راه حل هایی برای بهبود تجربه مشتری برای فروشگاه های آنلاین


اگر صاحب یک فروشگاه و تجارت آنلاین هستید، می دانید که اولین قدم این است که کاربر با سایت شما ارتباط برقرار کند و احساس امنیت داشته باشد. اگر تمام روش های دیجیتال مارکتینگ را رو در رو و به درستی انجام دهید اما حس خوبی از تجربه کاربری را به مشتری القا نکنید، نمی توانید فروش خوبی داشته باشید. برای روشن شدن موضوع مثال بزنید راه حل هایی برای بهبود تجربه مشتری ما پرداخت می کنیم:

در نظر بگیرید که وارد فروشگاهی شده اید که برخورد خوب فروشنده و حس خوب فروشگاه شما هنگام ورود را در بر می گیرد و با خیالی آسوده خرید و انتخاب می کنید و می دانید که در هر مرحله اگر مشکلی پیش بیاید، فروشنده ها در کنار شما هستند و حتی اگر قیمت این فروشگاه بالاتر از جاهای دیگر باشد باز هم ترجیح می دهید از این فروشگاه خرید کنید که حس خوب و مشتری مداری عالی دریافت کرده اید. در مقابل فروشگاهی وجود دارد که قیمت کمتری نسبت به فروشگاه مشابه دارد اما به محض ورود به فروشگاه نه مشتری مداری خوبی را احساس می کنند و نه آن فروشنده خوب. این افراد می دانند که اگر سوالی دارند باید خودشان آن را حل کنند و اگر جوابی نگرفتند فروشگاه را ترک می کنند. بنابراین مشتریان حس خوبی از تجربه کاربری از فروشگاه اول و تجربه کاربری ناخوشایند از فروشگاه دوم دریافت می کنند.

کسب و کار آنلاین شما بازتابی از این دو نمونه از فروشگاه ها است. بازاریابان دیجیتال می دانند که خرید احساسی است و عقلانی نیست!! پس باید از روش های فروش درست در کسب و کارها و سایت های آنلاین استفاده کنند. سایت شما باید مانند اولین فروشگاه باشد تا کاربر احساس راحتی کند.

با توضیحات بالا کاملاً متوجه شده اید که اکنون می خواهیم در مورد چه چیزی صحبت کنیم، بنابراین اگر این روش های عملی را برای راه های بهبود تجربه مشتری نمی دانید، به یادگیرنده برتر بپیوندید زیرا می خواهیم این روش ها را توضیح دهیم و کسب و کار شما را بفروشیم. افزایش دادن. این مقاله را برای دوستان و صاحبان مشاغل ارسال کنید تا جهش خوبی در کسب و کار خود داشته باشند.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

راه حل هایی برای بهبود تجربه مشتری

راه حل هایی برای بهبود تجربه مشتری

پس از تمامی توضیحات بالا، می خواهیم راهکارهای کاربردی در این زمینه ارائه دهیم. با رعایت این نکات قطعا می توانید تجربه خوبی در جذب مشتری و ترافیک کاربران داشته باشید و با توجه به تجربه کسب و کارهایی بوده اند که تنها با رعایت یکی دو نکته توانسته اند تجربه کاربری خوبی برای مشتری ایجاد کنند. و مشتریان واقعی آنها افزایش دادن.

سایت شما در پلتفرم موبایل باید ریسپانسیو باشد!

به عنوان صاحب فروشگاه آنلاین، باید سایت خود را برای کاربران موبایل و تبلت بهینه کنید. همانطور که می دانیم بیش از 80 درصد کاربران اینترنت افرادی هستند که با تلفن همراه از وب سایت ها بازدید می کنند و اگر سایت شما دید خوبی به این ابزارها نداشته باشد و غیرقابل استفاده باشد، تعداد زیادی کاربر را از دست خواهید داد. شما می دهید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید وقتی مردم پشت فرمون در ترافیک هستند، می توانند مثلا همین الان به فکر خرید X هم باشند. بنابراین تلفن همراه خود را برمی دارند و عبارت خرید محصول X را جستجو می کنند و وارد سایت شما می شوند اما اگر سایت شما ریسپانسیو یا ریسپانسیو نباشد. به عبارت دیگر، سایت شما در گوشی های موبایل دید خوبی ندارد (مطالب ناخوانا، تصاویر خیلی کوچک یا بزرگ، دکمه های منو و تماس با ما در سایت به راحتی پیدا نمی شود و …) باعث می شود کاربر از سایت خود خارج شود. و شما به راحتی این ترافیک و مشتری بالقوه را از دست خواهید داد. طبق آمار روزانه، تعداد زیادی از این افراد ممکن است به دلایل مشابه وارد سایت شما شده و از آن خارج شوند که شاید به دلیل اینکه فقط از روی دسکتاپ سایت خود را مشاهده می کردید، فکرش را هم نکنید. پس اصل واکنش پذیری مهمترین نکته ای است که باید به آن توجه کنید و حتما این موضوع را رعایت کنید. پس همین الان با تلفن همراه خود به سایت خود مراجعه کنید تا این مشکلات را برطرف کنید. داشتن مقاله نیز توصیه می شود ریسپانسیو چیست؟ خواندن.

سایت شما باید سریع باشد! (کاربران از سایت های کند فراری هستند.)

متأسفانه، این را می توان دور زد، اما نه مگر اینکه شما یک متخصص فنی باشید که می داند او چه می کند. امروزه سرعت سایت باید یکی از مهم ترین عواملی باشد که سئوکاران و متخصصان بازاریابی دیجیتال باید به آن توجه کنند. فرض کنید کاربر وارد سایت شما می شود و فقط بین 30 تا 60 ثانیه منتظر می ماند تا سایت شما بارگذاری شود، پس از این مدت کاربر همچنان باید زمان زیادی را صرف باز کردن هر تب و منوی جدید کند. تمام این انتظارها باعث می شود که کاربران نتوانند خرید نهایی را انجام دهند و باعث می شود که کاربر در نهایت سایت شما را ترک کند و فروش نداشته باشید. پس حتما روی سرعت سایت خود کار کنید. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، می توانید افزونه های خوبی در این زمینه از مخزن وردپرس دانلود کنید. از همه مهمتر استفاده از یک شرکت هاست معتبر و ارائه هاست با کیفیت. CDN ها گزینه های خوبی برای افزایش سرعت سایت هستند. گاهی برای افزایش سرعت سایت لازم است از هر 3 مورد بالا استفاده کنید پس حتما این موضوع را جدی بگیرید و استراتژی خوبی داشته باشید.

راه حل هایی برای بهبود تجربه مشتری
راه حل هایی برای بهبود تجربه مشتری

از عکس های با کیفیت استفاده کنید

داشتن تصاویر با کیفیت خوب از اکثر محصولات در فروشگاه های اینترنتی فروش بیشتری به شما خواهد داد. شما باید عکس های با کیفیت خوب برای محصولات خود درج کنید. خود را به جای کاربران بگذارید، کاربر باید از همه جهات به محصولی که خریداری می کند نگاه کند، رنگ عکس کاملاً شبیه واقعیت باشد، گویی کاربر اکنون در یک مغازه است و محصول را از نزدیک تماشا می کند. برای عکاسی از محصولات خود وقت بگذارید و اگر بودجه کافی دارید می توانید یک تیم عکاسی برای ایجاد تصاویر منحصر به فرد داشته باشید. تو می توانی آموزش عکاسی بهترین دانش آموز را مطالعه کنید تا اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید.

نظرات مشتریان را در سایت خود قرار دهید!

کاربران پس از خرید از شما، می توانند تجربه خرید و محصول خود را در قسمت نظرات سایت شما بیان کنند. این نظرات می تواند مثبت و منفی باشد. شما باید تمامی این نظرات را که با احترام و رعایت قوانین نوشته شده است در سایت خود قرار دهید و یکی از مواردی که باعث اعتماد کاربران به سایت شما و خرید از شما می شود نظرات مشتریان است. اگر به سایت دیجی کالا دقت کنید، می بینید که نظرات همه کاربران چه مثبت و چه منفی در سایت درج می شود و بسیاری از کاربران پس از مطالعه نظرات خرید خود را نهایی می کنند. اگر مشتریان شما پس از خرید نظر ندادند، می توانید با ارسال پیامک یا ایمیل به این افراد یادآوری کنید که در مورد محصول نظر دهند و در ازای آن امتیاز دریافت کنید تا در خریدهای بعدی از آن استفاده کنید. مقاله پیشنهادی کامنت مارکتینگ چیست؟ برای کسب اطلاعات در این زمینه بخوانید.

از روانشناسی رنگ ها استفاده کنید!

روانشناسی رنگ ها یکی از مواردی است که می توانید برای تشویق مشتریان به خرید استفاده کنید. شما باید بدانید که چه رنگ هایی را برای خرید تشویق کنید و از چه رنگ هایی برای آرامش استفاده کنید. بهتر است رنگ سازمانی کسب و کار خود را بر اساس روانشناسی رنگ ها انتخاب کنید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، مقاله پیشنهاد می شود راهنمای جامع روانشناسی رنگ در دنیای تجارت با توجه به روانشناسی هر رنگ رنگ را بخوانید و انتخاب کنید.

از چت آنلاین استفاده کنید

همانطور که از فروشگاه های حضوری انتظار می رود یک نفر همیشه حاضر باشد و به سوالات مشتریان پاسخ دهد، فروشگاه های آنلاین نیز تا ایجاد چت آنلاین به چنین ابزاری نیاز داشتند. ابزارهای چت آنلاین به راحتی در سایت شما قرار می گیرند و کاربران می توانند هر سوالی را از شما بپرسند. می توانید از پلاگین Crisp یا دیگر پلتفرم های چت آنلاین استفاده کنید. حتما توجه داشته باشید که اگر فردی دارید که به سوالات چت آنلاین پاسخ می دهد، این ابزار را نصب کنید. برای آشنایی با این ابزارها می توانید مقاله را مطالعه کنید بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ خواندن.

یک نوار جستجو در سایت قرار دهید.

سایت شما باید بخشی داشته باشد که کاربران به جای جستجو در دسته ها، بتوانند به راحتی محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند. این یک ویژگی بسیار مهم است که بسیاری از طراحان وب آن را فراموش می کنند. با کدگذاری جستجو در سایت خود، تجربه کاربری خوبی برای کاربران خود در سایت ایجاد کنید.

صفحه را با محتوای متنی پر نکنید!

محتوا نویسی برای سایت های فروشگاهی با سایت های خبری تفاوت زیادی دارد. در سایت های خبری باید آموزش کاملی ارائه دهید اما در سایت های فروشگاهی با صحبت های زیاد کاربر را از مسیر اصلی دور می کنید. کافی است به بیان نکات و ویژگی های مهم محصولات بپردازیم و به جای تمرکز بر محتوای متنی از محتوای ویدیویی یا از عکس های با کیفیت استفاده کنید.

وضعیت موجودی محصولات خود را به روز کنید!!

برای بسیاری از فروشگاه های اینترنتی پیش آمده است که کالا را در انبار موجود ندارند اما همچنان آن را در سایت موجود نشان می دهد و کاربر پس از ثبت سفارش منتظر رسیدن کالا می ماند اما با گوشی با موضوع محصول مواجه می شود. . . این باعث می شود که کاربران به سایت شما بی اعتماد شوند و کاربر دیگر از سایت شما بازدید نکند. حتما موجودی سایت های خود را بررسی کنید و در صورت نداشتن آن به کاربر اطلاع دهید.

خرید آنلاین
خرید آنلاین

فرآیند پرداخت را ساده کنید!

حتماً به طور مکرر صفحه محصول و پرداخت را چک کنید تا کاربران بتوانند به راحتی فرآیند پرداخت را تکمیل کنند. پورت شما نباید مشکلی داشته باشد و فاصله سایت تا پورت باید تا حد امکان کوتاه باشد. پورت شما نباید هیچ خطایی داشته باشد و کاربران باید بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. اگر هنوز درگاه پرداخت مناسب برای سایت خود را پیدا نکرده اید، مقاله معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران خواندن.

در صورت امکان هزینه ارسال کاربران را کاهش دهید.

بسیاری از افراد به دلیل هزینه های بالای حمل و نقل مجبور به انصراف از خرید خود می شوند. در صورت امکان هزینه های حمل و نقل را کاهش دهید و در صورت امکان برای کسب و کار خود ارسال را برای کاربران رایگان کنید. تا مردم بتوانند با خیال راحت سفارش دهند.

آخرین کلمه:

ما سعی کرده ایم به طور کامل به سوال راه های بهبود تجربه مشتری برای فروشگاه های اینترنتی پاسخ دهیم و مهم ترین نکات را بررسی و به شما معرفی کنیم. اگر با این مشکل مواجه هستید، حتما نکات را به خوبی در سایت خود پیاده سازی کنید تا در نهایت از آن نتیجه بگیرید. حتما مقاله را به بازاریاب دیجیتال خود و اگر در این زمینه فعال هستید نشان دهید آموزش بازاریابی دیجیتال بهترین دانش آموز را بخوانید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید لطفا در قسمت نظرات آن را با دوستان برتر خود به اشتراک بگذارید. با تشکر از توجه شما.