چت آنلاین چیست؟ معرفی بهترین خدمات چت آنلاین 2022


وقتی وارد فروشگاه می‌شوید و می‌خواهید خرید کنید، وقتی از نظر رنگ، جنس، نوع محصول، سایز و … مشکل دارید، در مرحله اول از فروشنده سوال می‌پرسید و فروشنده شما را راهنمایی می‌کند. تا حد امکان خرید خوبی داشته باشید. شما دارید. اگر وارد فروشگاهی شدید که فروشنده با شما رفتار خوبی ندارد و شما را راهنمایی نمی کند، فوراً از آن فروشگاه خارج می شوید و از آن فروشگاه خرید نمی کنید. همین رفتار در فروشگاه های آنلاین نیز وجود دارد، اما از آنجایی که فروشنده وجود ندارد، باید از ابزار جایگزین برای این کار استفاده کنید. خوشبختانه جایگزین هایی برای این کار وجود دارد و چت های آنلاین زیادی به کمک شما آمده اند. در این مقاله می خواهیم بدانیم راجب چت آنلاین چیست؟ بیایید صحبت کنیم و ابزارهای کاربردی خوب در این زمینه را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

  • چت آنلاین چیست؟
  • چرا باید از چت آنلاین استفاده کنیم؟
  • مزایای چت آنلاین چیست؟
  • معایب چت آنلاین چیست؟
  • معرفی بهترین خدمات چت آنلاین

چت آنلاین چیست؟

چت آنلاین یک وسیله ارتباطی بین شما و مشتریان عزیزتان است. به این ترتیب زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود، معمولاً یک پلتفرم در سمت راست یا چپ وجود دارد که کاربر می تواند با کلیک بر روی آن چت با شما صحبت کند و به صورت آنلاین با شما چت کند. درست مثل این است که شما به عنوان یک فروشنده همیشه مراقب سایت یا فروشگاه آنلاین خود هستید و از کاربران خود می خواهید که خریدهای خود را با بهترین شرایط ممکن نهایی کنند.

مقاله پیشنهادی معرفی نرم افزار رایگان برای برگزاری جلسات آنلاین خواندن.

چرا باید از چت آنلاین استفاده کنیم؟

اکنون در این مرحله ممکن است بپرسید چرا باید از چت آنلاین استفاده کنیم؟ تمام اطلاعات را در سایت قرار می دهیم، چه نیازی به پشتیبانی آنلاین است؟ ما در زیر به تمام سوالات احتمالی شما پاسخ خواهیم داد.

چرا باید از چت آنلاین استفاده کنیم؟

یک مشتری بالقوه را به یک مشتری واقعی تبدیل کنید

وقتی موفق شدید جامعه هدف را به سایت خود بیاورید، به این معنی است که توانسته اید جامعه هدف را به یک مشتری بالقوه تبدیل کنید و آنها را در قیف فروش قرار دهید. اگر با قیف فروش آشنایی ندارید ابتدا راجب توضیح مختصری می دهیم.

مرحله اول قیف فروش آگاهی از برند یا آگاهی از برند نامیده می شود. شما باید برند خود را با محتوای بازاریابی، اعم از متنی یا ویدیویی، به جامعه مرتبط با کسب و کار هدف خود معرفی کنید. اولین مرحله قیف مرحله سقوط شماست. در این قسمت شاهد سقوط زیاد خواهید بود. مرحله ی بعد توجه یا به آن جذب مخاطب می گویند. افرادی که در این مرحله در مرحله شما هستند، اگر روش های بازاریابی اولیه ای دارید، می توانید همه آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

اگر این افراد از شما خرید کردند وارد صحنه شوید تحصیل یا جذب مشتری. مرحله ی بعد بازاریابی حفظ یعنی کاربر در یک بازه زمانی دوباره از شما خرید خواهد کرد. مرحله ی بعد وفاداری یا وفاداری تماس گرفت. در این قسمت مشتری کسب و کار شما را درک می کند و شما را برندی می داند که برای آن مفید هستید.

آگاهی از برند – توجه – اکتساب – حفظ – وفاداری

هنگامی که کاربر وارد سایت شما شد، می توانید او را به یک مشتری واقعی تبدیل کنید. ممکن است از کاربر سوالی پرسیده شود که در زمان خرید مورد نیاز است، اما این سوال حل نخواهد شد. ممکن است به خودتان بگویید وارد صفحه تماس با ما شوید و با شما تماس بگیرید، اما فراموش نکنید که وقتی کاربر از صفحه خرید خارج می شود، ممکن است به مرحله قبل برنگردد. اما اگر در مرحله اول در کنار سبد خرید شما چت آنلاین وجود داشته باشد، به راحتی می توانند با شما تماس بگیرند و سوال شما را حل کنند.

پاسخ سریعتر

گاهی اوقات شما فقط چند دقیقه فرصت دارید تا به سوالات مشتری پاسخ دهید تا از خرید منصرف نشود. بنابراین می توانید با پاسخ سریع مشتری را راهنمایی کنید. بسیاری از کسب و کارها هستند که از فروش آنلاین خود ناراضی هستند و زمانی که می خواهیم دلیل آن را جویا شویم، با مراجعه به ایمیل ها و تماس های تلفنی فروشگاه، متوجه می شویم که بسیاری از پیام ها بی پاسخ مانده است. زمانی که کاربر می خواهد از شما خرید کند، تمام سوالات او باید در کسری از ثانیه حل شود، پس با پاسخ دادن سریعتر به فروش خود کمک کنید که چت آنلاین این قابلیت را برای شما فراهم می کند.

حتی زمانی که در دسترس نیستید پاسخ دهید

این یک واقعیت است که شما نمی توانید همیشه در 24 ساعت شبانه روز به مشتری پاسخ دهید، قطعاً زمانی است که از طریق تلفن یا چت آنلاین در دسترس نیستید. در چنین مواقعی با نصب چت آنلاین و ایجاد لینک می توانید به پاسخ های احتمالی مشتری پاسخ دهید و در صورت عدم پاسخگویی برای ربات، شماره تماس کاربر را دریافت می کند و پس از در دسترس بودن با کاربر تماس می گیرید.

چت آنلاین یا تماس تلفنی؟

پس از ارائه توضیحات لازم در مورد چت آنلاین، این سوال پیش می آید که چت آنلاین تلفنی؟ در واقع چت آنلاین نمی تواند جایگزین تماس تلفنی باشد زیرا مسائل زیادی برای توضیح تلفنی برای کاربر وجود دارد و هر کدام در جای خود کاربردی هستند و بر دیگری ارجحیت ندارند. شما باید از هر دو وسیله ارتباطی در فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی آموزش نوشتن محصول خواندن.

مزایای چت آنلاین چیست؟

در این مرحله به بررسی مزایای چت آنلاین می پردازیم. با ما بمان:

قابلیت پشتیبانی 24 ساعته

با استفاده از چت آنلاین می توانید در ساعات غیر اداری و حتی روزهای تعطیل با کاربران و مشتریان محترم خود در ارتباط باشید و به آنها در خریدهای خوب از شما کمک کنید. این یکی از مهمترین مزایای چت آنلاین است.

زمان انتظار مشتری را به حداقل می رساند.

با چت آنلاین دیگر نیازی نیست کاربر ساعت ها منتظر پاسخ شخصی باشد، بلکه در کمترین زمان به سوال کاربر پاسخ داده می شود. همانطور که در قسمت بالا توضیح دادیم، اکثر مردم از طریق احساسات خرید می کنند و بلافاصله تصمیم به خرید می گیرند. اگر برای مدت طولانی با کاربر تعلل کنید، ممکن است به کلی از خرید با شما منصرف شود.

می توانید همزمان با چندین مشتری ارتباط برقرار کنید.

هنگام استفاده از چت آنلاین، می توانید در زمان کمتر و کمتری با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید و سوالات آنها را حل کنید. اما اگر از تماس تلفنی استفاده می‌کردید، می‌توانید هر بار فقط با یک نفر ارتباط برقرار کنید.

معایب چت آنلاین چیست؟

چت آنلاین، مانند همه پلتفرم های دیگر، ممکن است دارای معایبی باشد که می توانید با مدیریت صحیح آنها را مدیریت کنید.

لحن در چت مشخص نشده است.

یکی از معایب چت آنلاین این است که ممکن است کاربر لحن صمیمانه و محترمانه شما را تشخیص ندهد و این برای شما یک نکته منفی است. پس سعی کنید در استفاده از کلمات در چت های آنلاین دقت کنید تا سوء تفاهم پیش نیاید.

پاسخ به سوالات پیچیده تر است.

انتقال مفهوم خود به مشتری در یک تماس تلفنی برای شما بسیار راحت تر از زمانی است که می خواهید برای مشتری تایپ کنید، بنابراین در این مرحله ممکن است پاسخ دادن به سوالات برای شما دشوارتر باشد.

مقاله پیشنهادی یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟ خواندن.

معرفی بهترین خدمات چت آنلاین

پس از خواندن تمام مزایا و توضیحات بالا، اکنون وقت آن است که در مورد بهترین خدمات چت آنلاین صحبت کنیم. ما می توانیم سرویس چت آنلاین شما را با توجه به نیاز شما انتخاب و نصب کنیم، حتما با یک متخصص مشورت کنید بازاریابی دیجیتال با خود صحبت کنید تا بهترین و کامل ترین ابزار را بر اساس تجربه انتخاب کنید.

پلت فرم رایشت

Reicht یکی از ابزارهایی است که تقریباً هر بازاریاب دیجیتال یک بار با آن کار کرده است. Reichet به شما کمک می کند از آن برای برقراری ارتباط آسان با کاربران خود استفاده کنید. Reichet به راحتی بر روی تلفن همراه شما نصب می شود و می توانید چت های خود را مدیریت کنید. حامیان شما می توانند در گروه ها با کاربران ارتباط برقرار کنند. می توانید در سرویس رایشت به تلگرام متصل شوید. مهم نیست که سیستم مدیریت محتوای سایت شما چیست. با هر سیستم مدیریت محتوا، می توانید Reichet را در سایت خود نصب کنید. ویجت Reicht قابل تنظیم است. همه مکالمات برای شما در Reichet ذخیره می شوند و همیشه می توانید آنها را ذخیره کنید. این سرویس بستری رایگان را برای مدت زمان مشخصی در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید آن را تست و استفاده کنید. کسب و کارهای موفق زیادی وجود دارند که از Reichet برای چت آنلاین استفاده می کنند.

معرفی بهترین خدمات چت آنلاین
معرفی بهترین خدمات چت آنلاین

پلت فرم رتین

ابزار Retin نیز یکی از ابزارهای خوب و کاربردی در زمینه چت آنلاین است. می توانید از این ابزار برای ارتباط با مشتریان خوب استفاده کنید. این سرویس یک رابط کاربری بسیار آسان برای شما دارد که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. اگر این سرویس را در سایت خود نصب کنید، به راحتی می توانید آن را پیاده سازی کنید. حجم این سرویس کم است و نصب آن باعث کاهش سرعت سایت شما نمی شود.

اطلاعاتی مانند IP، وضعیت اجتماعی، فعالیت ها و … کاربران را ارائه می دهد که می توانید این اطلاعات را دسته بندی و استفاده کنید. آمار و عملکرد چت کاربران به شما گزارش می شود. این سرویس همچنین بستری رایگان را برای مدت زمان مشخصی در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید آن را تست و استفاده کنید.

پلتفرم گفت

پلتفرم Gotino یکی از کاربردی ترین و کاربردی ترین ابزارها در زمینه چت آنلاین است. این سرویس حجم کمی دارد و سرعت سایت شما را کاهش نمی دهد. امکان ضبط صدا و ارسال فایل در Goftino برای شما و کاربران شما وجود دارد که این ویژگی خوبی است. مهم نیست که سیستم مدیریت محتوای سایت شما چیست. با هر سیستم مدیریت محتوا، می توانید Gotino را در سایت خود نصب کنید. آمار مکالمات و عملکرد کاربران به شما گزارش می شود. در سرویس گفتینو می توانید به تلگرام متصل شوید.

پلت فرم ترد

Crisp یک سرویس خارجی است که در زمینه چت آنلاین به خوبی عمل کرده است. کریسپ از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی می کند و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. در Crisp می توانید تماس های صوتی و تصویری را ارائه دهید. در این سرویس می توانید انواع فایل ها را برای مشتری خود ارسال کنید. کریسپ یک بازی آنلاین دارد که می توانید مشتری خود را سرگرم کنید.

آخرین کلمه:

آیا سعی کرده ایم موضوع چت آنلاین را به طور کامل بررسی کنیم؟ توجه داشته باشیم و نکات کاربردی در این زمینه را برای شما کاربران گرامی توضیح دهیم. اگر قبلا از این ابزار استفاده نکرده اید، پیشنهاد می شود این پلتفرم را برای فروشگاه اینترنتی خود در نظر بگیرید و از آن استفاده کنید. اگر تجربه کار با این ابزارها را دارید لطفا در قسمت نظرات آن را با دوستان برتر خود به اشتراک بگذارید تا از دیدگاه شما استفاده کنیم. با تشکر از توجه شما.