تحلیل مشترک چیست؟


تعریف تحلیل مشترک: تجزیه و تحلیل مشارکتی به عنوان یک روش تحلیلی پیشرفته تحقیقات بازار بر اساس نظرسنجی ها تعریف می شود که به دنبال درک چگونگی انتخاب افراد پیچیده است. ما هر روز انتخاب‌هایی می‌کنیم که نیاز به مبادله دارند – آنقدر اغلب که حتی ممکن است متوجه آن نباشیم. حتی تصمیمات ساده، مانند انتخاب یک شوینده لباسشویی یا تصمیم به رزرو پرواز، مطالعات ذهنی رایجی هستند که حاوی عناصر زیادی هستند که ما را در انتخاب هایمان راهنمایی می کنند.

تحلیل مشترک یکی از موثرترین مدل ها در استخراج ترجیحات مصرف کننده در طول فرآیند خرید است. سپس این داده ها با استفاده از تجزیه و تحلیل آماری کمی سازی می شوند. محصولات یا خدمات را به گونه ای ارزیابی می کند که هیچ روش دیگری نمی تواند.

مقدمه ای بر تحلیل مشترک

آیا تا به حال خانه ای خریده اید؟ به عنوان یکی از پیچیده ترین تصمیمات خریدی که می توانید بگیرید، باید ترجیحات زیادی را در نظر بگیرید. همه چیز از مکان و قیمت گرفته تا نرخ بهره و کیفیت مدارس محلی می تواند در تصمیم شما برای خرید خانه نقش داشته باشد. خریدهای کمتر پیچیده فرآیندی مشابه برای انتخاب محصول یا خدماتی دارند که نیازهای شما را برآورده می کند. شما ممکن است از تصمیم خود آگاه نباشید.

آموزش اینستاگرام

به طور ناخودآگاه، ممکن است یک نفر بیشتر به قیمت حساس باشد در حالی که دیگری ممکن است بیشتر روی ویژگی ها تمرکز کند. درک اینکه مصرف کنندگان کدام عناصر را ضروری و بی اهمیت می دانند، هدف اصلی یک مطالعه مشترک است.

چرا تجزیه و تحلیل مشترک مهم است؟

تجزیه و تحلیل مشترک

محققان آنالیز مشترک را بهترین روش نظرسنجی برای تعیین ارزش مشتری می دانند. این شامل ایجاد، توزیع، و تجزیه و تحلیل نظرسنجی در بین مشتریان برای مدل سازی تصمیم خرید آنها بر اساس تجزیه و تحلیل پاسخ است.

داده های قابل اعتماد و دقیق به کسب و کار شما بهترین شانس را برای تولید محصول یا خدماتی می دهد که تمام نیازها و خواسته های مشتریان شما را برآورده می کند. در حال حاضر، تجزیه و تحلیل هیبرید بر اساس انتخاب محبوب ترین شکل پیوند است. به شرکت‌کنندگان مجموعه‌ای از گزینه‌ها نشان داده می‌شود و از آنها خواسته می‌شود تا گزینه‌ای را که به احتمال زیاد خریداری می‌کنند انتخاب کنند. انواع دیگر ترکیب ها شامل درخواست از شرکت کنندگان برای رتبه بندی یا رتبه بندی محصولات است. انتخاب یک محصول برای خرید معمولا نتایج دقیق تری نسبت به سیستم های رتبه بندی دارد.

چرا از تجزیه و تحلیل مشترک در نظرسنجی استفاده کنیم؟

نظرسنجی‌های رتبه‌بندی سنتی نمی‌توانند ویژگی‌های متفاوتی را که یک محصول را تشکیل می‌دهند، ارزش‌گذاری کنند. از سوی دیگر، تجزیه و تحلیل مشترک می تواند انتخاب های پاسخ دهندگان را برای تعیین دلیل آن انتخاب ها بررسی کند. تجزیه و تحلیل داده ها به شما امکان می دهد به ذهن مخاطبان هدف خود نگاه کنید و ببینید که آنها برای کالاها یا خدمات ارزش بیشتری قائل هستند و به عنوان یک شبیه ساز بازار عمل می کند. بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل طراحی و روش‌شناسی به ظاهر پیچیده، از تجزیه و تحلیل مشترک اجتناب می‌کنند.

چه زمانی باید از آنالیز مشترک استفاده کرد؟

در طول 50 سال گذشته، تجزیه و تحلیل مشارکتی به روشی تبدیل شده است که توسط محققان بازار و آماردانان برای پیش‌بینی انواع تصمیمات مصرف‌کنندگان در مورد محصولات با استفاده از سؤالات در نظرسنجی استفاده می‌شود.

ایده اصلی این است که مصرف کنندگان ویژگی های مختلف یک محصول را ارزیابی می کنند و تصمیم می گیرند که کدام یک برای هر تصمیم خرید مناسب است. هدف اولیه یک نظرسنجی آنلاین مشترک، تعیین مقادیر مختلف برای جایگزین هایی است که خریداران ممکن است هنگام تصمیم گیری خرید در نظر بگیرند. با مجهز شدن به این دانش، بازاریابان می توانند ویژگی های محصولات یا خدماتی را که مهم ترین هستند را هدف قرار دهند و پیام هایی را طراحی کنند که احتمالاً خریداران هدف را تحت تأثیر قرار می دهد.

تجزیه و تحلیل ترکیبی انتخاب گسسته مجموعه ای از تصمیمات ممکن را از طریق نظرسنجی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و از آنها می خواهد تصمیم بگیرند که کدام یک را انتخاب کنند. هر مفهوم از مجموعه ای از ویژگی ها (به عنوان مثال، رنگ، اندازه، قیمت) تشکیل شده است که به طور مفصل توسط مجموعه ای از سطوح توضیح داده شده است.

مزایای تجزیه و تحلیل ترکیبی

استفاده از تجزیه و تحلیل مشترک در نظرسنجی ها مزایای مختلفی دارد:

  • این به محققان کمک می کند تا مبادلاتی را که مصرف کنندگان در سطح روانشناختی انجام می دهند، هنگام ارزیابی چندین ویژگی به طور همزمان، تخمین بزنند.
  • محققان می توانند ترجیحات مصرف کننده را در سطح فردی اندازه گیری کنند
  • این به محققان بینش هایی در مورد محرک های واقعی یا پنهان می دهد که ممکن است چندان آشکار نباشند.
  • تجزیه و تحلیل مشارکتی می تواند مصرف کنندگان و ویژگی ها را عمیق تر مطالعه کند و یک تقسیم بندی مبتنی بر نیاز ایجاد کند.

نمونه ای از تجزیه و تحلیل مشترک

به عنوان مثال، سناریویی را فرض کنید که در آن یک بازاریاب محصول باید تأثیر ویژگی های محصول را بر سهم بازار تخمینی یا درآمد فروش اندازه گیری کند. در این مثال مطالعه مشترک، فرض می کنیم محصول یک تلفن همراه است. رقبا اپل، سامسونگ و گوگل هستند. سازمان باید درک کند که مشتریان مختلف چگونه به ویژگی هایی مانند نام تجاری، قیمت، اندازه صفحه نمایش و وضوح صفحه اهمیت می دهند. با این اطلاعات، آنها می توانند محدوده محصول خود را متناسب با ترجیحات مصرف کننده ایجاد کنند.

تجزیه و تحلیل مشارکتی با انتخاب های واقع بینانه و درخواست از افراد برای ارزیابی آنها، ارزش هایی را به این ویژگی ها و سطوح محصول اختصاص می دهد. کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا رفتار مصرف‌کننده یا مشتری را به‌صورت ریاضی تحلیل کنند و بر اساس بینش واقعی در مورد داده‌های مشتری تصمیم بگیرند. این به آنها اجازه می دهد تا استراتژی های تجاری بهتری را توسعه دهند که مزیت رقابتی ایجاد کند. برای برآوردن خواسته‌های مشتری، شرکت‌ها می‌خواهند کاملاً بفهمند که کدام جنبه از محصول یا خدمات آنها ارزشمندتر است.

نحوه استفاده از تحلیل اشتراکی

تجزیه و تحلیل مشترک

مدل‌های متقابل ترجیح پاسخ‌دهنده را پیش‌بینی می‌کنند. مثلا می توانیم یک مطالعه مشترک روی لپ تاپ داشته باشیم. این لپ تاپ را می توان در سه رنگ (سفید، نقره ای و طلایی)، سه اندازه صفحه نمایش (11، 13 و 15 اینچ) و سه قیمت (200، 400 و 600 دلار) عرضه کرد. این ترکیب محصول 3 × 3 × 3 را ممکن می کند. در این مثال، سه ویژگی (رنگ، ​​اندازه و قیمت) با سه سطح در هر ویژگی وجود دارد.

آموزش تولید محتوا

مجموعه ای از مفاهیم یا وظایف بر اساس ویژگی های تعریف شده به پاسخ دهندگان ارائه می شود. پاسخ دهندگان انتخاب می کنند که کدام محصول را در زندگی واقعی بخرند. توجه به این نکته ضروری است که تکنیک های هیبریدی بسیار متفاوت است.

بهترین زمان برای اجرای یک مطالعه تجزیه و تحلیل ترکیبی انتخاب گسسته چه زمانی است؟

اصطلاح Conjoint O ‘Clock به تازگی ابداع شده است. اگر متوجه شدید که باید به ذهن مشتریان خود وارد شوید تا بفهمید چرا آنها خرید می کنند، از خود بپرسید که امیدوارید از بینش خود چه چیزی به دست آورید. اگر می خواهید:

  • محصول یا خدمات جدیدی را در بازار عرضه کنید.
  • بسته بندی مجدد محصولات یا خدمات موجود به بازار.
  • مشتریان خود و ارزش آنها را در محصولات خود درک کنید.
  • بینش عملی برای افزایش مزیت رقابتی برند خود به دست آورید.
  • برای برند خود در مقابل برندهای رقیب قیمت تعیین کنید.
  • ساختار قیمت گذاری خود را اصلاح کنید

اصطلاحات کلیدی تجزیه و تحلیل مشترک

  • ویژگی های: ویژگی های محصول با تجزیه و تحلیل ارزیابی می شود. نمونه هایی از ویژگی های لپ تاپ: نام تجاری، اندازه، رنگ و عمر باتری.
  • سطوح: مشخصات هر صفت نمونه هایی از استانداردهای لپ تاپ شامل برندهای سامسونگ، دل، اپل و ایسوس است.
  • وظیفه: تعداد دفعاتی که پاسخ دهنده باید انتخاب کند. این مثال اولین مورد از پنج عملکرد را نشان می دهد که با “مرحله 1 از 5” نشان داده شده است.
  • مفهوم یا نمایه: محصول یا پیشنهاد فرضی. این مجموعه ای از ویژگی ها با سطوح مختلف است که در هر تعداد کار نمایش داده می شود. معمولا حداقل دو مورد برای انتخاب وجود دارد.
  • اهمیت نسبی“اهمیت ویژگی”، که نشان می دهد کدام یک از ویژگی های مختلف یک محصول / خدمات هنگام تصمیم گیری برای خرید مهم است. نمونه هایی از اهمیت نسبی لپ تاپ ها: 35% برند، 30% قیمت، 15% اندازه، 15% عمر باتری و 5% رنگ.
  • مقادیر قطعات / مقدار ابزارارزش (ها) مقدار وزنی است که یک سطح ویژگی برای پاسخ دهنده دارد. عوامل فردی که منجر به ارزش کلی یک محصول برای مصرف کنندگان می شود، ارزش کمی دارند. نمونه هایی از ارزش پاره شده برای مارک های لپ تاپ: Samsung – 0.11، Dell 0.10، Apple – 0.17 و Asus – 0.16.
  • پروفایل هامحصول نهایی را با بالاترین ارزش عملی کشف کنید.
  • شبیه سازی سهم بازار: یکی از منحصر به فردترین و جذاب ترین جنبه های تجزیه و تحلیل ترکیبی، شبیه ساز رایج است. این به شما توانایی “پیش بینی” انتخاب های مصرف کننده برای محصولات و مفاهیم جدیدی را می دهد که ممکن است وجود نداشته باشند. سود یا زیان سهم بازار را بر اساس تغییرات محصولات در یک بازار معین اندازه گیری کنید.
  • برند پریمیوم: پرداخت هزینه تلویزیون سامسونگ در مقابل ال جی چقدر بیشتر به مشتری کمک می کند؟ تخصیص قیمت به عنوان یک ویژگی و گره زدن آن به یک ویژگی برند، مدلی را برای توزیع دلار در هر ابزار برمی گرداند. این برای محاسبه مقدار واقعی دلار برای هر ویژگی استفاده می شود. هنگامی که تجزیه و تحلیل برند انجام شد، می توانید قیمتی را برای برند خود تعیین کنید.
  • کشش قیمت و منحنی تقاضاکشش قیمت به کل تقاضا برای یک محصول و شکل منحنی تقاضا اشاره دارد. ما آن را با ترسیم تقاضا (تعداد فرکانس / پاسخ کل) در سطوح مختلف قیمت محاسبه می کنیم.

انواع آنالیز مشترک

دو نوع اصلی تجزیه و تحلیل ترکیبی وجود دارد: تجزیه و تحلیل انتخاب ترکیبی (CBC) و تحلیل مقایسه ای مداوم (ACA).

تجزیه و تحلیل ترکیبی انتخاب گسسته (CBC):

این نوع مطالعه مشترک بسیار محبوب است زیرا از مصرف کنندگان می خواهد که رفتار خرید واقعی بازار را تقلید کنند: کدام محصولات را بر اساس معیارها و ویژگی های قیمتی خاص انتخاب می کنند.

به عنوان مثال، هر محصول یا خدمات دارای مجموعه خاصی از شخصیت های داستانی است. برخی از این شخصیت ها ممکن است مشابه یا متفاوت باشند. به عنوان مثال، می توانید گزینه زیر را به پاسخ دهندگان خود ارائه دهید:

دستگاه 1

  • صفحه نمایش 6.7 اینچی Quad HD Super AMOLED
  • چیپست کوالکام اسنپدراگون 855
  • 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین دوگانه پشت (12MP + 16MP)
  • باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با شارژ 30 واتی
دستگاه 2

  • صفحه نمایش 6.67 اینچی Quad HD AMOLED
  • چیپست کوالکام اسنپدراگون 855
  • 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین عقب سه گانه (48MP + 8MP + 16MP)
  • باتری های 2800mAh / 3700mAh

دستگاه ها تقریباً یکسان هستند، اما دستگاه 2 دارای دوربین های بهتر با پیکربندی بهتر است و دستگاه 1 از باتری بیشتری نسبت به دستگاه 2 برخوردار است. با تجزیه و تحلیل پاسخ ها، می توانید مشاهده کنید که تبادل بین تعداد دوربین و چقدر حیاتی است. ظرفیت باتری است.

مزایای کار در خانه

تجزیه و تحلیل ترکیبی مقایسه ای (ACA):

محققان اغلب از این نوع تجزیه و تحلیل مشترک در سناریوهایی استفاده می کنند که در آن تعداد ویژگی ها / ویژگی ها بیشتر از آنچه در یک سناریوی مبتنی بر انتخاب انجام می شود، است. ACA برای طراحی محصول و تحقیقات تقسیم بندی عالی است، اما برای قیمت گذاری ایده آل نیست.

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل ترکیبی مقایسه ای، یک کار مقایسه زوجی درجه بندی شده است که در آن از پاسخ دهندگان نظرسنجی خواسته می شود ترجیحات نسبی خود را بین مجموعه ای از ویژگی ها رتبه بندی کنند. سپس هر جفت در یک مقیاس نقطه ای از پیش تعریف شده ارزیابی می شود.

بینش تجزیه و تحلیل مشترک در سطح بالا

با اينكه تجزیه و تحلیل مشترک نیاز به مشارکت بیشتر در طراحی و تجزیه و تحلیل نظرسنجی دارد، تلاش برنامه ریزی اضافی اغلب ارزش آن را دارد. با چند مرحله اضافی، هنگام انتخاب محصول، نگاهی معتبر به مهم ترین اولویت های مشتری خود خواهید داشت.

به عنوان مثال، قیمت برای اکثر افرادی که لپ تاپ می خرند بسیار مهم است. اما اگر به معنای طراحی سنگین تر و حجیم تر باشد، اکثریت حاضرند چقدر بیشتر برای عمر باتری بیشتر لپ تاپ خود بپردازند؟ اندازه صفحه نمایش در مقایسه با صفحه نمایش کمی بزرگتر چقدر کوچکتر است؟ با استفاده از نظرسنجی های مشترک، قبل از سرمایه گذاری قابل توجه در توسعه محصول، این جزئیات را کشف خواهید کرد.