بازاریابی B2C چیست؟ چگونه آن را اجرا کنیم؟


با پیشرفت علم دیجیتال مارکتینگ و گسترش سایر روش های بازاریابی، خرید نوع مدرن به خود گرفته است و فضایی ایجاد شده است که به جای خرید حضوری، می توانید به صورت آنلاین و از پشت سر بروید. تلفن های همراه این کار را انجام می دهند. شاید با خواندن این جملات این پلتفرم خرید آنلاین برای شما ساده به نظر برسد، اما توجه داشته باشید که این گسترش فضای بازاریابی بود که باعث شد خرید آنلاین شکل جدیدی به خود بگیرد. همین نوع بازاریابی و فروش به مشتریان به دو قسمت بازاریابی B2B و B2C تقسیم می شود که در ادامه به طور انحصاری به آن می پردازیم، پس بازاریابی B2C چیست؟ یک یادگیرنده برتر باشید

ممکن است شما فروشنده کالای X باشید و فقط قصد فروش عمده این محصول را به شرکت ها و سازمان های بزرگ داشته باشید. کسب و کار شما همچنین وارد فضای بازاریابی می شود که منجر به بازاریابی شما می شود B2B یا Business to Business شما انتخاب کرده اید. یعنی به جای ارتباط با 100 مشتری، تنها با 10 مشتری با حجم خرید بالا می خواهید ارتباط برقرار کنید. در ادامه به صورت خلاصه به بازاریابی B2B می پردازیم، اما اگر می خواهید در این زمینه فعالیت کنید و یا زمینه فعالیت شما B2B است، مطالعه مقاله توصیه می شود. بازاریابی B2B چیست؟ خواندن.

از طرفی اگر کسب و کاری راه اندازی کرده اید و با افراد زیادی در ارتباط هستید و هر روز مشتریان جدیدی به شما اضافه می شود، روش بازاریابی B2C را انتخاب کرده اید. امروز در مورد بازاریابی B2C صحبت می کنیم و می خواهیم این روش بازاریابی را به طور کلی شرح دهیم. اگر صاحب کسب و کاری هستید که مشتریان زیادی دارید، پس این نوع بازاریابی را انتخاب کرده اید، بنابراین اگر می خواهید در این زمینه موفق و پیشرفت کنید، مطالعه این مقالات به شما توصیه می شود.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

  • بازاریابی B2C چیست؟
  • چرا از بازاریابی B2C به جای روش های سنتی استفاده کنیم؟
  • چگونه بازاریابی B2C را برای کسب و کار خود طراحی کنیم؟

بازاریابی B2C چیست؟

اول از همه، بازاریابی B2C چیست؟ بیایید پرداخت کنیم. بازاریابی مصرف کننده، بازاریابی B2C یا بازاریابی کسب و کار به مشتری روشی از بازاریابی است که در آن یک طرف معامله تجاری شما (اکنون می توانید یک شرکت، فروشگاه آنلاین، فروشگاه و غیره باشید) و طرف دیگر خریدار با مشتری مشتری است. یک مصرف کننده معمولی است. شما بازاریابی B2C را به وفور در اطراف خود می بینید و به صورت روزانه با آن سروکار دارید زیرا اکثر مشاغل اطراف ما از این قانون پیروی می کنند.

شاید الان فکر کنید که در بازاریابی مصرف کننده همانطور که گفته شد در اطراف ما وجود دارد و شاید خیلی پیچیده نباشد و مردم به سادگی محصول را بفروشند. اما باید به خدمات شما گفت که تا زمانی که مردم و مشتریان از یک کسب و کار حمایت می کنند و از آنها خرید می کنند، یک راه کلی برای فروش محصول و یافتن مخاطب هدف و تبدیل مشتری بالقوه به یک مشتری واقعی وجود دارد. اگر از روش های حرفه ای بازاریابی B2C در کسب و کار خود استفاده می کنید، اینجاست که با سایر فروشگاه های هم کلاس متفاوت خواهید بود و می توانید گام های بلندی بردارید. برای استفاده از روش های بازاریابی فکر نکنید که کسب و کار شما باید بزرگ باشد، بلکه رعایت اصول روش های بازاریابی حتی در کسب و کارهای کوچک نیز بهبود می یابد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که چرا باید روش های سنتی و قدیمی خود را جایگزین بازاریابی B2C کنیم.

بازاریابی B2C چیست؟

چرا از بازاریابی B2C به جای روش های سنتی استفاده کنیم؟

در بالا توضیح دادیم که اگر از روش های بازاریابی B2C به جای روش های قدیمی در کسب و کار خود استفاده کنید، پیشرفت چشمگیری در کسب و کار خود خواهید داشت و حتی می توانید به درآمد بالاتری نیز برسید. در ادامه دلیل این جمله را توضیح می دهیم:

با بازاریابی B2C برندسازی کنید و مخاطبان هدف خود را افزایش دهید.

با پیاده سازی بازاریابی B2C در کسب و کار خود می توانید به رشد برند خود و حتی افزایش مخاطبان هدف خود کمک کنید. همانطور که مخاطبان هدف شما گسترش می یابد، می توانید بسیاری از مشتریان را ابتدا به مشتریان بالقوه و در نهایت به مشتریان واقعی تبدیل کنید، که به معنای افزایش فروش و در نهایت افزایش درآمد بازاریابی B2C است که برای هر کسب و کاری ایده آل است.

یک کمپین با بازاریابی B2C طراحی کنید.

ممکن است به طور معمول نتوانید با روش های قدیمی کمپین را به روش سنتی طراحی کنید، اما اگر از بازاریابی B2C استفاده می کنید، می توانید به راحتی برای کسب و کار خود کمپین طراحی کنید و از ویژگی ها و مزایای آن بهره ببرید. اگر به طور کلی با روش های طراحی کمپین آشنایی ندارید و دوست دارید در این زمینه پیشرفت کنید، لطفا مقاله را مطالعه کنید چگونه یک کمپین دیجیتال مارکتینگ طراحی کنیم؟ خواندن.

طراحی وب سایت با بازاریابی B2C و افزایش فروش خود.

اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار آنلاین داشتن یک سایت یا شبکه اجتماعی قدرتمند است. داشتن یک وب سایت شخصی به شما امکان دسترسی به ویژگی هایی را می دهد که صاحبان فروشگاه های سنتی از آن بی اطلاع هستند. با داشتن یک وب سایت و دانش سئو می توانید هم در موتورهای جستجو مانند گوگل باشید و هم جامعه هدف خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، شما فروشنده کالاهای مبلمان هستید. وقتی شما فروش آنلاین را ارائه می کنید، این بار تمام افرادی که در دنیا تلفن همراه دارند می توانند به سایت شما مراجعه کنند و حتی از شما خرید کنند، اما فقط زمانی که در پاساژ هستید و خرید می کنید. تعدادی از افراد با کار شما آشنا هستند. برای پیشرفت در این زمینه به دو دانش طراحی سایت و سئو نیاز دارید که مطالعه کنید آموزش طراحی سایت و آموزش سئو می توانید به این موارد دسترسی داشته باشید.

چگونه بازاریابی B2C را برای کسب و کار خود طراحی کنیم؟

تا اینجا به طور کامل با مفهوم بازاریابی B2C آشنا شدیم. حال می خواهیم بررسی کنیم که مشاغلی که قصد استفاده از B2C را دارند باید از روش ها و ترفندهای زیر پیروی کنند:

بازاریابی محتوا (بازاریابی محتوا)

بازاریابی محتوا یکی از موثرترین روش ها در هر روش بازاریابی است که به هر کسب و کاری توصیه می شود. همچنین باید از بازاریابی محتوا در B2C استفاده کنید. شما باید اطلاعات مفیدی را در مورد هر موضوعی در کسب و کار خود در اختیار مشتریان خود قرار دهید. مشتری شما باید قبل از خرید اطلاعات کاملی در مورد محصولات شما داشته باشد تا بتوانید این محصولات را به طور کامل معرفی کنید، بازاریابی محتوا پر رنگ می شود. برای ارتباط بهتر با مشتریان خود می توانید از بازاریابی محتوای ویدیویی بهره بردن. با بازاریابی محتوا و داشتن یک وبلاگ عالی در زمینه خود، می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و جامعه هدف را به سمت پیشرفت سوق دهید.

اگر می خواهید در بازاریابی محتوا قوی و کاربردی باشید، لطفا مقاله را بخوانید نکات طلایی برای نوشتن محتوا خواندن.

بازاریابی ایمیلی (بازاریابی ایمیلی(

بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین روش ها و روش های دیجیتال مارکتینگ است که برای استفاده در تجارت توصیه می شود. شاید فکر کنید که بازاریابی ایمیلی قدیمی شده است، اما به جرات می توان گفت که اگر ایمیل مارکتینگ را درست انجام دهید، در جذب مخاطبان هدف بسیار موثر بوده و حتی باعث فروش بیشتر شما می شود. حتی اگر از ابزارهای رایگان در این زمینه استفاده کنید، ایمیل مارکتینگ هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. بنابراین در صورت امکان حتما ایمیلی را در کسب و کار خود ارسال کنید. مقاله ای برای اینکه در ارسال پیام های ایمیل خود دچار اشتباه نشوید جلوگیری از ایمیل های اسپم خواندن.

بازاریابی موبایلی (بازاریابی موبایلی)

با پیشرفت تکنولوژی بازاریابی موبایلی مفهوم جدیدی به خود گرفته است. امروزه بیشتر مردم وقت خود را با تلفن همراه می گذرانند. بیش از 85 درصد از جستجوهای موتورهای جستجو از طریق تلفن همراه انجام می شود و افراد با شبکه های اجتماعی بسیار درگیر هستند، بنابراین استفاده از بازاریابی تلفن همراه در B2C بسیار مهم است. با یک استراتژی بازاریابی تلفن همراه، می توانید به کاربران و جامعه هدف خود دسترسی پیدا کنید. اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید، بازاریابی موبایلی چیست؟ خواندن.

تفاوت بین B2C و B2B
تفاوت بین B2C و B2B

بازاریابی شبکه ای (بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی)

امروزه شبکه های اجتماعی در جذب کاربران و افزایش فروش بسیار قدرتمند هستند. به طوری که اگر به استراتژی های کسب و کار موفق نگاه کنیم متوجه می شویم که شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام دارای قدرتی قوی هستند و از طریق این بستر ترافیک موثری را به سایت خود ارسال می کنند. بنابراین اگر می خواهید از شبکه های اجتماعی در تجارت خود استفاده کنید، سعی کنید در یکی دو مورد از این پلتفرم ها حساب کاربری داشته باشید و در آن محتوا تولید کنید. داشتن یک شبکه اجتماعی قوی در دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار موثر است. اگر می خواهید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ خواندن.

بازاریابی با استفاده از اعلان‌های فشاری (بازاریابی تحت فشار وب)

Push Notification یک سیستم اطلاع رسانی سریع است که می توانید با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کرده و آنها را تشویق به خرید کنید. یکی از نکات مهم در مورد اعلان‌های فشاری این است که چون کاربران به شما امکان ارسال اعلان‌ها را می‌دهند، می‌توانید بیشتر با آنها ارتباط برقرار کنید، اما به خاطر داشته باشید که بازاریابی مجاز فالو کنید و زیاد نوتیفیکیشن نفرستید چون قطعا برای شما نتیجه عکس خواهد داشت. دانستن پست جالب است اعلان فشاری امکان بازدید را تا 30 درصد و امکان خرید را تا 10 درصد افزایش می دهد که آمار مفید و مناسبی برای ارسال اطلاعیه می باشد.

از تبلیغات کلیکی استفاده کنید.

می توانید استفاده کنید روی تبلیغات کلیک کنید مشتریان و جامعه هدف زیادی را به وب سایت خود جذب کنید. تبلیغات کلیکی به این صورت انجام می شود که با پرداخت هزینه ای سایت خود را در مقابل کلمه کلیدی مربوطه در صفحه اول قرار دهید و کلمه Ad را در کنار آدرس سایت خود درج کنید. کاربران به ازای هر کلیک روی تبلیغات شما به وب سایت شما می آیند و شما به ازای هر کلیک به گوگل پول می دهید. اگر می خواهید در کسب و کار خود بهتر شوید و سایت شما ترافیک خوبی داشته باشد، می توانید از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. بهترین استراتژی این است که هنگام استفاده از تبلیغات با هم کلیک کنید بازاریابی مجدد پرداخت کنید و افرادی را که با شما در ارتباط نبودند به وب سایت خود بازگردانید.

آخرین کلمه:

آیا توضیح کامل و کاربردی در مورد بازاریابی B2C را امتحان کرده ایم؟ بیایید مزایای استفاده از آن را توضیح دهیم و توضیح دهیم. اگر کسب و کار شما مشابه این نوع بازاریابی است و همچنان به روش سنتی فعالیت می کنید، پیشنهاد می کنم در این زمینه فعالیت کنید تا هم از نظر جذب مشتری و هم از نظر فروش، نتیجه خوبی را تجربه کنید. اگر تجربه ای در زمینه بازاریابی B2C دارید، لطفاً در نظرات با دوستان برتر خود در زمینه یادگیری به اشتراک بگذارید. اگر به بازاریابی علاقه دارید اما اطلاعات کاربردی در این زمینه ندارید آموزش بازاریابی دیجیتال بهترین دانش آموز را بخوانید. با تشکر از توجه شما.