آموزش فرمول تبلیغات به صورت حرفه ای


قطعاً روزانه تبلیغات زیادی را در قالب پیام های تجاری، بیلبورد، ایمیل، اس ام اس و و مشاهده خواهید کرد و ممکن است فکر کنید تبلیغات آسان است و می توانید در عرض 1 ساعت آگهی خود را تهیه کنید. انجام دادن. اما اینطور نیست و تبلیغات دانش خودش را می خواهد و باید یک سری فرمول ها را رعایت کرد. آیا می توانیم بدون یادگیری این فرمول ها تبلیغ مورد علاقه خود را بنویسیم؟ شاید کمی تعجب کنید اما باید بگویم بله!! شما می توانید آگهی خود را بدون یادگیری اصول اولیه تبلیغات منتشر کنید، اما آیا بازده مورد علاقه خود را دریافت می کنید؟ تبلیغات یک طرف ماجراست و طرف دیگر دریافت بازخورد از تبلیغات. متأسفانه، من هرگز کارفرمایی را پیدا نکردم که فقط برای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال هزینه کند، اما به دنبال بازخورد و نتیجه گرفتن نباشد. با یادگیری نحوه نوشتن فرمول تبلیغاتی، در واقع به دریافت بازخورد خوب و جذب مخاطبان هدف کمک می کنید. در واقع تبلیغات حرفه ای شامل هنر، خلاقیت، تجربه و دانش فرمول های تبلیغاتی است. پس از مطالعه این بخش متوجه خواهید شد که چرا برخی از تبلیغات تاکنون به میلیارد رسیده و برخی دیگر شکست خورده اند. پس با فراگیر برتر همراه باشید تا آموزش فرمول تبلیغاتی را به تفصیل توضیح دهیم:

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

  • آموزش فرمول تبلیغات به صورت حرفه ای

آموزش فرمول تبلیغات به صورت حرفه ای

در این قسمت به توضیح فرمول های موثر در رابط با تبلیغات می پردازیم. توصیه می شود فرمول ها را با یادداشت برداری به خاطر بسپارید تا بتوانید در تبلیغات کسب و کار و پروژه های خود نتیجه خوبی بگیرید.

آموزش فرمول تبلیغاتی 4U

قبل از اینکه به آن بپردازیم، 4u مخفف Ultra-Specific-Unique-Urgent-Useful است که با هم یک فرمول مهم در تبلیغات را به شما ارائه می دهد. هنگام استفاده از فرمول 4U ابتدا باید چهار مرحله زیر را دنبال کنید و حتما ذکر کنید.

در گام اول باید به مخاطب نشان دهید که محصول شما برای او مفید است (ایجاد حس نیاز برای مشتری) و آنها را متقاعد کنید. اگر مشتری این حس نیاز را درک کرده باشد، تقریباً یک قدم اساسی و مهم در این زمینه برداشته اید.
در این مرحله باید یک فوریت یا ضرورت ایجاد کنید. (مثلاً تا پایان هفته فرصت استفاده از 50 درصد تخفیف را دارید.)
ویژگی هایی را که محصول شما را منحصر به فرد می کند توضیح دهید.
در مرحله آخر باید یکی از خاص ترین ویژگی های محصول خود را بیان کنید یا بازار را در انحصار خود درآورید.

بیایید به یک مثال از تبلیغات 4U نگاه کنیم: فرض کنید شما یک فروشنده کاغذ A4 هستید و می خواهید کاغذ خود را معرفی کنید و سپس آن را بفروشید. در مرحله اول با توجه به موارد فوق باید حس نیاز را برای مشتری ایجاد کنید. مثلاً به مدیر خرید شرکت بگویید که باید یک کاغذ درجه یک و خوب تهیه کند تا سایر کارمندان از کیفیت آن راضی باشند. نگذارید با گفتن این جملات اعصاب کارمندان به هم بریزد، شما احساس نیاز را در مشتری ایجاد می کنید. فقط لازم است به او بگویید که تا آخر هفته 50 درصد تخفیف روی محصولات خود دارید و این تخفیف تکرار نشدنی است. (حالا اگر سود محصول شما کم است و نمی توانید تخفیفی در نظر بگیرید، می توانید مثلاً 6 ماه پشتیبانی رایگان، ارسال رایگان، اشانتیون و … را در نظر بگیرید). در مرحله 3 ویژگی های محصول خود را معرفی کنید که آن را از سایر رقبا متمایز می کند. مثل اینکه کاغذ شما با بهترین دستگاه برش دنیا برش خورده و کمترین آسیب را به دستگاه کپی وارد می کند. خاص ترین ویژگی محصول خود را نگه دارید تا آخرین فلش را در انتها رها کرده و به مشتری خود نشان دهید. به عنوان مثال، اگر بسته بندی، کاغذ و … شما منحصر به فرد است، آن را در انتهای آگهی ذکر کنید. با این روش تبلیغات هم می توانید محصول خود را به خوبی به مشتری نشان دهید و هم فروش خوبی را تجربه کنید.

مقاله پیشنهادی کارهای روزانه را مدیریت کنید خواندن.

آموزش فرمول تبلیغات 3S

فرمول 3 اس نیز یکی از محبوب ترین و موثرترین تکنیک ها در تبلیغات است. تکنیک 3S مخفف Solution – Story – Star است. در واقع این تکنیک بر اساس قصه گویی عامه پسند است و انجام می شود. ابتدا باید محصول، خدمات، کسب و کار و به عنوان یک قهرمان خود را به مشتری و جامعه هدف معرفی کنید. حال در مرحله بعدی داستان این قهرمان را بیان می کنیم و از آنجایی که همه قهرمانان به کمک مردم می آیند، شما باید بیان کنید که قهرمان شما چه کمکی به مردم می کند؟ و در مرحله آخر باید راه حل خود را برای مشتریان بیان کنید.

به عنوان مثال، شما یک وب مستر ماهری هستید که داستان خود را برای مشتری و جامعه هدف تعریف می کنید. در مرحله بعد به مشتری نشان می دهید که چگونه می تواند سایت شما را مدیریت کند و پس از ارائه دوره ها رتبه خوبی کسب کند و در مرحله آخر محصولات آموزشی خود را به عنوان راه حل به مشتری نشان دهید.

آموزش فرمول تبلیغات 4P

فرمول 4P نیز یکی از فرمول های خوب و موثر در تبلیغات است. این فرمول 4P مخفف Push-Prove – Promise – Picture می باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

در مرحله اول باید بتوانید عنوان خوبی برای محصول خود بنویسید. اگر شما یک متخصص بازاریابی دیجیتال هستید، اهمیت سرفصل ها را می دانید. اگر این موارد را نمی دانید، خواندن مقاله توصیه می شود آموزش عنوان نویسی برای کسب مهارت کافی در این زمینه بخوانید. در مرحله بعد باید به مشتری قول بدهید تا مشتری از خرید راضی باشد. توجه داشته باشید که قول با فریب دادن مشتری کاملا متفاوت است. اگر در این مرحله به جای قول دادن از فریب استفاده کنید، مشتریان شما تفاوت را تشخیص داده و شما را ترک خواهند کرد. در مرحله بعد باید از نظرات مشتریان استفاده کنید. از مشتریان بخواهید که به شما اطلاع دهند که آیا از محصول شما رضایت دارند یا حتی ناراضی هستند. می تواند در بخش باشد صدای مشتری ، برای بررسی این موارد در شبکه های اجتماعی و سایت نظر دهید. اساساً همه کاربران این کار را به صورت خودجوش برای شما انجام نمی دهند باشگاه مشتری ما می توانیم شرایطی را فراهم کنیم تا کاربران بتوانند نظرات خود را بیان کنند. آخرین مرحله دعوت از مخاطب به خرید است. این جامعه هدفی است که اگر در 3 مرحله آخر به خوبی متقاعد شوند، از شما خرید خواهند کرد.

به عنوان مثال، شما فروشنده یک دوره آموزشی سئو هستید و می توانید مخاطبین را با عنوانی مانند میلیون ها از گوگل به سایت خود هدایت کنید. سپس به مشتری قول دهید که با دیدن آموزش های شما می تواند در عرض چند ماه میلیون ها دلار از وب سایت خود کسب کند. بستری را برای مشتریان قبلی خود فراهم کنید تا دیدگاه خود را به اشتراک بگذارند تا مشتریان بالقوه جدید بتوانند آنها را بخوانند و در نهایت با گذاشتن لینک خرید از جامعه هدف بخواهید محصول شما را ارائه دهند.

فرمول تبلیغات BAB را یاد بگیرید

فرمول BAB از مخفف سه کلمه Before – After-Bridge تشکیل شده است. حال چگونه از BAB استفاده کنیم؟

در گام اول مشکل را با جامعه هدف مطرح کنید و آن را به دغدغه تبدیل کنید تا مخاطب درگیر آن شود. حال که مخاطب به خوبی مشکل را درک کرده است، در مرحله دوم باید فضایی ایجاد کنید که مخاطب متوجه شود با ارائه محصول یا خدمات شما می تواند از شر این مشکل خلاص شود. در مرحله آخر این موضوع را به خوبی روشن کنید و فضایی ایجاد کنید تا کاربر بداند محصول خود را از کجا تهیه کند و از دغدغه های فکری خلاص شود.

به عنوان مثال، شما یک فروشنده برای برنامه ریزان برنامه ریزی هستید. در گام اول باید فضایی را برای مشتری ایجاد کنید که بدون برنامه ریزی در کارهای روزمره خود عقب مانده و نتواند عملکرد خوبی داشته باشد. در مرحله دوم برنامه ریزان خود را به مشتری معرفی کنید و در مورد این موضوع صحبت کنید که با داشتن برنامه و داشتن یک برنامه ریز اختصاصی می توانند روال زندگی خود را برنامه ریزی کنند و در نهایت به نتیجه خوبی برسند. پس از ذکر تمامی این توضیحات، اکنون فضایی مانند سایت یا شبکه اجتماعی خود را به مشتریان معرفی کنید تا بتوانند از شما خرید کنند.

مقاله پیشنهادی کاهش حجم عکس آنلاین خواندن.

فرمول تبلیغات

فرمول تبلیغات PAS را یاد بگیرید

این تکنیک فرمول تبلیغاتی PAS است که مخفف عبارت Solve-Agitate -Problem است. برای استفاده از این تکنیک کافیست مراحل زیر را به خوبی انجام دهید.

در گام اول احساس خوبی را در مشتری ایجاد کنید سپس بیان کنید که در صورت عدم رفع این نیازها مشکلات جدی برای او به وجود می آید. با این کار حس ترس را در مشتری ایجاد می کنید. حال در آخرین مرحله برای رهایی از این ترس، محصولات و خدمات خود را در قالب رهایی از این مشکل بیان کنید. به عنوان مثال، شما کسب و کاری هستید که دزدگیر می فروشید. ابتدا باید حس نیاز را در مشتری ایجاد کنید که برای امنیت خود به زنگ هشدار نیاز دارد، در مرحله بعد زمان ایجاد حس ترس است. باید اعلام کنید که بدون داشتن دزدگیر در صورت حمله سارقان به شما صدمات جبران ناپذیری وارد می شود و پس از این مرحله محصولات خود را به مشتری بسپارید و به این نکته اشاره کنید که در صورت تهیه این محصولات برای او مشکل ایجاد می شود. . رخ نمی دهد و از دزدان در امان هستند.

آموزش فرمول تبلیغات FAB

فرمول تبلیغاتی FAB یکی از مهم ترین فرمول های تبلیغاتی محسوب می شود. این فرمول مخفف سه کلمه Benefits – Advantages – Features است. مراحل استفاده از این فرمول را در ادامه توضیح خواهیم داد:

در FAB ابتدا به ویژگی های محصول اشاره می کنیم و آن را برای مشتری توضیح می دهیم. این ویژگی می تواند شامل کارهایی باشد که خدمات یا محصول شما می تواند انجام دهد. در مرحله بعد در مورد مزایا صحبت خواهیم کرد. به عنوان مثال شما با تهیه این محصول به این ویژگی ها دست خواهید یافت و این ویژگی نسبت به محصولات سایر رقبا برتر و بهتر است و در مرحله آخر مزایای محصول خود را به مشتری نشان دهید. اگر مشتریان بدانند محصول شما برایشان مفید است، قطعا دید بهتری به آن ارائه می کنند، زیرا طبیعت انسان طبیعت جو است.

مقاله پیشنهادی راهنمای انتخاب نام تجاری خواندن.

فرمول تبلیغات AIDA را یاد بگیرید

این فرمول تبلیغاتی مخفف عبارت Action-Desire – Interest – Attention است که یکی از محبوب ترین روش های تبلیغاتی است که می توانید طبق مراحل زیر انجام دهید.

در مرحله تدوین باید عنوان جذاب را به خوبی بشناسید و از آن استفاده کنید. در مرحله بعد باید محتوای خوبی برای محصول خود ایجاد کنید تا کاربران را به سمت محصول خود جذب کرده و در کاربر علاقه ایجاد کنید. در مرحله سوم باید به صورت احساسی روی مخاطب عمل کنید. اکثر خریدهایی که افراد در طول روز انجام می دهند، بعد احساسی تری دارند، بنابراین با ورود از بعد عاطفی، می توانید تاثیر بیشتری داشته باشید و در مرحله آخر، بستری را فراهم کنید تا کاربران از شما خرید کنند. این پلتفرم می تواند شامل لینک های سایت یا شبکه های اجتماعی باشد.

فرمول تبلیغات ACCA را یاد بگیرید

این فرمول مخفف Awareness – Comprehension Conviction – Action است. برای استفاده از این فرمول باید موارد زیر را انجام دهید.

اولین قدم این است که مخاطب را از مشکلی که قرار است تجربه کند آگاه کنید. شما می توانید این کار را با توضیح یا نشان دادن آن مشکل در ذهن مخاطب انجام دهید.
در مرحله دوم باید مخاطب را به تفکر در این باره تشویق کنیم. یعنی چگونه این مشکلات می تواند روی زندگی او تاثیر منفی بگذارد.
در این مرحله باید به جامعه هدف اطمینان دهید که می توانید این مشکل را حل کنید. استفاده از نظرات مشتریان قبلی خالی از لطف نیست.
در مرحله آخر باید از جامعه هدف بخواهید تا کاری را که می خواهید برای خرید محصول انجام دهید، مثلا روی لینک کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی آموزش تحقیقات بازار خواندن.

آخرین کلمه:

ما سعی کرده ایم به طور کامل در مورد آموزش فرمول های تبلیغاتی صحبت کنیم و نکات کاربردی در این زمینه به شما ارائه دهیم. برای درک بهتر این موضوع، باید تبلیغات فعلی را تجزیه و تحلیل کنید و برای آنها دسته بندی کنید و بر اساس بازخوردهایی که داشته اند، آنها را برای تبلیغات خود مدل کنید. اگر در آموزش فرمول نویسی تبلیغاتی مهارت یا تجربه خاصی دارید، لطفاً آن را در قسمت نظرات با بهترین دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید بهترین دوره های آموزشی در ایران را دوست داشته باشید آموزش بازاریابی دیجیتال ، آموزش سئو و در زبان آموز برتر بخوانید. با تشکر از توجه شما.