بازاریابی تبشیری چیست؟ چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟


در دنیای دیجیتال مارکتینگ در هر کسب و کاری همیشه به دنبال این هستیم که بتوانیم مشتریان زیادی را به سمت کسب و کار خود جذب کنیم تا در نهایت بتوانیم درآمد خوبی داشته باشیم. ما از انواع روش های بازاریابی استفاده می کنیم تا بتوانیم در این زمینه به خوبی عمل کنیم. یکی از روش های جالب و کم هزینه ای که امروز قصد معرفی آن را دارم بازاریابی بشارتی است. هنگامی که صحبت از بازاریابی کم هزینه به میان می آید، کارفرمایان تشویق می شوند که دقیقاً این کار را انجام دهند. بله، بازاریابی الکترونیکی هزینه زیادی برای شما ندارد، اما برای اینکه در بازاریابی خوب عمل کنید، باید روی کسب و کار خود تمرکز کنید. اگر مشتاق به دانستن بیشتر در مورد این نوع بازاریابی هستید، با سوال برتر همراه باشید تا سوال بازاریابی تبشیری چیست؟ بیایید پاسخ دهیم.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

  • بازاریابی تبشیری چیست؟
  • مزایای بازاریابی تبشیری چیست؟
  • چگونه برای خود بازاریابی تبشیری ایجاد کنید؟

بازاریابی تبشیری چیست؟ بازاریابی بشارتی

وقتی صحبت از راه اندازی فروشگاه اینترنتی می شود، بیشتر با این جمله مواجه می شویم که با وجود فروشگاه های آنلاین و صفحات اینستاگرام، دیگر نمی تواند در گذشته به خوبی کار کند. اما اینطور نیست و شما در هر شغلی رقبای زیادی خواهید داشت، اما کسب و کارهای موفقی که با پشتکار روش های بازاریابی خوبی دارند. وقتی عملکرد کسب و کار شما خوب باشد، مشتریان از شما و محصول راضی باشند، خدمات پس از فروش و کیفیت محصول در حداقل مطلوب باشد، مردم از شما تشکر می کنند و به خرید ادامه می دهند، سعی می کنند شما را به مردم برسانند و خانواده شما را معرفی کنند. برای خرید از شما خوب تا اینجا ما تعریف کردیم بازاریابی دهان به دهان ما انجام می دهیم که مردم شما را به دیگران معرفی کنند. بازاریابی تبشیری نیز بر همین اصل استوار است که در واقع این نوع بازاریابی به‌روزرسانی‌های بازاریابی دهان به دهان پیشرفته‌تر و دهان به دهان تلقی می‌شود. در این بازاریابی، مشتریان سعی می کنند و زمان صرف می کنند تا دوستان و آشنایان خود را متقاعد کنند که از شما خرید کنند. در بازاریابی تبشیری، مشتری با اعتمادی که به شما دارد، سعی می کند نه تنها حرفی خالی بزند، بلکه تا حد اقناع و حتی گاهی به بحث و گفتگو بپردازد. این زمانی اتفاق می افتد که شما 100% خدمات را به مشتریان خود ارائه دهید. حال چرا فروش از طریق این بازاریابی موثر است؟

مقاله پیشنهادی انواع بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ خواندن.

مردم دوست دارند همیشه از محصولی استفاده کنند که کسی قبلاً آن را خریده و آزمایش کرده است و مطمئن است که سالم و با کیفیت است، سپس بخرند. در واقع بازاریابی تجارت الکترونیک به افراد این امکان را نیز می دهد که فردی را که محصولی را از شما خریده و از هر نظر راضی است به دوستان خود معرفی کنند. چون این فرد مورد اعتماد دوستان و خانواده اش است، افراد بیشتری به او اعتماد می کنند و این اعتماد مستقیماً به محصول شما منتقل می شود، یعنی دوست و خانواده این فرد به محصول شما اعتماد می کنند و این باعث می شود که شما بدون ریال باشید. هزینه تبلیغات مشتری را به دست آورید.

فقط باید با کمکی که به دیگران می کنید تبعیض آمیزتر باشید. اصولاً تنها چیزی که باید روی آن سرمایه گذاری کنید و پول بیشتری روی آن خرج کنید این است که روی کیفیت محصولات و خدماتی که به مردم ارائه می دهید بسیار تمرکز کنید تا بهترین نوع آن به دست مشتری و … برسد. در مشتری احساس رضایت ایجاد کنید که ناخودآگاه به بازاریابی تبشیری گرایش دارد. جالب است بدانید که بازاریابی تبشیری همیشه جنبه مثبت ندارد و همیشه به این معنا نیست که مشتریان کالا و خدمات شما را به مردم و آشنایان معرفی کنند تا از شما خرید کنند، بلکه بازاریابی تبشیری منفی نیز داریم. این کار زمانی انجام می شود که کیفیت محصولات و خدمات شما در حالت عادی خوب نیست و به شدت کاهش می یابد. در این صورت مشتریان کسب و کار شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند و نارضایتی خود را اعلام می کنند و به همین دلیل است که از شما خرید نمی کنند و موضوعی که برای همگان کاملاً واضح است این است که تبلیغات منفی بسیار بیشتر از تبلیغات مثبت، و ممکن است مخاطبان هدف زیادی را برای این کار از دست بدهید. متأسفانه، این دیدگاه اغلب باعث می‌شود که وقتی زمان شروع یک کسب‌وکار فرا می‌رسد، غرق شویم. این زمانی اتفاق می افتد که یک مشکل یا اعتراض در شبکه های اجتماعی ویروسی شود.
نکته مهمی که در این مرحله باید به آن توجه کرد این است که بازاریابی تبشیری با بازاریابی مشارکتی متفاوت است. اگرچه در هر دوی این نوع بازاریابی به دنبال ترغیب مخاطب برای جلب توجه دیگران هستیم، اما در بازاریابی تبشیری انگیزه لازم برای نصیحت دیگران بر اساس باورهای فرد است، اما در بازاریابی مشارکتی افراد در ازای پول و پاداش پاداش می گیرند. شرکت شما دیگران را دریافت می کند و تشویق می کند زیرا آنها برای هر خرید منفعت مالی خواهند داشت، اما در بازاریابی بشارتی، هدف توصیه کننده یا مبشر صرفاً سود رساندن به دیگران و خانواده آنها است.

مقاله پیشنهادی بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ خواندن.

بازاریابی بشارتی

مزایای بازاریابی تبشیری چیست؟

خوب بعد از اینکه با این نوع بازاریابی آشنا شدیم در این مرحله می خواهیم بررسی کنیم که بازاریابی تبشیری چه مزایایی دارد؟ و اصلا چرا باید این روش بازاریابی را در کسب و کار خود در نظر بگیریم.

با بازاریابی تبشیری، هزینه جذب مشتری کاهش می یابد!

یکی از مواردی که معمولا در کسب و کارها دیده می شود هزینه های تبلیغات و بازاریابی است که معمولا به دلیل افزایش قیمت ها هزینه های زیادی را متحمل می شود. اما بازاریابی تبشیری هزینه زیادی ندارد و بدون صرف هزینه مشتریان خوبی به دست می آورید. این مشتریان بسیار ارزشمند هستند زیرا بر اساس اعتماد دیگران از شما خرید می کنند. بشارتگران با اشتیاق و اعتماد به کسب و کار شما همیشه سعی می کنند اطرافیان خود را متقاعد کنند که از محصول و خدمات شما استفاده کنند و این باعث می شود که سایر مبشرهای مشتاق و تعداد مشتریان خود را به دست آورید. افزایش چشمگیری خواهند داشت و این زمانی اتفاق می افتد که شما هزینه خاصی برای تبلیغات نداشته باشید.

شما یک جامعه فعال مبشر خواهید داشت!

همانطور که تجارت شما رشد می کند و تعداد مشتریان راضی شما به حداکثر می رسد، تعداد مبلغان شما نیز افزایش می یابد، به این معنی که شما یک جامعه مبلغان فعال برای جلب رضایت اطرافیان خود خواهید داشت. آنها سعی می کنند همه کارها را خودشان انجام دهند. حضور این افراد برای هر کسب و کاری آنقدر ارزشمند است که با هیچ عدد و قیمتی قابل محاسبه نیست. شما می توانید این افراد را سازماندهی کنید و با سازماندهی آنها بیشترین بهره را از کار خود ببرید. فقط به خاطر داشته باشید که در طول مسیر باید صادق باشید و کیفیت کار خود را دست کم نگیرید زیرا در صورت بروز هرگونه لغزشی در بازاریابی کسب و کار شما اخبار منفی به همراه خواهد داشت.

مقاله پیشنهادی بازاریابی حفظ چیست؟ خواندن.

بازاریابی تبشیری یک تبلیغ رایگان و موثر است!

احتمالاً بارها اینفلوئنسرهایی را دیده اید که تبلیغات زیادی انجام داده اند، اما معمولاً برخی از کالاها و خدماتی هستند که این افراد در زندگی روزمره خود از آنها استفاده می کنند و با دیدن این موارد، یک کمپین بازاریابی ناخودآگاه به راه می افتد. چون مردم متوجه می شوند که این اینفلوئنسر به این محصول اعتماد می کند و در زندگی روزمره خود از آن استفاده می کند، با توجه به همین اعتماد مردم به سمت همان محصول می روند و به همین ترتیب شما یک تبلیغ پربازده خواهید داشت. البته گاهی اوقات این تبلیغات پرمخاطب به این حجم از افراد محدود نمی شود و ممکن است فردی در یک خانواده چهار نفره همه اعضای خانواده خود را متقاعد کند که محصولات شما را بخرند. این مبشرین می توانند در هر جایی حضور داشته باشند و تبلیغات موثر و رایگان را برای شما انجام دهند.

بازاریابی انجیلی یک زنجیره بی پایان است!

معمولا هر بازاریابی یک نقطه شروع و یک نقطه پایان دارد. به عنوان مثال در بازاریابی پیامکی، ایمیل مارکتینگ و … نقطه شروع و پایان کار شما تعریف می شود. اما ما در بازاریابی تبشیری پایانی نداریم و این نوع بازاریابی مانند زنجیره ای خواهد بود که روز به روز گسترده تر و پیچیده تر می شود، تا زمانی که متوجه شوید که درخت تنومندی دارید با ریشه های قوی از مبشران خود که صادقانه به دنبال آن هستند. آی تی. برای گسترش کسب و کار خود البته باید توجه داشته باشید که ادامه این زنجیره و تداوم آن حفظ و افزایش کیفیت محصولات و خدماتی است که به مشتریان ارائه می کنید. در غیر این صورت، مبشرهای اولیه از پیشنهاد خود پشیمان خواهند شد و با توجه به اینکه از شهرت خود برای تبلیغ محصولات شما استفاده کرده اند، به مخالفان سرسخت برند شما تبدیل خواهند شد و بسیاری از مردم را از خرید محصولات و خدمات شما پشیمان خواهند کرد. بودن.

چگونه برای خود بازاریابی تبشیری ایجاد کنید؟

صداقت را در قلب کار خود قرار دهید.

اگر در تجارت خود اصل صداقت را رعایت کنید باعث می شود مبشرین به شما اعتماد کنند و این صداقت باعث اعتماد می شود و باعث می شود مبشرین با اعتمادی که به دست آورده اند احساس امنیت و آرامش کنند. به دنبال جلب رضایت خانواده، دوستان و آشنایان باشید.

مقاله پیشنهادی جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ خواندن.

سعی کنید برند خود را از سایر رقبا متمایز کنید!

مشتریان شما فقط زمانی برند شما را تبلیغ می کنند که احساس کنند محصول شما از همه محصولات دیگر در جهان بهتر است و سایر رقبا در مورد آن چیزی برای گفتن ندارند و محصول خاصی برای ارائه ندارند. بنابراین هنگام تحقیق در مورد بازار هدف، لازم است به نظرات مردم در مورد رقبای خود توجه کنید. دریابید که چرا مردم به جای خدمات و محصولات شما، شرکت های رقیب را انتخاب می کنند، سپس به اطلاعاتی که به دست می آورید نگاه کنید و سپس آنها را به ایده های عملیاتی برای کسب و کار خود تبدیل کنید.
ممکن است شکاف هایی در کسب و کار رقبا وجود داشته باشد که محصول یا خدمات شما می تواند آن ها را پر کند، یا ممکن است بتوانید با ایجاد تغییرات کوچک در محصول خود، خود را از سایر رقبا متمایز کنید. پس از تعیین نقطه هدف و سپس تغییر محصول یا پیام بازاریابی یا برند بر اساس بازخورد دریافتی، جامعه هدف را از طریق تمامی ابزارهای ارتباطی موجود به ویژه شبکه های اجتماعی از تغییرات اطلاع دهید.

مقاله پیشنهادی گیمیفیکیشن چیست؟ خواندن.

بشارتگران خود را تشویق کنید!

یکی از چیزهایی که شما را به یک مبشر خوب تبدیل می کند این است که آنها را تشویق می کنید. با این کار شما هم قدر این افراد را دانسته اید و می توانید موثر عمل کنید. در این راستا مبلغان انگیزه و انرژی می گیرند تا با تمام توان در میان آشنایان و خانواده های خود تبلیغ کنند.

آخرین کلمه:

آیا سعی کرده ایم به طور کامل بفهمیم که بازاریابی تبشیری چیست؟ بیایید صحبت کنیم و این نوع بازاریابی را بررسی کنیم. قطعاً توصیه می شود که اگر هنوز از نوع بازاریابی در کسب و کار خود استفاده نکرده اید، سعی کنید زمینه را در کسب و کار خود ایجاد کنید، زیرا اگر بازاریابی خبر خوب به خوبی شروع شود، عامل موفقیت شما خواهد بود. اگر تجربه ای در این زمینه دارید لطفا در قسمت نظرات آن را با دوستان برتر خود به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید بهترین دوره های آموزشی در ایران را دوست داشته باشید آموزش بازاریابی دیجیتال ، آموزش سئو و در زبان آموز برتر بخوانید. با تشکر از توجه شما.