صدای برند چیست؟ صدای برند


امروز در سری مقالات برترین زبان آموزان قصد داریم با راجب موضوع مهمی صحبت کنیم که شاید کمی با آن ناآشنا باشیم. در دنیای امروز، مردم به برندها اهمیت زیادی می دهند و برندی که می خرند چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟ البته گاهی برای ما پیش می آید که گاهی برای خرید تنها یک محصول برند شناخته شده هزینه بیشتری می پردازیم. این ویژگی های برند از ظاهر، نوع رنگ گرفته تا کارایی برند مهم است، اما یکی از مواردی که اکنون در مورد آن صحبت می کنیم، صدای برند است. در واقع، کسب‌وکارهایی با موضوع صدای برند می‌توانند در بازاریابی دیجیتال به خوبی عمل کنند و مخاطبان هدف زیادی را جذب کنند و برای همه متخصصان بازاریابی دیجیتال واضح است که مخاطب هدف، مشتری بالقوه و در نهایت مشتری واقعی است. تبدیل شوید و برای کسب و کار درآمدزایی کنید. پس با بالا همراه باشید تا بپرسید صدای برند چیست؟ نکات کاربردی را پاسخ دهید و مرور کنید. می توانید در شبکه های اجتماعی ما به اشتراک بگذارید.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

  • صدای برند چیست؟ صدای برند
  • دستورالعمل تهیه صدای برند چیست؟
  • تفاوت بین صدای برند و لحن برند چیست؟
  • معرفی نمونه هایی از صدای برند

صدای برند چیست؟ صدای برند

در واقع صدای برند، صدای پیوسته پیام اصلی کسب و کار شماست که با زبانی شیوا و جذاب در قالب های مختلفی مانند داستان سرایی بیان می شود، صدای برند نامیده می شود. این صدای برند که گفته می شود پیام اصلی یک کسب و کار است، می تواند شامل موارد مختلفی از جمله شخصیت، نوع نگرش، هدف و … باشد. این تجارت شماست که در حال حاضر برای آن پول پرداخت می کنید. در واقع صدای برند ویژگی مهمی است که برای آن هزینه می کنید و می خواهید مشتری را جذب کنید. صدای مشتری تاثیر خود را در بلندمدت نشان می دهد و زمانی که این تاثیر در بین جامعه هدف منتشر شود، روند صعودی خواهید داشت.

مقاله پیشنهادی نکات مهم در ثبت برند خواندن.

دستورالعمل تهیه صدای برند چیست؟

خوب، بعد از اینکه با مفهوم صدای برند آشنا شدید، می خواهیم با راجب در مورد ایجاد صدای برند برای کسب و کارمان صحبت کنیم؟ و به طور کلی دستورالعمل های صوتی برند دقیقاً چیست؟ گوش به زنگ باشید. فرض اصلی ایجاد صدای برند این است که حداقل به اسم راجب و هدفی که قرار است در آینده داشته باشید فکر کنید!

برند خود را تعریف کنید

اول از همه، شما باید بتوانید برند خود را تعریف کنید. برای تعریف برند باید موارد زیر را در نظر بگیرید. توصیه می شود اگر قصد انجام این کار را دارید، اکنون بهترین زمان برای فکر کردن به برند خود در هر مرحله است.

دیدگاه برند: در مرحله چشم انداز، باید به این فکر کنید که آرزوهایتان چیست و می خواهید در آینده با برندتان به چه اهدافی برسید. وقتی نوبت به مسیری می‌شود که در آن هستید، واقعاً به خود و برندتان کمک می‌کنید.

ماموریت برند: پس از تعیین چشم انداز، وقت آن است که در مورد ماموریت برند خود فکر کنید، چه وظایفی در طول مسیر برای رسیدن به هدف خود دارید.

ارزش برند: فرهنگ شرکت و اصول اصلی که کسب و کار شما را هدایت می کند را تعریف کنید.

پس از بررسی این موارد، اکنون به این سوال می پردازید که چرا اصلاً مشتریان باید از شما خرید کنند؟ چه ویژگی های مثبتی را به مشتریان ارائه می دهید که از رقبای شما خرید نمی کنند و به شما مراجعه می کنند و به طور کلی سود کسب و کار شما برای مشتریان چقدر است؟

مخاطبین خود را شناسایی کنید!

به طور کلی یکی از مهمترین وظایف در شروع هر کسب و کاری و البته صدای برند این است که باید مخاطبان خود را شناسایی کنید. شناخت دقیق مخاطب بستری را فراهم می کند که با دید بهتر بتوانید آن را جذب کنید و بیشترین تاثیر را داشته باشید. فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید که کتاب های درسی را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی می فروشد، اما زمانی که مخاطب و مخاطب هدف خود را مشخص نکرده اید، ممکن است درگیر مخاطبان هدف اشتباهی شوید و پیام های تبلیغاتی خود را برای دانشجویان و افرادی که قصد ادامه تحصیل ندارند ارسال کنید. . در این صورت انرژی خود را هدر خواهید داد و نتیجه ای نخواهید گرفت و در ابتدای راه تسلیم خواهید شد. حالا برای فرار از این سرنوشت چه کنیم؟

مخاطبین خود را شناسایی کنید اگر تعداد مخاطبین شما کم است به راحتی می توانید برای هر کدام یک فرد خاص بسازید اما اگر در همان ابتدای مسیر تعداد مخاطبین شما زیاد باشد با دسته بندی این افراد می توانید نتیجه بهتری بگیرید. شما می توانید این دسته را بر اساس سن، تحصیلات، شغل، جنسیت، سطح علایق، سلیقه و … دسته بندی کنید. انجام دهید. به هیچ وجه از بانک های اطلاعاتی آماده استفاده نکنید و توصیه می شود در همان ابتدای مسیر سعی کنید بانک اطلاعاتی شخصی سازی شده مشتریان را تهیه کنید. ممکن است زمان ببرد، اما در درازمدت به نتایج خوبی خواهید رسید.

مقاله پیشنهادی صدای مشتری چیست؟ خواندن.

محتوای خود را بررسی کنید!

اگر می خواهید در زمینه صدای برند خوب عمل کنید، باید محتوای خوبی را به مشتری تحویل دهید و در این زمینه نظر بدهید. در این مرحله تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای خود را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و … و محتوای وبلاگ وب سایت بررسی کنید و متوجه شوید که صدای برند شما چگونه و با چه کیفیتی به جامعه هدف و مشتریان می رسد. برای بررسی این کیفیت باید مواردی مانند موارد زیر را مطرح کنید. آیا محتوای منتشر شده شما با صدای برند مطابقت دارد؟ آیا لحن محتوای شما با صدای مشتری هماهنگ است؟ البته برای اینکه همه این کارها به درستی انجام شود باید هدف از صدای برند خود را با تیم تولید محتوا در میان بگذارید تا در همان ابتدای مسیر این تیم شروع به تولید محتوا مطابق میل شما کند. اهداف اگر تجارت شما بزرگ است، طبیعتا باید از یک تیم برای کار خود استفاده کنید. برای آشنایی با این موضوع مطالعه مقاله توصیه می شود اعضای تیم تولید محتوا را انتخاب کنید خواندن.

محتوای بصری در صدای برند موثر است!

در واقع محتوای بصری رنگ و لعاب سایت، تصاویر و فیلم های منتشر شده، رنگ های سازمانی و … است. گنجانده شده است. به عنوان مثال، آیا باید بررسی کنید که رنگ سازمانی که انتخاب می کنید به اندازه کافی از صدای برند شما به مشتری منعکس شود؟ البته برای اطلاعات بیشتر و اطلاع از تاریخچه هر رنگ مقاله ای پیشنهاد می شود راهنمای جامع روانشناسی رنگ ها خواندن. آیا طراحی لوگوی شما به اندازه کافی هدف و صدای برند شما را منعکس می کند؟ آیا لوگوی شما به خوبی روی تصاویر سایت قرار گرفته است؟ آیا ویدیوهای منتشر شده مفهوم را به خوبی به کاربران منتقل می کند؟ اینها همه سؤالاتی هستند که برای پاسخ به آنها باید به طور کامل بررسی کنید.

صدای برند

از کلماتی استفاده کنید که هدف شما را توصیف کنند.

در مرحله آخر، وقت آن است که از کلمات در تجارت خود استفاده کنید تا صدای برند را به خوبی توصیف کنید. در واقع این کلمات در ذهن کاربران می نشیند تا صدای مشتری به خوبی جلوه کند و تاثیر بیشتری بر روی مخاطب بگذارد.

تفاوت بین صدای برند و لحن برند چیست؟

یکی از مفاهیمی که در صدای برند با آن مواجه خواهید شد، لحن برند نام دارد و باید تفاوت بین این مفهوم و صدای برند را درک کنید.

در حالی که صدا به شخصیت شرکت، تجارت و برند شما اشاره دارد، لحن آن انعطاف و ظرافتی است که در موقعیت های مختلف در کار خود به کار می برید. این ابزاری است که شما از آن برای تعیین هدف خود در پیام و محتوای خود از نظر مخاطب و موضوعی که در مورد آن صحبت می کنید استفاده می کنید.

برخلاف صدای برند که همیشه ثابت است، لحن برند بسته به شرایط قابل تغییر است و همیشه حول یک موضوع ثابت نمی چرخد.

برای اینکه در تعیین زمان تغییر لحن و نحوه رفتار به روشی خاص موفق باشید، باید شخصیت خریدار خود و موقعیت او را درک کنید. قیف فروش کشف کردن. (مرحله اول قیف فروش، آگاهی از برند نام دارد. شما باید برند خود را با محتوای بازاریابی، اعم از متنی یا ویدیویی، به مخاطبان هدف مرتبط با کسب و کار مرتبط با کسب و کار معرفی کنید. مرحله اول قیف، مرحله سقوط شما است. مرحله بعدی Consideration نام دارد افرادی که در این مرحله همراه شما هستند اگر روش های اولیه بازاریابی را داشته باشید می توانید همه آنها را به مشتری واقعی تبدیل کنید مرحله بعدی بازاریابی حفظ است یعنی کاربر از شما خرید می کند. دوباره در یک مقطع زمانی. مرحله بعدی وفاداری نام دارد که در آن مشتری تجارت شما را درک می کند و شما را به عنوان یک برند می بیند. که برای آن مفید هستید.)

اینها عوامل کلیدی در برقراری ارتباط با فالوورهای شما و ایجاد رابطه عاطفی موثر هستند. این دو اصطلاح بسیار نزدیک به یکدیگر هستند، بنابراین شما اغلب در مقالات، جلسات و بحث ها “لحن صدا” را خواهید شنید.

معرفی نمونه هایی از صدای برند

در ادامه چند نمونه از صدای برند را معرفی می کنیم تا با مطالعه آنها بتوانید برای صدای برند کسب و کار خود ایده بگیرید.

کوکاکولا

صدای برند خاص کوکاکولا گسترش شادی و خوشحالی در بین مشتریانش است. این شرکت سعی کرده با استفاده از صدایی منحصر به فرد این پیام را به مخاطبان خود منتقل کند. کوکاکولا به قدری موفق بوده که می توانیم این نمونه ها را در پیام های تبلیغاتی آن مشاهده کنیم.

کوکاکولا با موفقیت صدا و لحن را در استراتژی برندسازی خود گنجانده است و هویت تجاری قوی برای خود و برند خود ایجاد کرده است و باعث می شود کوکاکولا متمایزتر و موفق تر از رقبای خود باشد.

صدای برند کوکاکولا حاوی حس مثبت و سرزندگی خاصی است که با فکر کردن به آن می توانید در خود پیدا کنید. به همین دلیل است که وقتی مصرف کنندگان با لحن برند تعامل برقرار می کنند، یک فرد واقعی را تصور می کنند که روح و جسم آنها را تازه می کند. این تازگی حتی در تبلیغات و ویدئوهای این شرکت نیز مشهود است.

مقاله پیشنهادی راهنمای انتخاب نام تجاری خواندن.

سیب

طبق آمار یک شرکت آلمانی متخصص در داده های بازار و هزینه های مصرف کننده، اپل در سال 2019 با سهم بازار 961.3 میلیارد دلار با ارزش ترین برند جهان بود. این قطعا تصادفی نیست و بازتابی از حرکت صدای برند در پشت صحنه وجود دارد. همچنین یکی از شناخته شده ترین شرکت ها و یکی از بهترین نمونه های صدای برند است که با سایر رقبا متفاوت است. لحن برند مطابق با صدای برند، قابل اعتماد و ساده است به طوری که وقتی به اپل نگاه می کنید، احساس لوکس بودن می کنید.

آخرین کلمه:

ما سعی کرده ایم به طور کامل در مورد صدای برند چه چیزی را درک کنیم؟ بیایید صحبت کنیم و لحن برند را برای شما توضیح دهیم. حتما توصیه می شود که به صدای برند توجه کنید و در این زمینه برای خود استراتژی بسازید. صدای برند فرآیندی طولانی است که برای موفقیت باید صبور باشید. در آخر اگر تجربه ای در زمینه صدای برند دارید لطفا در قسمت نظرات با بهترین دوستان خود به اشتراک بگذارید تا همه از تجربیات شما استفاده کنیم. همچنین می توانید بهترین دوره های آموزشی در ایران را دوست داشته باشید آموزش بازاریابی دیجیتال ، آموزش سئو و در زبان آموز برتر بخوانید. با تشکر از توجه شما.