بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ / معرفی بهترین کتاب های بازاریابی 2022


به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، همیشه باید دانش خود را افزایش دهید. برای ارتقای دانش و مهارت های خود، باید در سمینارهایی با کلاس ها، بسته ها، کتاب ها یا وبینارهای مختلف شرکت کنید. اگر یکی از گزینه های بالا را انتخاب کنید، می توانید با صرف زمان و انرژی به دانش برسید، اما یکی از راه هایی که شما را سریعتر به دانش مورد نظرتان می رساند، مطالعه کتاب های معروف در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. پس برای معرفی بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ به یک منبع خوب نیاز دارید.

چرا خواندن کتاب سریعتر از حضور در کلاس است؟ به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ، شما با دانش بازاریابی آنلاین آشنا هستید و فقط می خواهید اطلاعات و نکات بیشتری کسب کنید. با حضور در کلاس ها ممکن است با محتوای تکراری مواجه شوید و از همه مهمتر باید زمان بیشتری را صرف انجام آن کنید و حتی بیشتر برای کلاس ها صرف کنید.

اما با تهیه و مطالعه کتاب در زمان صرفه جویی می کنید، زیرا می توانید این کتاب ها را با خود ببرید و در اوقات فراغت، زمانی که در تاکسی و مترو هستید، مطالعه کنید. از همه مهمتر هزینه تهیه کتاب بسیار ارزانتر از شرکت در کلاس است و حتی می توانید این کتاب ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و هزینه کمتری بپردازید.

تا اینجا در مورد مزیت مهم کتاب های دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم، اگر به فضای دیجیتال مارکتینگ علاقه مند هستید ابتدا پیشنهاد می کنم آموزش بازاریابی دیجیتال بهترین دانش آموز را مطالعه کنید. پس برای معرفی بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ با بهترین زبان آموزان همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر بخواهیم در مورد دیجیتال مارکتینگ توضیح خیلی مختصری بدهیم باید بگوییم که دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی است که از اینترنت و ابزارهای آنلاین مانند کامپیوتر، گوشی و … استفاده می کند، دیجیتال مارکتینگ فقط مختص کسب و کارهایی نیست که وب سایت دارند. ، اما هر نوع کسب و کاری با هر موضوعی را می توان در فضای دیجیتال مارکتینگ قرار داد.

به عنوان مثال، شما یک فروشگاه لباس دارید که برای آن سایت و صفحه مه اینستاگرام ایجاد نکرده اید، ممکن است فکر کنید بازاریابی دیجیتال برای شما بی فایده است، اما اگر کمی بیشتر در مفهوم دیجیتال مارکتینگ کاوش کنیم. متوجه شوید که با بازاریابی مانند بازاریابی پیامکیبازاریابی بیلبوردی، بازاریابی موبایلی، بازاریابی چریکی، بازاریابی چابک و…. شما می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید و در نهایت بفروشید.

اگر فروش ویژه ای دارید می توانید با بازاریابی پیامکی به مشتریان و جامعه هدف خود اطلاع دهید و یا اگر قصد نصب بنر یا بیلبورد را دارید از قبل بازاریابی چریکی را مطالعه کنید.

اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنید، حتما مقاله را توصیه می کنم بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ برای آشنایی با این ابزارها بخوانید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

به قسمت مهم معرفی بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ رسیده ایم و در ادامه شما را با لیستی از کتاب های معنی دار ایرانی و خارجی آشنا می کنیم، پس با برترین زبان آموز همراه باشید:

1. کتاب گاو بنفش نوشته ست گودین

با خواندن این کتاب به نقطه تحول کسب و کار خود با برتری و بهتر شدن دست خواهید یافت. کابوی بنفش کتابی موثر در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که به هرکسی که در این زمینه فعالیت می کند پیشنهاد می کنیم یکبار آن را مطالعه کند. این کتاب در سال 1382 منتشر شد و در سال های اول نسخه های زیادی از این کتاب خریداری شد.

در این کتاب می توانید به رازهای موفقیت شرکت های معروفی مانند اپل، استارباکس و… پی ببرید. استراتژی های این شرکت ها را برای رشد و کسب و کار خود بخوانید و از آنها استفاده کنید. نویسنده با مطالعه این کتاب به شما نشان می دهد که با تکنیک های بازاریابی می توانید کسب و کار خود را متمایز کرده و جامعه هدف را به سمت خود جذب کنید تا مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی تبدیل شوند.

2. کتاب تجارت کلان داده نوشته راسل گلس و سینهال

اینترنت مملو از کلان داده و داده های کاربران است، اما نکات مهم این است که چگونه این داده ها را دسته بندی کنیم و چگونه از آنها در تجارت خود استفاده کنیم. این کتاب در واقع این کار را برای شما مشاغل انجام داده است. تنها با خواندن این کتاب خواهید فهمید که چگونه از این داده های بزرگ برای تجارت خود استفاده کنید. استفاده از این داده ها به مهارت و تجربه شما دیجیتال مارکتینگ عزیز بستگی دارد.

حتما خواندن این کتاب توصیه می شود.

3. چگونگی تبدیل شدن برندها به نماد توسط داگلاس بی. هولت

این کتاب کاندیدای یکی از بهترین کتاب های تجاری زمان خود است. اگر می خواهید برند خود را به یک برند معتبر تبدیل کنید و به نماد تبدیل شوید و این برند را به مشتریان خود معرفی کنید، مطالعه این کتاب به شما توصیه می شود. در واقع اگر به دنبال برندسازی هستید، این کتاب گزینه خوبی برای شماست. نویسنده این کتاب استاد دانشکده بازرگانی هاروارد است و با مطالعه تجربیات و دانش وی می توانید گام بلندی در کسب و کار خود بردارید.

در این نقاط، برندهای شاخصی مانند فولکس واگن، بودویزر و… تدوین یک استراتژی بازاریابی به این معناست که بتوانید بین برند خود و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید تا بتوانید آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

4. راهنمای جامع پرسونا در بازاریابی درونگرا ترجمه مهدی مبشری

اگر صاحب کسب و کار آنلاین هستید و می خواهید محصولات خود را از طریق بازاریابی اینترنتی بفروشید، مطالعه این کتاب به شما توصیه می شود. مقاله پیشنهادی بازاریابی درونگرا چیست؟ خواندن.

این کتاب به بررسی نحوه شناخت مشتری و سپس تعیین استراتژی فروش بر اساس دانش مشتری می پردازد و همانطور که می دانیم این امر بدون شناخت مشتری و جامعه هدف امکان پذیر نیست. اگر مشتری را بشناسید می توانید بر اساس ویژگی های آن پرسونا تهیه کنید. با استفاده از این پرسونا می توانید مشتریان و توانایی های آنها را بشناسید. اگر با پرسونا پرسونا آشنا نیستید، این کتاب یک نمای کلی از نوشتن و نحوه تهیه پرسونا را ارائه می دهد. بنابراین مطالعه این کتاب برای شناخت مشتری به شما توصیه می شود.

5. کتاب دیجیتال مارکتینگ اثر راس حنبری

این کتاب برای آموزش دیجیتال مارکتینگ از مجموعه For Dummies می باشد و اگر می خواهید با مفهوم دیجیتال مارکتینگ پایه آشنا شوید این کتاب به شما پیشنهاد می شود. اگر می خواهید اخیراً با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید، توصیه می شود این کتاب را مطالعه کنید تا از نکات آن بهره مند شوید. این کتاب همچنین به موضوع شخصیت مشتری می پردازد که مهم ترین موضوع است. زیرا اگر نتوانید با مشتری خود ارتباط برقرار کنید، نمی توانید بفروشید. روش های تولید محتوا، روش های وبلاگ نویسی و … نیز در این کتاب شرح داده شده است.

6. کتاب بازاریابی خرده فروشی دیجیتال اثر Shipus

اگر شما نیز در زمینه کسب و کار اینترنتی فعالیت دارید و محصولاتی را می فروشید، مطالعه این کتاب به شما توصیه می شود. این کتاب بیشتر بر روی بازاریابی محتوا تمرکز دارد. می توانید مهارت های خود را در این زمینه افزایش دهید. پیشنهاد می شود آموزش تولید محتوا بهترین دانش آموز را بخوانید.

معرفی بهترین کتاب ها

7. کتاب هنر سئو

اگر می خواهید دیجیتال مارکتر ماهر شوید باید با مبانی سئو آشنایی کامل داشته باشید و بر این اساس توصیه می شود کتابی موثر در این زمینه مطالعه کنید و به همین منظور کتاب هنر سئو را معرفی می کنیم. برای تو. این کتاب راهنمای کاملی برای مرجع سئو است. با این کتاب می توانید استراتژی های سئو را به خوبی یاد بگیرید. مطالعه این کتاب در زمینه سئو توصیه می شود.

8. کتاب بازاریابی دیجیتال: استراتژی، اجرا و تمرین

با مطالعه این کتاب می توانید جزئیات کاملی در مورد دیجیتال مارکتینگ مطالعه کنید. در این کتاب می توانید نمونه های عملی راجب به کسب و کارها، مصاحبه های برند را بخوانید. اگر کارآفرین هستید و برند شما ثبت شده است، مطالعه این کتاب به شما توصیه می شود. این کتاب یکی از بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ است.

9. کتاب جوانی نوشته جی بیر

این کتاب در تضاد با کتاب گاو بنفش است. چرا؟ در کتاب گاو بنفش عنوان شده بود که می توانید با بهتر و برتر بودن کسب و کار خود را متمایز کنید و باعث رشد کسب و کار خود شوید، اما در کتاب Youtility بیان می کند که کسب و کار شما نیازی به برتری و پر سر و صدا بودن ندارد، بلکه هدف بازاریابی دیجیتال کسب و کار شما ارائه رونق بیشتر به جامعه هدف و مشتریان بالقوه است.

10. کتاب شما بهترین مشتری من هستید!

این کتاب از نتایج یک پروژه نوشته شده است که توسط ویراستاران مختلف با حروف مختلف منتشر شده است. هر بازاریاب اینترنتی باید حداقل یک بار این کتاب را بخواند.

نکته این کتاب این است که شما باید بتوانید به مشتری این احساس را بدهید که با ارزش است و مطمئن باشد که محصول ارزشمندی را با پرداخت هزینه دریافت خواهد کرد.

آخرین کلمه:

ما سعی کرده ایم بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ را به طور کامل بررسی کنیم. سعی کنید در طول دوره بازاریابی خود حداقل چندین کتاب در این زمینه مطالعه کنید تا بتوانید دانش خود را ارتقا دهید و از این دانش برای ارتقاء کسب و کار یا پروژه های خود استفاده کنید و به موفقیت منجر شوید. اگر کتاب های بیشتری در این زمینه می شناسید، لطفا درس ها را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. با تشکر از توجه شما به زبان آموز برتر.