تصورات غلط در مورد موتورهای جستجو – نکات کاربردی 2022


امروز قصد داریم در مورد باورهای غلط در مورد موتورهای جستجو و برخی از فرضیات اشتباه راجب در مورد موتورهای جستجو صحبت کنیم. اگر متخصص سئو و بازاریاب دیجیتال هستید، پیشنهاد می‌کنم با مربی برتر انتهای این مقاله همراه باشید تا با این باورهای غلط در مورد موتورهای جستجو آشنا شوید و بتوانید در مورد این باورها با کارفرمایان صحبت کنید و آموزش‌های مناسبی در مورد جستجو بدهید. موتورها این وظیفه شماست که آن را کشف کنید و آن را به وجود آورید.

اگر با کارفرماها و شرکت های مختلف سر و کار داشته باشید، زمانی که با این افراد صحبت می کنید، متوجه می شوید که دانش کمی در مورد موتورهای جستجوگر و این افراد انتظارات عجیبی از شما در مورد موتورهای جستجو خواهند داشت. پس بهتر است قبل از انعقاد هر قراردادی این موضوع را با کارفرما در میان بگذارید یا این مقاله را برای آنها ارسال کنید.

اگر به سئو علاقه مند هستید، پیشنهاد می شود آموزش سئو بهترین دانش آموز را بخوانید. در ادامه برای بررسی کامل این موضوع با زبان آموز برتر همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

  • باورهای غلط در مورد موتورهای جستجو را بررسی کنید

باورهای غلط در مورد موتورهای جستجو

باورهای غلط در مورد موتورهای جستجو را بررسی کنید

کلید واژه پر کردن

همه ما می دانیم که استفاده از کلمات کلیدی در محتوا و صفحات وب سایت ها بسیار مهم است. زیرا ما از همان کلمات کلیدی استفاده می کنیم تا به گوگل نشان دهیم که این کلمه برای ما بسیار مهم است. اما در نظر داشته باشید که استفاده از این کلمات کلیدی محدودیت هایی دارد و باید متعادل باشید.

برای مثال در نظر بگیرید که کلمه کلیدی سایت شما خرید محصول X است. حال در نظر بگیرید که می خواهید برای این کلمه محتوا بنویسید و در پاراگراف که برای خرید کالای X کلیک می کنید، به خرید کالای X ادامه دهید، در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد آن مطلب بخوانید. X و …… زیاده روی در مورد این کلمات باعث می شود کاربر متن را بخواند و از همه مهمتر موتور جستجوی گوگل شما را به عنوان اسپم و نمره منفی برای صفحه و سایت شما در نظر می گیرد.

حتی پلاگین yoast seo نیز در صورت دقت به این موضوع حساس است و به شما هشدار می دهد که هنگام استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد بهینه سازی نکنید.

بنابراین مدیران وب‌سایت‌ها پیشنهاد می‌کنند که از کلمات کلیدی استفاده نکنید اما زیاده روی نکنید. موتورهای جستجو امروزه بسیار هوشمند هستند و این استفاده بیش از حد کلمات کلیدی را شناسایی می کند.

مقاله پیشنهادی روش های مفید برای بهبود سایت در موتورهای جستجو خواندن.

از تبلیغات پولی برای رتبه بندی در موتورهای جستجو استفاده کنید

استفاده از تبلیغات کلیدی برای جذب مخاطب هدف و افزایش فروش بسیار موثر است. اما اینطور نیست که بتوانید فقط با تبلیغات کلیدی PPC رتبه بندی کنید. نمی توان گفت که فقط با این کار سئو انجام داده اید.

در واقع، در برخی از پروژه‌ها می‌بینیم که کارفرمایان فقط می‌خواهند برای سئوی خود تبلیغات کلیکی انجام دهند که این یک تصور اشتباه در مورد موتورهای جستجو است.

تبلیغات PPC به تنهایی برای سئو و بهینه سازی موثر نیست زیرا هیچ مدرکی وجود ندارد. هیچ بیانیه ای از طرف گوگل مبنی بر اینکه شما سئو را فقط با تبلیغات کلیکی انجام می دهید وجود ندارد.

توصیه می شود مقاله داشته باشید روی آموزش تبلیغات کلیک کنید خواندن.

بنابراین از تبلیغات کلیکی به تنهایی به عنوان راهی موثر برای بهینه سازی رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده نکنید.

برچسب های متا

متا تگ ها در گذشته برای بهبود رتبه شما در گوگل بسیار مهم بوده اند، اما امروزه استفاده بیش از حد از متا تگ ها دیگر موثر نبوده و حتی امتیاز منفی در نظر گرفته می شود. بسیاری از سئوکاران از کلمات کلیدی در تگ های محتوا بیش از حد استفاده می کنند و گوگل این را به عنوان هرزنامه تشخیص می دهد. زیرا کلمات کلیدی نامربوط زیادی را در قسمت تگ وارد می کنید و موتورهای جستجو را برای رتبه بندی در گوگل بدون بررسی محتوای آنها گیج می کنید.

امروزه به جای متا تگ ها مواردی مانند تگ عنوان و متا توضیحات بسیار مهم است و سئوکاران عزیز باید به این موارد توجه کنند. یک متا تگ به نام Robots.txt وجود دارد که به گوگل اجازه می‌دهد تا ببیند چه مواردی را بررسی کند و کدام‌ها را نه.

پس مراقب متا تگ ها باشید.

هرزنامه در موتورهای جستجو

هرزنامه همیشه در جستجوی آنلاین وجود داشته است، هرزنامه هایی که به دهه 1990 برمی گردد، که برای ایجاد ترافیک کاربر جعلی به سایت و فریب الگوریتم های گوگل ایجاد شده اند. باید بگویم که هرزنامه هنوز وجود دارد، اما چیزی که اکنون تغییر کرده است این است که موتورهای جستجو هوشمندتر شده اند.

به عنوان مثال بارها دیده ایم که در سایت های با محتوای زرد عناوینی مانند جدیدترین عکس بازیگر، عکس جدید یک بازیگر با همسرش و …. آیا دقت کرده اید که آنها فقط با این عناوین زرد چه ترافیک خوبی به سایت خود می آورند؟ اما با توجه به پیشرفت خوب الگوریتم های گوگل، این ترافیک جعلی توسط موتورهای جستجو قابل تشخیص است و گوگل امتیازی برای آنها در نظر نمی گیرد.

سعی کنید از اسپم استفاده نکنید زیرا کاربران به شدت با اسپم مخالف هستند و آنها را آزار می دهد و موتورهای جستجو نیز اسپم را تشخیص می دهند، بنابراین ارزش زحمت را ندارد. به جای تلاش برای تولید اسپم، سعی کنید محتوای با کیفیت تولید کنید و ترافیک را به سایت خود هدایت کنید و از موتورهای جستجو امتیاز بگیرید.

به دلیل موتورهای جستجوی هوشمند، روش های کلاه سیاه دیگر با هم سازگار نیستند و سعی کنید تمام معیارهای گوگل را به طور دقیق و بدون ترفند رعایت کنید. الگوریتم های پاندا برای مبارزه با هرزنامه ها بسیار پیشرفته هستند و به سرعت این موارد را شناسایی می کنند. می دهند.

هرزنامه در موتورهای جستجو
هرزنامه در موتورهای جستجو

لینک های فریبنده بسازید

یکی از راه‌های رهایی از باورهای غلط در مورد موتورهای جستجو، ایجاد رتبه در گوگل با ساخت لینک‌های جعلی است. راه های مختلفی برای ایجاد این لینک های فریبنده وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

لینک های خرید و فروش

بسیاری از وب مسترها هستند که به جای لینک بیلدینگ طبیعی شروع به خرید لینک های با حجم بالا می کنند تا زودتر در گوگل به نتیجه برسند. گوگل به سرعت این لینک های غیرعادی را شناسایی می کند. چون این لینک ها معتبر هستند و در صورت عدم تمدید این لینک ها قطع می شود. به عنوان مثال فرض کنید 1000 لینک برای سایت خود خریداری کرده اید و بدون تمدید این لینک ها، همه آنها از سایت شما حذف می شوند که گوگل این حذف را تشخیص داده و به رفتار شما مشکوک شده و آن را یک امتیاز منفی می داند.

در مرحله بعد لینک هایی که خریداری کرده اید ممکن است در سایت های زرد قرار بگیرند و این باعث می شود که از گوگل امتیاز منفی دریافت کنید.

سایت های پر از لینک (مزرعه پیوند)

سایت هایی که لینک های زیادی دارند، مزرعه لینک نامیده می شوند. قرار دادن لینک سایت شما در این نوع سایت ها علاوه بر در نظر گرفتن یک نکته منفی، هیچ نکته ای را از نظر بک لینک در نظر نمی گیرد. هنگامی که لینک های سایت شما در مزارع لینک قرار دارند، از آنها دوری کنید.

مقاله پیشنهادی نکات کلیدی برای بهبود رتبه سایت خواندن.

تبادل لینک

تبادل لینک به این معنی است که شخصی لینک سایت شما را در سایت خود قرار می دهد و شما در عوض لینک سایت او را در سایت خود قرار می دهید که به آن تبادل لینک می گویند. خیلی وقت ها موضوعات سایت شما اصلا مرتبط نبودند. امروزه موتورهای جستجو به راحتی این تخلف را تشخیص داده و به شما امتیاز منفی می دهند.

محتوای غیر واقعی را به خزنده های گوگل نمایش دهید

به این ترتیب اسکریپت های سایت شما مشخص می کند که بازدیدکننده ربات است یا انسان. به محض اینکه تشخیص دادند که اگر ربات یک محتوا بود، محتوای دیگری و متفاوت را به او نشان می دهند. در واقع نوع محتوا برای انسان ها یا خزنده های موتورهای جستجو متفاوت است.

موتورهای جستجو همواره به دنبال این تخلف بوده و اعلام کرده اند که به محض شناسایی سایت را جریمه خواهند کرد. البته در سئو کلاه سفید از این روش برای بهبود تجربه کاربری استفاده می شود. بهتر است قبل از استفاده در مورد آن به خوبی مطالعه کنید.

صفحات با محتوای کم

برخی از افراد فکر می کنند که اگر صفحات زیادی در سایت خود ایجاد کنند، امتیاز بالایی کسب می کنند. اما باید بدانید که تعداد صفحات اصلا مهم نیست، بلکه کیفیت صفحات مهم است. کیفیت از نظر محتوای خوب، لینک سازی خوب، استفاده خوب از کلمات کلیدی، تجربه کاربری خوب و…. بررسی می شود. بنابراین از ایجاد صفحاتی با محتوای کم ارزش خودداری کنید. محتوای سایت خود را کپی نکنید، که ارزش پایین صفحه شما نیز محسوب می شود. در سال 2011، گوگل الگوریتمی به نام پاندا را برای مبارزه با این صفحات کم ارزش معرفی کرد.

قابلیت اطمینان

سایت هایی که بیشتر مورد اعتماد گوگل هستند موفق تر از سایت هایی هستند که کمتر مورد اعتماد هستند. حالا برای قابل اعتماد بودن گوگل چه باید کرد: سرعت سایت خود را افزایش دهید یا از CDN ها یا افزونه ها استفاده کنید.

قدمت سایت شما عامل مهمی در قابلیت اطمینان آن است. شما باید محتوای به موقع، منسجم و دقیق تولید کنید و به طور کلی به محتوای سایت خود اهمیت دهید. شما باید بتوانید در شبکه های اجتماعی کار کنید و به سایت خود لینک بدهید. مقاله پیشنهادی بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ خواندن.

کیفیت لینک های داخلی و خارجی خود را افزایش دهید. از رپورتاژ آگهی برای لینک بیلدینگ خارجی استفاده کنید و از همه مهمتر امنیت سایت خود را افزایش دهید تا بتوانید از گواهی امنیتی SSL استفاده کنید. مقاله پیشنهادی چگونه از هک شدن سایت جلوگیری کنیم؟ خواندن.

لینک های فریبنده بسازید
لینک های فریبنده بسازید

تجزیه و تحلیل هرزنامه در Sundomains

موتورهای جستجو حتی از Sundomains سایت شما بازدید می کنند تا هرزنامه را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنند. پس حواس خود را جمع کنید تا در Sundomains دچار لغزش و اشتباه نشوید. زیرا به محض تشخیص گوگل ممکن است جریمه شوید.

آخرین کلمه:

ما سعی کرده ایم باورهای غلط در مورد موتورهای جستجو را به طور کامل بررسی کنیم و نکاتی را بیان کنیم که انجام یا عدم انجام آنها ممکن است مسیر پروژه را تغییر دهد. سعی کنید همیشه قوانین و روش های درست را در مورد موتورهای جستجو رعایت کنید تا بتوانید امتیاز و رتبه خوبی را از موتورهای جستجو کسب کنید.

اگر تجربه باورهای غلط در مورد موتورهای جستجو را دارید یا در این زمینه با شرکت یا کارفرما مشکل دارید، لطفاً در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. با تشکر از توجه شما به زبان آموز برتر.