آوری اطلاعات هستند و به دنبال جمع آوری مجموعه های بیشتری از محتوای جذاب هستند.

وقتی محتوای سریالی زیادی تولید می کنید که جذاب و جذاب باشد، در تولید محتوای سریال به خوبی عمل می کنید. همچنین برای ساخت محتوای سریالی باید تمامی محتواها به یکدیگر متصل شوند.

وقتی چندین محتوای سریال دارید، می توانید کاربران زیادی را از این موضوع مطلع و جذب کنید و زمانی که چندین محتوای سریال در دستگاه کاربران دارید یا آن را در سایت یا شبکه اجتماعی خود آپلود می کنید، در حالی که از شبکه های اجتماعی یا وب سایت خود بازدید می کنید. ، نرخ تبدیل آنها بسیار بالاتر می رود زیرا آنها شما را به عنوان یک تجارت مرجع در زمینه خود می شناسند و مطمئناً تولید محتوای سریال بسیار مهم است.

تولید محتوای سریال کار سختی نیست. گاهی پیش می آید که می خواهیم درباره یک موضوع کلی و بسیار غنی صحبت کنیم. من همیشه از سئو به عنوان مثال استفاده می کنم. سئو موضوع بسیار گسترده ای است و نمی توان همه آن را در یک مقاله، ویدیو یا پادکست گنجاند.

پس چه می توان کرد؟ برای یافتن زیرمجموعه ها و جزئیات سئو یا هر موضوع دیگری می توانید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و همه آنها را در قالب یک سری ارائه دهید که همه قسمت ها به هم مرتبط هستند و بسیار جذاب هستند.

وقتی محتوای سریال تولید می کنید کاربر مجبور می شود شما را فالو کند 🙂 چون مغز انسان بعد از علاقه به موضوعی و پیگیری آن بیشتر کنجکاو می شود و موضوع برای آن داغ می شود. وقتی کاربر می بیند که قسمت های بعدی این محتوا وجود دارد یا قسمت های قبلی این محتوا وجود دارد که دید بهتری نسبت به محتوای قبلی به کاربر می دهد، قطعاً شما را دنبال می کند و مطالب شما را بیشتر می خواند یا مشاهده می کند. .

همچنین می توانید با انجام کارهایی مانند بازاریابی محتوا، استراتژی محتوا، تبلیغات و مواردی از این دست مشتریان را به محتوای سریال یا هر محتوای دیگری تبدیل کنید.

محتوای دست اول یا منحصر به فرد تولید کنید

تکنیک بعدی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم تولید محتوای دست اول است.

یک راه عالی برای تبدیل شدن به یک مرجع، تولید محتوای تازه و دست اول است که بر اساس تجربه و دانش شما ساخته شده است.

همانطور که می دانید وب فارسی اخیرا بسیار در حال توسعه است و اگر تسلیم نشوید می توانید یکی از پیشتازان این صنعت باشید. درست است که کاربر می تواند موضوعات زیادی را در وب ببیند. وب پر از مقالات، ویدئوها و هر محتوای دیگری است که به راحتی قابل مشاهده است.

اما نکته مهم این است که مطمئناً همه علمی دارند که فقط خودشان می دانند یا تعداد کمی از آنها تجربه و تخصص کافی در این زمینه دارند. شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دانش درجه یک خود در مورد محتوای درجه یک و آنچه کاربر نیاز دارد، خود را مرتبط تر کنید.

مورد دیگر این است که محتوا توسط هیچ سایتی پوشش داده نمی شود. مطمئنا شما در فلان زمینه متخصص هستید و مواردی را می شناسید که کم به آن پرداخته شده یا اصلا به آن پرداخته نشده و هیچ سایتی در مورد آن صحبت نکرده است. شما به راحتی می توانید چنین محتوایی را تولید کنید و رتبه های خوبی در سئو کسب کنید.

از آنجا که مقالات نوشته شده در وب یا ویدیوهایی که محتوای خارجی را ترجمه می کنند پست می شوند، گاهی اوقات محتوای موثری نیستند. البته محتوای خارجی گاهی بسیار مفید است زیرا به زبان انگلیسی بسیار غنی تر از فارسی است.

اما برخی از آنها در ایران کارایی چندانی ندارند زیرا مثلاً در مورد یک شبکه اجتماعی محدود که دسترسی به آن در ایران فیلتر شده است صحبت می کنند یا در مورد PayPal صحبت می کنند که PayPal در ایران قابل استفاده نیست یا همه ابزارهای معرفی. مقالات و مطالبی که 100% در ایران قابل استفاده نیستند ترجمه می شوند.

زمانی که محتوایی را ارسال می کنید که برای کاربران ایرانی موثر نیست یا بخشی از آن برای کاربران ایرانی نیست، این مقاله یا این محتوا به نوعی باطل می شود. البته اگر محتوای خوبی را در وب سایت های خارجی پیدا کردید و مطمئن هستید که برای کاربران ایرانی مفید است می توانید ترجمه کنید، اما باید آن را بومی سازی کنید به این معنا که مثلاً اگر آن مقاله پی پال را توصیف می کند. باید در مورد درگاه های پرداخت ایرانی مثل زرین پال صحبت کنید چون پی پال در ایران فیلتر است.

به طور کلی وقتی محتوای درجه یک را به صورت مفید و خاص تولید می کنید، کاربران نیز به دنبال شما هستند و اگر ببینند محتوای درجه یک جذاب و کارآمد تولید کرده اید، شما را خاص تر از رقبا می بینند. .

باید در نظر داشته باشید که یک مقاله یک ویدیو یا یک پادکست است و به طور کلی یک محتوای مفید بهتر از هزاران محتوای بیهوده و ناکارآمد است.

نتیجه

در این مقاله، ما در مورد روش هایی صحبت کردیم که شما را به یک مرجع در صنعت خود تبدیل می کند.

یکی از مهم ترین کانال های شما برای تبدیل شدن به حوزه شماره یک کسب و کارتان به طوری که دیگران شما را به عنوان بازاریاب شماره یک ببینند، استفاده از تولید محتوای مرجع است.

روش‌های تولید محتوای مرجع روش‌هایی هستند که افراد در نهایت شما را به‌عنوان مرجع در حوزه کاری خود می‌بینند.

به عنوان مثال سایت هایی مانند زومیت، علی بابا، دیجی کالا، برتراموز، سرزمین دانلود و سایت ها و برندهای معروفی که می شناسیم همگی کسب و کارهای مرجعی هستند که با روش های تولید محتوای مرجع به بازار شماره یک تبدیل شده اند.

تبدیل شدن به مرجع یک تجارت به این معنی است که شما برندسازی خوبی نیز انجام داده اید.