تخفیف های حرفه ای + روش های تخفیف از طرف فروشنده


همانطور که می دانید امروزه همه فروشندگان یا بهتر است بگوییم اکثر فروشندگان دوره های مختلف فروش و بازاریابی محصولات را چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری گذرانده اند و می دانند چگونه ما را متقاعد کنند و با ما مذاکره کنند. در نتیجه ما نیز باید مواردی را بدانیم تا بتوانیم همیشه خریدی با کیفیت داشته باشیم و در خرید خود از تخفیف حرفه ای برخوردار شویم. به عنوان یک زبان آموز برتر با ما همراه باشید تا اصول تخفیف و چانه زنی را بیاموزید.

اصول تخفیف محترمانه و حرفه ای

بیایید ابتدا محصول را بشناسیم

یکی از مهم ترین اصولی که همیشه قبل از خرید باید به آن توجه کنید این است که محصول را بهتر از فروشنده بشناسید. خب سعی می کنم با یک مثال این مقاله را بهتر باز کنم. فرض کنید من می خواهم یک تلفن همراه بخرم. یک فروشنده قوی معمولا با این استراتژی شروع می کند: دوست عزیز با توجه به نیاز شما می توانم یک مدل گوشی به روزتر با امکانات بیشتر و تفاوت قیمت جزئی را به شما معرفی کنم. شما به عنوان یک خریدار به دلیل نداشتن شناخت کافی از کالای مورد نظر خود، به راحتی می توانید گوشی موبایلی با قیمت بالاتر و گاه امکانات بیشتری تهیه کنید که حتی ممکن است به آن نیاز نداشته باشید.

تیپ شخصیتی فروشنده را شناسایی کنید

بسیار مهم است که بدانیم با همه چگونه رفتار کنیم تا با ما احساس صمیمیت و راحتی کنند و این امر ما را برای رسیدن به اهدافمان راحت تر می کند، پس چگونه با همه به درستی ارتباط برقرار کنیم؟

یک راه ساده این است که با تیپ های شخصیتی راجب آشنا شوید و ببینید که چگونه می توان هر فرد را بهتر شناخت و با او ارتباط بهتری برقرار کرد، که نیاز به تحقیق در مورد پنج بزرگ یا سایر مدل های رایج دارد که در حوصله این مقاله نیست. اما یک میانبر وجود دارد و آن استفاده از نورون های آینه ای است. اما نورون های آینه ای چیست و چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟

بهترین راه برای استفاده از نورون‌های آینه‌ای زمانی است که فروشنده محصول را معرفی می‌کند و بر متقاعد کردن ما برای خرید تمرکز می‌کند. در طول زمان با دقت بدوید طوری که انگار آینه او هستیم. این کار باعث جلب توجه طرف مقابل می شود و به اصطلاح طرف مقابل را نرم می کند.

چانه زنی برای خرید

از بازارهای بزرگ و رقابتی خرید کنید

همیشه سعی کنید از توزیع کنندگان اصلی خرید کنید. در مثال خرید موبایل برای شخصی که در تهران زندگی می کند، بهترین مکان کجاست؟ قطعا مکانی که همه مغازه داران برای عرضه کالا به آن فکر می کنند پاساژ علاءالدین تهران است چرا که در این فضای رقابتی شدید همه سعی می کنند کالای خود را با کمترین سود و شرایط مناسب برای خریدار به فروش برسانند و نکته مهم این است که وقتی در حال خرید هستید، باید طوری رفتار کنید که انگار این اولین خرید شماست و قرار است رابطه شما ادامه پیدا کند. معمولا در این مواقع فروشنده به سود ناچیز بعدی به جای فروش این تک محصول توجه می کند و شما در واقع خرید خود را با تخفیف حرفه ای انجام داده اید.

قیمت را بهتر از فروشنده بدانید

داشتن اطلاعات صحیح در مورد محصول و قیمت مدل های مختلف آن بسیار مهم است تا بتوانید قیمت خود را چانه بزنید. مثلا در همین مثال خرید موبایل باید قیمت ها را بدانید و حداقل یک بازه قیمتی در مورد آنها بدانید. پس بهترین منبع قیمت گذاری کجاست؟ بله درست حدس زدید، در مرحله اول بهترین مرجع دریافت قیمت از سایت های توزیع کننده محصول است که فروشندگان بر سر قیمت به شدت با هم رقابت می کنند، مانند ترب کوهی، دیجی کالا و اگر محصول ما در این سایت ها نیست، شروع به جستجوی محصول در وب می کنیم و با استفاده از آموزش سئو سایت هایی که به رتبه های برتر رسیده اند را بررسی می کنیم و اگر باز هم قیمت و نوع محصول را پیدا نکردیم به سراغ آن محصول در بازارهای اصلی می رویم. شهر. به نظر شما دلیل این امر چیست؟ کار چیست؟

این مهم است زیرا پس از توضیحات فروشنده، محدوده قیمت و محدوده ای را که به دست آورده اید را اعلام می کنید و از او می خواهید که دلیل این تفاوت قیمت را برای شما توضیح دهد. با این کار به نکات مهمی دست خواهید یافت. اول این که به فروشنده اطلاع دهید که اطلاعات کافی در مورد محصول دارید و دوم اینکه به آنها اطلاع دهید که رقبای شما به خوبی تحقیق شده اند و شما به دنبال خرید با بهترین شرایط هستید و سوم اینکه شما این محصول هستید. رهبر گفتگو ادرس دادن. همانطور که می بینید، گرفتن تخفیف کار ساده ای است و تنها به کمی تحقیق و خلاقیت نیاز دارد و همه می توانند از این راه های ساده استفاده کنند.

تکنیک های تخفیف سیاه

پس چرا به این تکنیک ها تکنیک سیاه می گویند؟ زیرا برخی افراد به دلیل مسائل اخلاقی نحوه استفاده صحیح از این تکنیک ها را نمی دانند و فقط در مورد این تکنیک ها مطالعه می کنند تا اگر فردی از آنها استفاده کرد پاسخ مناسبی بدهد. با دانستن این روش ها می توانید تا حد امکان به راحتی

اولین تکنیک دروغ گفتن جامد نام دارد

همانطور که از نامش پیداست ممکن است شما یا طرف مقابل به شما دروغ بگوید و من کجا و چگونه توضیح خواهم داد. این تکنیک زمانی استفاده می شود که شما در حال خرید محصولی هستید که برچسب قیمتی ندارد، به چه معناست؟ فرض کنید من برای خرید مبل به مغازه ای می روم و فروشنده محصولی را که انتخاب کرده ام را با جزئیات انتخاب می کند و در آخر قیمت پنجاه میلیون تومان به من می دهد. از او تقاضای تخفیف می کنم و سپس برای انجام برخی محصولات دیگر این کار را انجام می دهم و در پایان کالای مورد نظر خود را به فروشنده اعلام می کنم و به مرحله دریافت فاکتور می رسیم. برای آخرین بار از فروشنده قیمت محصول را می پرسم. قیمت چهل و هشت میلیون را به من اعلام می کند. در این مرحله کاملاً جدی به او می گویم که قرار بود چهل و پنج میلیون برای من فاکتور کنید. اگر قرار است قیمت بیشتری بپردازید، من نمی خواهم. دقایقی پیش روی این محصول به توافق رسیدیم….

تخفیف مودبانه بخواهید

فروشنده تمام تلاش خود را می کند تا ما را به قیمت توافقی اولیه برساند، اما اگر فروشنده بتواند قیمت را تعدیل کند، تمام تلاش خود را می کند تا قیمت را کمتر از چهل و هشت میلیون فاکتور کند، ممکن است تعجب کنید که چرا. ? به چند دلیل، فروشنده نمی خواهد شما را از دست بدهد. دلیل اول این است که او زمان زیادی را برای شما صرف کرده و نوعی سوگیری شناختی دارد که بحث بسیار مفصلی است و این مقاله خسته کننده نیست و دلیل دوم این است که او محصولات زیادی را به شما معرفی کرده است. و ممکن است شک کند که قیمت اشتباهی گفته است و دلیل سوم این است که بعد از صرف انرژی زیاد برای بستن این معامله، بیشتر درگیر احساساتش می شود تا منطقش.

این روش برای خرید محصولاتی مناسب است که در یک محیط محدود انتخاب های زیادی دارند و یا در آن محیط خریداران زیادی وجود دارد. متوجه شدید که با تکنیک سیاه تخفیف های زیادی دریافت کردید، اما اساس اصلی دروغ بود. و پنج میلیون بگو و با سه میلیون تومان تخفیف کم کن. در این مواقع بهترین کار این است که فروشنده را تهدید به توقف خرید کنید و به او یادآوری کنید که قیمت ها را به درستی به خاطر دارید یا حتی برخی از آنها را ثبت کرده اید. شما هستید.

از رقیب به عنوان شخص ثالث استفاده کنید

وقتی به خرید می روید، حتماً مغازه هایی را که ممکن است محصول مورد نظر شما را داشته باشند، بررسی می کنید. در این بازدیدها سعی کنید یکی دو نفر از آنها را نام ببرید که فکر می کنید مغازه بزرگ و برجسته ای دارند بپرسید و به خاطر بسپارید. پس به نظر شما این چه ربطی به تخفیف دادن دارد و چرا آنها تکنیک های سیاه ما هستند؟ بگذارید با یک مثال توضیح دهم. فرض کنید من می خواهم یک جفت ساق بخرم. من مغازه ها را چک می کنم تا ببینم کالای مورد نظر من در کدام مغازه وجود دارد. یکی از مغازه هایی که تنوع بالایی دارد کالای مورد نظر من را دارد و من قیمت پانصد هزار تومان را پیشنهاد می کنم و می گویم شاید ده درصد به شما تخفیف بدهم. در این زمان سعی می کنم کمی به فروشنده نزدیک شوم و نام او را بپرسم. انجام می دهم و جمله ام را اینگونه شروع می کنم.

چهره شما برای من بسیار آشناست. نام خانوادگی شما چیست؟ قبلا کجا دیدمت و…

بعد از گرفتن اطلاعات از مغازه دار به بهانه خداحافظی می کنم و به جستجو ادامه می دهم.

از تخفیف های حرفه ای بهره مند شوید

بعد از چند مغازه آن طرف، دوباره آن شلوار لی را می بینم. از فروشنده راجب آن کالا را می پرسم و اجازه می دهم فروشنده کالا را به من معرفی کند و قیمت نهایی را به من بدهد. در این زمان خودم را یکی از اقوام فروشنده قبلی معرفی می کنم و می گویم که قیمت اصلی این محصول را می دانم و چون خانواده ام سایز من را نداشتند به مغازه های بعدی رفتم و حتماً خواهید دید که چقدر متفاوت است. قیمت خواهد بود. و گاهی می توانم آن شلوار لی را چهارصد و پنجاه هزار تومان سیصد و پنجاه هزار تومان بخرم. من قیمت را شکستم و یک تخفیف عالی دریافت کردم، یا حتی می توانم فقط مغازه را نام ببرم تا اگر آخرین فروشنده مغازه را می شناخت نتواند حدس بزند که با چه کسی صحبت کردم و اطلاعات را از او دریافت کردم.

کلام پایانی

دریافت تخفیف حرفه ای بسیار آسان است، فقط باید بدانید که چه چیزی می خواهید بخرید، از چه زمانی و از کجا می خواهید بخرید و فروشندگان این محصول چه کسانی هستند و محصولات مشابه کدامند…

به گفته بزرگان برای شکستن آهن به آهن یا چوب نیاز است

چرا این نقل قول را به شما یادآوری کردیم؟ برای صحبت با یک فروشنده ماهر باید او را بهتر از خودش بشناسید و بدانید هر لحظه در ذهنش چه می گذرد. برای درک بهتر اهداف یک فروشنده می توانید به سایت برتر مراجعه کرده و در مورد آنها تحقیق کنید. یادتان باشد هیچ چیز در این دنیا ارزش دروغ گفتن را ندارد و هدف از بیان این تکنیک های تخفیف سیاه و سفید این بود که شما را با باران های برخی فروشنده ها یا خریداران آشنا کنیم تا همیشه برای مقابله با آن ها استراتژی داشته باشید. همیشه سعی کنید با صداقت و شوخ طبعی تخفیف بگیرید. من به شخصه همیشه در آخرین لحظات خرید به فروشنده می گویم نمک خرید با تخفیف است و با مقدار تخفیفی که به من می دهید از من مشتری وفاداری می کنید که بهتر از صد اینستاگرام و سایت می کند برای شما تبلیغ می کند. ….

ببینید گاهی با یک شوخی و لبخند ساده می توانید با حفظ کرامت انسانی و شخصیت والای خود بهترین تخفیف ها را بگیرید.