سلامت روان در محیط کار چیست؟ این کار را با نکات ساده انجام دهید


سلامت روان در محیط کار این روزها برای همه مهم است. در حالی که درک ما از سلامت روان در محیط کار در حال تغییر است، و میزان سلامت روان ضعیف چقدر گسترده است، ارزش نگاه کردن به اصول اولیه را دارد. حمایت از سلامت روان در محیط کار دیگر یک چیز خوب نیست، بلکه یک ضرورت است. ایجاد راه حل های بهداشتی برای کمک به پیشرفت کارکنان خود اولین قدم است.

به طور مشابه، کارمندان می توانند کارفرمایان خود را تشویق کنند تا برنامه های بهداشت روانی را در محل کار ارائه دهند. بر کسی پوشیده نیست که عوامل خطر مرتبط با کار می توانند تأثیر منفی بر سلامت روان داشته باشند. اما قبل از اینکه به پیشنهادات محیط کار برای مبارزه با این عوامل بپردازیم، بیایید معنای دقیق سلامت روان را بررسی کنیم. همچنین بررسی خواهیم کرد که این دو شرکت چگونه عملکرد کارکنان را از زمان اجرای سیاست های سلامت روان بهبود بخشیده اند.

سلامت روان چیست؟

سلامت روان یک حالت رفاه است در آن فرد، او می تواند با استرس های روزانه کنار بیاید، سازنده کار کند، به پتانسیل کامل خود برسد و به جامعه خود کمک کند. سلامت روان، همراه با سلامت جسمی و رفاه اجتماعی، جزء ضروری سلامت کلی است.

آموزش تندخوانی

همچنین توجه به این نکته مهم است که سلامت روان بر عدم وجود بیماری روانی برتری دارد. شما می توانید بدون داشتن بیماری سلامت روانی ضعیفی داشته باشید و همچنین با یک بیماری روانی می توانید سلامت روانی خوبی داشته باشید. ما معتقدیم که سلامت روان و عملکرد انسان دو هدف مجزا نیستند، بلکه دو بخش از یک معادله هستند. آنها با هم چیزی هستند که انسان را شکوفا می کنند. در دنیای امروز، سلامت روان کارکنان باید در اولویت مشاغلی باشد که به دنبال استخدام کارمندان با عملکرد بالا هستند. به طور خلاصه، پنج نکته کلیدی در مورد سلامت روان عبارتند از:

  • سلامت روان بیش از نبود بیماری روانی است
  • بدون سلامت روان نمی توانید سلامت جسمانی داشته باشید
  • سلامت روان به مقابله با استرس کمک می کند
  • عملکرد انسان و سلامت روان دست به دست هم می دهند
  • سلامت محل کار باید در اولویت قرار گیرد

اهمیت بحث سلامت روان در محیط کار

دوران عدم صحبت در مورد سلامت روان گذشته است. یا حداقل باید باشند. سلامت روانی مثبت مهم است زیرا به افراد اجازه می دهد با چالش ها، حتی خوب، و شکست های زندگی خود، چه در محل کار و چه در خانه، کنار بیایند.

سلامت روانی مثبت در محیط کار به تیم ها کمک می کند هنگام تغییر نقش ها و مسئولیت ها چابک بمانند. نیازی به گفتن نیست که با چالش های سختی روبرو هستید. این به کارکنان کمک می کند تا در نقش های خود پیشرفت کنند، استرس را مدیریت کنند و انعطاف پذیری خود را افزایش دهند. در نهایت، به همه اجازه می دهد تا به پتانسیل کامل خود دست یابند.

با همه این افتخارات، بحث سلامت روان در محیط کار مهم است. ایجاد یک محیط امن برای کارکنان در همه سطوح برای برقراری ارتباط آشکار و بدون تبعیض بسیار مهم است. بدون آن، شما در خطر از دست دادن بازخورد ارزشمندی هستید که می تواند به شما در حفظ استعدادهای ارزشمند کمک کند.

عوامل خطر مرتبط با کار که می تواند به سلامت روان آسیب برساند:

سلامت روان در محیط کار

سلامت روان کارکنان به دلایل زیر می تواند در محیط کار تأثیر منفی بگذارد:

سیاست های بهداشتی و ایمنی ناکافی

هدف سیاست های ایمنی و بهداشت محیط کار محافظت از رفاه کارکنان، بازدیدکنندگان و مشتریان است. آنها همچنین از کارفرمایان محافظت می کنند. به عنوان مثال، یک خط مشی کلی ممکن است شامل مشاوره به کارکنان در مورد مسائل بهداشتی روزمره یا نشان دادن تعهد به شرایط کار ایمن باشد.

آیا کارمندان با مواد یا تجهیزات خطرناکی کار می کنند که به خوبی نگهداری نمی شوند؟ آیا محل کار خیلی شلوغ، کم نور یا دارای تهویه یا غیربهداشتی است؟ آیا حوادث محل کار شایع است؟ آیا شکایات کارکنان یا نگرانی های ایمنی بی پاسخ هستند؟ محیط های کاری با سیاست های بهداشتی و ایمنی ضعیف ممکن است سلامت روانی کارکنان را کاهش دهد، کارمندان را از دست بدهد، تحت پیگرد قانونی قرار گیرد و سودآوری را کاهش دهد.

شیوه های ارتباطی و مدیریتی ضعیف

شیوه های ارتباطی و مدیریتی مهربانانه و جذاب نشانه یک رابطه خوب است مدیر و کارمند است. از سوی دیگر، ارتباطات و اعمال ضعیف باعث استرس در روابط، سلامت روانی ضعیف و افزایش استرس در محیط کار می شود.

سطوح پایین حمایت از کارکنان

مدیرانی که به رفع موانع کمک نمی‌کنند یا منابع را با کارمندان به اشتراک نمی‌گذارند، می‌توانند به کارکنان کمک کنند که احساس غرق شدن و بی‌انگیزه بودن کنند. به عنوان مثال، مدیران به جای اینکه از کارکنان انتظار داشته باشند وظایفی را که برای آنها واضح نیست شناسایی کنند، باید نحوه تکمیل آن وظایف را نشان دهند و برای سؤالات در دسترس باشند.

فشار عملکرد

انتظارات کارکنان برای عملکرد ثابت در سطوح اوج فشار غیرمنطقی بر آنها وارد می کند. منجر به افزایش حجم کار و ساعات کاری، استرس مضاعف و خستگی عاطفی می شود.

مسائل مربوط به سلامت روان چگونه می تواند بر شغل من تأثیر بگذارد؟

رابطه بین سلامت روان و عملکرد خود را در نظر بگیرید. وقتی از نظر روحی احساس خوبی داشته باشید، با سلامت روانی خوبی به شغل خود نزدیک می شوید. شما سازگار، انعطاف پذیر و انعطاف پذیر هستید. شما قادر به مدیریت چالش ها هستید. کمک های شما به تیم شما معنادار است و در زندگی شخصی و حرفه ای خود پیشرفت می کنید.

اما وقتی در محل کار با سلامت روانی ضعیف دست و پنجه نرم می کنید، حتی اگر شدید نباشد، از بسیاری جهات بر شغل شما تأثیر منفی می گذارد. همین امر در مورد کارکنان در همه سطوح صدق می کند. و عواقب آن می تواند برای سازمان ها مخرب باشد. در اینجا پنج اثر منفی سلامت روان ضعیف در محل کار آورده شده است:

  1. درگیر کار خود نشوید. سلامت روان ضعیف منجر به بی تفاوتی و عدم تمرکز می شود. وقتی در محل کار با مشکلات روانی مواجه می شویم، ذهن ما سرگردان می شود یا روی مشکلاتمان متمرکز می شود و تنظیم افکار و احساساتمان را دشوار می کند.
  2. بهره وری و عملکرد شغلی تحت تاثیر قرار می گیرد. عملکرد بالا قدرت ذهنی در حرکت است. سلامت روان ضعیف می‌تواند عملکرد شغلی را کاهش دهد، زیرا دسترسی به مهارت‌های رفتاری را که خلاقیت و انعطاف‌پذیری را تقویت می‌کنند چالش‌برانگیزتر می‌کند. بدون این مهارت ها، ما منابع روانی برای عملکرد خوب در مشاغل خود نداریم.
  3. کاهش آمادگی جسمانی و عملکرد روزانه. از اضطراب اجتماعی گرفته تا زوال شناختی و حافظه فعال، سلامت روان ضعیف تأثیر زیادی بر زندگی روزمره و آمادگی جسمانی شما دارد.
  4. ارتباط نامناسب وقتی از نظر عاطفی احساس خوبی دارید نه، برقراری ارتباط خوب دشوار است. سلامت روان ضعیف ممکن است منجر به تفسیر نادرست یا واکنش بیش از حد به همکاران شود. ممکن است به نظر برسد که با لحن منفعل-تهاجمی صحبت می کنید، شنونده ضعیفی دارید یا نگرش منفی دارید.
  5. تصمیم گیری ضعیف سلامت روان ضعیف می تواند به انگیزه ها، افکار ناسالم و تصمیم گیری ضعیف منجر شود. تصمیم‌گیری ضعیف می‌تواند منجر به از دست دادن جلسات، تأخیر، کنار گذاشتن تعهدات یا عدم پایبندی به سیاست‌های شرکت شود.

راههای ارتقای سلامت روان در محیط کار

هنگامی که صحبت از بهبود رفاه در محل کار می شود، ایجاد گزینه های پیشگیرانه که به افراد کمک می کند تا سلامت روان خود را به طور روزانه بهبود بخشند و حفظ کنند، کلید کمک به پیشرفت کارکنان است. در اینجا چند گزینه پیشگیرانه برای ارتقای رفاه روانی در محل کار، هم به عنوان کارفرما و هم به عنوان یک کارمند آورده شده است.

آموزش طراحی سایت

به عنوان یک کارفرما:

حیاتی ترین اقدامی که یک کارفرما می تواند انجام دهد این است که هم برای سلامت روان گسترده تر و هم برای کسانی که نیاز به خدمات بالینی دارند منابعی را فراهم کند. ارائه خدمات بالینی برای کارکنانی که دچار بیماری روانی هستند بسیار مهم است. با این حال، اکثر کارگران نیازی به مراقبت بالینی ندارند – آنها به حمایت از سلامت روان نیاز دارند.

اغلب در مواقع سخت، کارکنان برای مهارت‌های مقابله، مدیریت استرس و انعطاف‌پذیری به کمک نیاز دارند. تقویت آمادگی ذهنی همه آنها برای آنها مهم است که هم افراد شاد و هم شرکت کنندگان سازنده در تیم شما باشند. در اینجا پنج استراتژی وجود دارد که کارفرمایان می توانند برای ارتقای سلامت روان در محل کار استفاده کنند:

1. فضاهای استراحت. فضاهای آرام اختصاص داده شده به فعالیت های آرامش بخش به کارکنان این فرصت را می دهد که در طول روز استراحت کنند و استرس خود را کاهش دهند. پذیرش فرهنگ آرامش و استفاده از این فضاها به همان اندازه مهم است. رهبران و مدیران می توانند لحن را تعیین کنند.

2. ابزارهای خودارزیابی سلامت روان در دسترس همه کارکنان. ابزارهای خودارزیابی پرسشنامه ها و ابزارهایی را برای ارزیابی نگرانی های سلامت روان فراهم می کنند. این ابزارها تشخیص را ارائه نمی دهند، بلکه به ارزیابی اینکه آیا ارزیابی یا منابع اضافی برای کارمند مفید است یا خیر کمک می کنند.

به عنوان مثال، ابزار ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تست سلامت روان
  • چک لیست ارزیابی خلق و خو
  • پرسشنامه تعادل کار و زندگی
  • وضعیت فعلی پرسشنامه را ارزیابی کنید
  • مرکز راهنمایی آنلاین الکل و مواد مخدر
  • بررسی سلامت روان آنلاین

3. غربالگری بالینی رایگان یا یارانه ای برای افسردگی. غربالگری های بالینی توسط متخصصان سلامت روان که بازخورد بالینی و ارجاعات لازم را ارائه می دهند. تلاش برای ارزیابی و درمان در غیر این صورت می تواند یک مانع باشد.

4. مربيان بهزيستي بهداشت روان رايگان يا يارانه اي. خدمات کوچینگ از مربیان معتبر برای کمک به کارکنان برای غلبه بر چالش ها و تقویت آمادگی ذهنی آنها.

5. بیمه درمانی با مزایای سلامت روان بدون هزینه یا کم هزینه. برای داروهای تجویزی و مشاوره سلامت روان پوشش مراقبت های بهداشتی رایگان یا ارزان ارائه دهید.

به عنوان کارمند:

برای ارتقای رفاه روانی در محیط کار، کارکنان باید کارفرمایان را تشویق کنند که آموزش مدیریت استرس و برنامه های بهداشت روانی را که نیازها و علایق آنها را برآورده می کند، ارائه دهند. کارمندان همچنین باید سیاست هایی در مورد نحوه مرخصی داشته باشند سلامت روان در صورت لزوم درک کنید. علاوه بر این، در اینجا شش استراتژی وجود دارد که کارکنان می توانند از آنها برای ارتقای رفاه ذهنی در محل کار استفاده کنند:

1. در برنامه ها و فعالیت های تحت حمایت کارفرما شرکت کنید. کارمندان باید از برنامه های کارفرما برای یادگیری مهارت ها و پشتیبانی مورد نیاز خود استفاده کنند.

2. فراز و نشیب ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای کمک به کاهش انگ سلامت روان، کارکنان می توانند در صورت لزوم، تجربیات بیشتری را با سایر همکاران به اشتراک بگذارند. تا زمانی که احساس امنیت زیادی نکنید، بیشتر به اشتراک گذاری انسانیت شماست تا وارد شدن به جزئیات – همکاران نمی توانند جایگزین متخصصان سلامت روان شوند.

3. مهارت های مقابله ای را در طول روز کاری تمرین کنید. برای مقابله با استرس کاری روزانه، کارمندان می‌توانند مهارت‌هایی را تمرین کنند که ذهنیت، روابط و خودانگاره سالم‌تری را ارتقا دهد.

ابزارهای مقابله ای ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نفس عمیق
  • ارتباط سالم
  • برای جلوگیری از غرق شدن، یک کار را در یک زمان اولویت بندی و تمرکز کنید
  • از خودگویی مثبت استفاده کنید

4. در زمان استراحت ناهار خودمراقبتی را تمرین کنید. استراحت روزانه ناهار چیزی فراتر از فرصتی برای صرف غذا است – همچنین زمان خوبی برای تمرین مراقبت از خود است. تمرین در زمان استراحت ناهار مراقب خود باشید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • گوش دادن به پادکست های الهام بخش
  • مدیتیشن کنید
  • نفس عمیق
  • به یک پیاده روی کوتاه در طبیعت بروید
  • از تکنیک آزادی عاطفی (EFT) / ضربه زدن استفاده کنید

5. مراقب سلامت جسمانی آنها باشید. کارمندان می توانند با مراقبت از سلامت جسمانی خود را برای موفقیت در سلامت روان آماده کنند. این شامل وعده های غذایی سالم بخوریدورزش منظم و خواب کافی است.

6. روابط بیشتری را توسعه دهید. تقویت تعامل اجتماعی در محل کار کلید اجتناب است ایزوله سازی اجتماعی و تنهایی در محل کار

چرا شرکت ها باید نگران سلامت روان باشند؟

سلامت روان در محل کار

سلامت روان ضعیف و پریشانی عاطفی در محل کار به دلایل مختلفی برای شرکت ها مشکل ساز است. سلامت روان ضعیف در محل کار می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • کارکنانی که از ارزش های سازمان دور شده اند.
  • ارتباط ضعیف
  • گردش مالی بالا
  • تعهدات ایمنی
  • عملکرد شغلی ضعیف
  • بهره وری پایین
  • تصمیم گیری ضعیف
  • کاهش سود

تعریف مجدد سلامت روان در محیط کار

آگاهی از طیف کامل تجارب بهداشت روانی کارکنان اولین گام برای حمایت از سلامت روان در محیط کار است. وقتی کارمندان سلامت روانی کسانی را که رنج می برند و کسانی که شکوفا نمی شوند ارتقاء داده و بهبود می بخشند، همه کارمندان سود می برند.

آموزش تولید محتوا

شرکت ها می توانند با نادیده گرفتن سلامت روان به عنوان یک موضوع و همچنین دید گسترده تر از نقش شرکت، رهبری کنند. ما می‌توانیم سلامت روان را با تمرکز بر راه‌حل‌هایی که به شکوفایی کارمندان و مشاغل شخصی کمک می‌کنند، علاوه بر ارائه پشتیبانی و دسترسی به مراقبت‌های بالینی برای کسانی که بیشتر نیاز دارند، تعریف کنیم. با درک، خلاقیت و حمایت، شرکت ها می توانند بهترین برنامه های سلامت روان را برای کارکنان خود ارائه دهند.