برنامه ریزی کار در خانه + 8 نکته برای انجام این کار 1401


با کار از راه دور، شما به جای کار در دفتر، از خانه کار می کنید، اگرچه ممکن است مسئولیت های شغلی شما یکسان باشد. مهم است که وقتی از راه دور کار می کنید، مولد بمانید و کارهای روزمره خود را انجام دهید، و یک برنامه کاری در خانه می تواند با تعیین روزهای کاری به شما کمک کند تا بهره وری بیشتری داشته باشید. . یادگیری نحوه تنظیم یک برنامه منظم می تواند به شما کمک کند زمان خود را هنگام کار از خانه به حداکثر برسانید. در این مقاله در مورد تعریف و مزایای یک برنامه کاری در خانه به همراه نکات و مثال هایی صحبت خواهیم کرد که به شما کمک می کند روز خود را به طور موثر برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی کار در خانه چیست؟

برنامه کار در خانه خلاصه ای از وظایف شغلی است که می خواهید در طول شیفت خود انجام دهید. ممکن است برای کارمندانی که از راه دور کار می کنند ایده آل باشد. در یک محیط کاری سنتی، کارمندان معمولاً در ساعات کاری استاندارد یا شیفت هایی که مدیران به آنها اختصاص می دهند، کار می کنند. با این حال، افرادی که از راه دور کار می کنند ممکن است انعطاف پذیری بیشتری در تصمیم گیری برای زمان کار داشته باشند. یک برنامه زمانی به آنها اجازه می دهد تا زمان خود را مدیریت کنند، زیرا آنها وظایف را از راحتی در خانه خود انجام می دهند. ممکن است شامل زمانی باشد که می خواهند فعالیتی را شروع کنند و نام کار مربوط به آن دوره زمانی را شامل شود.

چرا برنامه ریزی کار در خانه مهم است؟

کار در خانه مهم است زیرا به شما کمک می کند در محل کار بازدهی خود را حفظ کنید. شما می توانید در یک زمان روی یک کار تمرکز کنید و یک جدول زمانی می تواند به شما بگوید که چه زمانی باید روی کار دیگری کار کنید تا انتظارات روزانه خود را برآورده کنید.

اجرای برنامه از راه دور همچنین می تواند به شما این امکان را بدهد که یک روز کاری را طراحی کنید که به بهترین وجه متناسب با سبک زندگی شما باشد. شما می توانید در صورت لزوم توجه خود را به مسائل شخصی معطوف کنید، سپس بدون به خطر انداختن عملکرد شغلی خود به وظایف شغلی خود بازگردید. به عنوان مثال، اگر شما یک والدین هستید، انعطاف‌پذیری برنامه کاری شما به شما این امکان را می‌دهد که فرزندانتان را از مدرسه خارج کنید و در انجام تکالیف به آنها کمک کنید. از آنجایی که برنامه خود را طراحی کرده اید، در نظر گرفته اید که چقدر برای مراقبت از خانواده و چقدر زمان برای اتمام بقیه روز کاری خود نیاز دارید.

چگونه یک برنامه کاری خوب در خانه تهیه کنیم؟

برای ساختن یک برنامه کاری در خانه مراحل زیر را دنبال کنید:

1. تعیین کنید که چه زمانی می خواهید کار کنید

اولین قدم در تعیین جدول زمانی تصمیم گیری در مورد پارامترهای روز کاری است. به نیازهای شغلی خود و ساعاتی که باید در دسترس باشید فکر کنید. در مرحله بعد ابتدا و انتهای برنامه خود را انتخاب کنید تا بتوانید با همکاران صحبت کنید یا کار با کیفیت ارائه دهید.

به عنوان مثال، اگر شما یک عکاس آزاد هستید، کار در بعدازظهرها و عصرها ممکن است مفید باشد، زیرا مشتریان معمولا جلسات بعدی را نادیده می گیرند. ذخیره انجام می دهند. به همین ترتیب، اگر شما یک متخصص فناوری اطلاعات هستید، ممکن است لازم باشد صبح ها کار کنید تا برای پاسخ به سوالات کاربران در دسترس باشید. بنویسید چه زمانی ترجیح می دهید از بالای برنامه خود شروع کنید و چه زمانی می خواهید در انتهای برنامه متوقف شوید.

2. به وظایف کاری خود اسامی اختصاص دهید

مرحله دوم این است که هر کار را در برنامه خود نام گذاری کنید، که شما را در طول روز راهنمایی می کند. نام هایی ایجاد کنید که می توانند آنچه را که باید تکمیل کنید به شما یادآوری کنند. می توانید از عبارت دقیق استفاده کنید تا مطمئن شوید که کار را به خوبی انجام می دهید. به عنوان مثال، به جای نوشتن “ارسال ایمیل” در جدول زمانی خود، می توانید “ارسال ایمیل به مدیر و تیم” بنویسید. ماهیت عناوین شما می تواند بر اندازه برنامه شما تأثیر بگذارد.

3. فواصل زمانی را در تایم لاین خود طراحی کنید

مرحله سوم پر کردن جدول زمانی بین اسلات شروع و پایان است. تعداد بازه هایی که طراحی می کنید به تعداد کارهایی که باید انجام دهید بستگی دارد. به مدت زمانی که می خواهید برای هر کار اختصاص دهید فکر کنید. اگر برخی از فعالیت‌ها گسترده‌تر از سایرین باشند، ممکن است طول فواصل زمانی شما تغییر کند. به عنوان مثال، ممکن است برای شما راحت تر باشد که هر ساعت به یک فعالیت متفاوت تبدیل شوید. یعنی ساعت 9 صبح روی یک کار کار می کنید و ساعت 10 صبح روی کار دیگری تمرکز می کنید

4. وظایف کاری خود را به ترتیب زمانی هماهنگ کنید

مرحله چهارم این است که وظایف خود را در یک جدول زمانی منسجم سازماندهی کنید. فوریت هر فعالیت را در نظر بگیرید و ضرب الاجل هایی را برای تکالیف سریع تعیین کنید. به عنوان مثال، یک جلسه توجیهی ممکن است هر روز ساعت 10 صبح برگزار شود، به این معنی که آمادگی برای جلسه استماع باید در ساعت 9 صبح باشد. همچنین می توانید قبل از استراحت تصمیم بگیرید که می خواهید روی چند فعالیت تمرکز کنید. برنامه شما ممکن است از اواخر صبح شروع شود، بنابراین بیشتر روز کاری خود را روی بعد از ظهر و عصر متمرکز کنید.

5. درخواست خود را در یک سند جمع آوری کنید

مرحله پنجم این است که برنامه خود را در سندی وارد کنید که می توانید قبل از شروع روز کاری به آن مراجعه کنید. آلارم های تلفن خود را برای تاکید بر کارهای فوری سفارشی کنید. همچنین می‌توانید ویژگی‌هایی را برای بررسی موارد موجود در فهرست کارهایتان اضافه کنید تا پیشرفت خود را ردیابی کنید، یا شکاف‌ها را برای در نظر گرفتن تغییرات در تکالیف خود مرتب کنید.

از پلتفرمی استفاده کنید که برای شما آسان‌تر باشد تا جدول زمانی خود را تفسیر کنید و وظایف آینده را به شما یادآوری کند. به عنوان مثال، ممکن است ترجیح دهید برنامه خود را بر روی یک پوستر بزرگ روی میز خود برای دسترسی آسان نمایش دهید. گزینه دیگر این است که برنامه را روی تلفن خود ضبط کنید، که ممکن است هشدارهایی برای اطلاع شما در زمان نزدیک شدن به مهلت های زمانی داشته باشد.

6. برنامه خود را برای هر روز کاری تنظیم کنید

آخرین مرحله این است که برنامه کاری خود را در خانه ویرایش کنید تا تناقضات در مسئولیت های کاری خود را در نظر بگیرید. شما ممکن است در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه نسبت به دوشنبه و چهارشنبه برنامه‌های متفاوتی را تمرین کنید، به این معنی که زمان‌ها و وظایف برنامه شما نیز ممکن است متفاوت باشد. برای کمک به سازماندهی روز کاری خود، برنامه های متعددی ایجاد کنید.

نکاتی برای ایجاد یک طرح کار عالی در خانه

برای اطلاعات بیشتر در مورد تهیه برنامه کاری در خانه، موارد زیر را مرور کنید:

زنگ ساعت خود را برای زمان مناسب تنظیم کنید.

این “زمان توافق” زمانی است که امروز با آن موافق هستید و زمانی است که با فردا موافق هستید. به نظرم خیلی خوب بود که چند دقیقه قبل از اولین جلسه یا اولین نقطه ای که باید آنلاین دیده شوم از خواب بیدار شدم. ساعت زنگ دار خود را طوری تنظیم کنید که بین نیم تا دو ساعت قبل از شروع روز کاری (یا زمانی که به خود می گویید روز کاری شما باید شروع شود) به شما فرصت دهد. این به شما زمان می دهد تا آماده شوید، احساس شادابی کنید، احساس آمادگی کنید و احساس آمادگی کنید.

از یک جدول زمانی واقع بینانه استفاده کنید

همانطور که برنامه کاری خود را در خانه ایجاد می کنید، ضرب الاجل های واقعی را برای تکمیل وظایف خود تعیین کنید. برای مثال، اگر می‌دانید که بعد از ظهر بازدهی بیشتری نسبت به صبح دارید، شاید بهتر باشد روز کاری خود را از ساعت 6 صبح شروع کنید، بنابراین می‌توانید فضای کافی برای انجام یک فعالیت بدون احساس داشته باشید. شما عجله دارید و می توانید مطمئن باشید که جدول زمانی شما را قادر می سازد تا به سرعت و کارآمدی فعالیت های کوچکتر را انجام دهید.

اولویت بندی واقع بینانه

نکته این است: ما از خودمان انتظار زیادی داریم. تقریبا همیشه. ما می نشینیم تا لیست کارهای خود را با بهترین نیت تهیه کنیم و سپس بیش از حد روی شانه های آینده خود بگذاریم. این نوع برنامه ریزی آرمان گرایانه مسئول بیشتر تصمیمات شکست خورده ما در سال نو است – و همچنین بسیاری از احساس شکست و سرخوردگی ما. ما خود را با این انتظار آماده کردیم که شکست بخوریم.

در عوض، فکر خود را به چیزهای خوب در زندگی منحرف کنید. هر روز، فرض کنید شما فقط می توانید یک کار بزرگ، سه کار متوسط ​​و پنج کار کوچک انجام دهید. این یک قانون بسیار عملی است که شما را متمرکز نگه می دارد و کارهایی را که باید انجام دهید در مدت زمان معقولی حذف می کند. آن را امتحان کنید!

در اینجا یک نکته عالی دیگر وجود دارد: سعی کنید کار بزرگ را در ابتدای روز از سر راه بردارید. وقتی بزرگترین پروژه خود را در تازه ترین حالتش انجام می دهید، مطمئن می شوید که بهترین های خود را روی میز می آورید و کاری می کنید که در آن روز هر کاری را که انجام می دهید مانند یک نسیم به نظر برسد. شما فقط وظایف خود را تعیین می کنید و می بینید که آنها در مقابل شتاب شما قرار می گیرند.

یک فضای کاری در خانه خود انتخاب کنید

منطقه ای را در منطقه خود برای فعالیت های کاری تعیین کنید. ممکن است انتخاب یک محیط آرام که در آن بتوانید بدون حواس‌پرتی کار کنید و به منابعی مانند اتصال به اینترنت امن دسترسی داشته باشید، مفید باشد. مدیریت یک دفتر کار خانگی می تواند شما را به یاد کار در یک ساختمان بیاندازد، که می تواند به شما کمک کند تا سریعتر با دورکاری سازگار شوید. همچنین می توانید زمانی که ساعات کاری خود را شروع می کنید، منطقه ای را انتخاب کنید که در آن احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

بهره وری خود را ارزیابی کنید

پس از تمرین برنامه کاری خود در خانه، کیفیت کار خود را بررسی کنید تا اثربخشی جدول زمانی خود را مشخص کنید. به این فکر کنید که چگونه ساختار روزتان به شما کمک می کند تا در کارهایتان سازماندهی کنید و به اهداف حرفه ای خود برسید. ارزیابی بهره وری به شما امکان می دهد راه هایی را برای بهبود برنامه فعلی خود شناسایی کنید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که برای یادداشت برداری از یک قرار و آماده کردن سؤالات برای دیگری، به فاصله بیشتری بین جلسات مجازی نیاز دارید. در مورد سطح بهره وری ایده آل خود و نحوه تعیین یک جدول زمانی برای کمک به شما در دستیابی به چشم انداز خود فکر کنید.

نمونه ای از برنامه ریزی کار در منزل

در اینجا نمونه ای از برنامه کاری یک استاد دانشگاه که از راه دور کار می کند آورده شده است:

  • * ساعت 9 صبح: صبحانه بخور *
  • * 9.30 صبح: صندوق ورودی خود را بررسی کنید و به پیام ها پاسخ دهید. *
  • *ساعت 10 صبح: نمرات امتحانات میان ترم را در داشبورد دوره آنلاین برای مشاهده دانش آموزان وارد کنید. *
  • * ساعت 10:30 صبح: ارسال ایمیل های الکترونیکی یادآوری برای دانش آموزان در مورد تکالیف آینده. *
  • * ساعت 10:45 صبح: برای جزئیات نهایی پروژه، دستورالعمل های ویدئویی آموزشی را ضبط کنید. *
  • *ساعت 12 شب: ناهار بخور *
  • * 13:00: پاورپوینت شما درباره موضوعات دوره ایجاد کنید. *
  • *ساعت 2 بعدازظهر: در جلسه هیئت علمی شرکت کنید. *
  • *ساعت 3 بعدازظهر: به یک کنفرانس تلفنی با دانشجویان بپیوندید تا برنامه های سفر را برای کنفرانس آینده نهایی کنید. *
  • * ساعت 4:30 بعد از ظهر: صندوق ورودی خود را دوباره بررسی کنید و در طول روز به پیام های دریافتی پاسخ دهید. *

نتیجه

در این مقاله سعی کردیم نکاتی را ارائه دهیم که با استفاده از آنها می توانید یک برنامه کاری عالی در خانه ایجاد کنید. کافی است نکات نسبتا ساده ای را رعایت کنید تا بتوانید از همه چیز خانه خود مراقبت کنید. کار در خانه در مقابل کار در دفتر هر کدام مزایا و معایبی دارند. وقتی در خانه هستید طبیعتا فضای کاری شما فضای کاری مناسب تری نسبت به دفتر کار نخواهد بود و به همین دلیل باید سعی کنید با برنامه ریزی برای کار در منزل بهترین عملکرد خود را نشان دهید.