چگونه فروش خود را افزایش دهیم؟ + ترفندهای فروش


اگر مدیر وب سایت هستید و یا یک شبکه اجتماعی هستید یکی از دغدغه های بزرگ مردم افزایش فروش کالاهای خود است، البته باید آموزش های مربوط به آن را یاد بگیرید، در این مقاله از سایت آموزش برتر قصد داریم که ترفندهای فروش را به شما بگویم

اولین چیزی که بسیار مهم خواهد بود این است که باید از شبکه ای که در آن کار می کنید و قوانین آن آگاهی داشته باشید و البته خود را با آخرین اخبار و رویدادها وفق دهید (همه موارد بالا ابتدایی هستند و بهتر است کمی انجام دهید. تکرار کنید)، توجه داشته باشید که هر منطقه قیمت و هزینه های خاص خود را دارد و باید توجه داشته باشید که در حال حاضر بازار چقدر فضای دارد و چقدر ظرفیت دارد. پیشنهاد ما به شما این است که بدانید همه کاربران در فضای مجازی به دنبال بهترین کیفیت و علاوه بر آن قیمت مناسب هستند (توجه داشته باشید که کیفیت حرف اول را می زند و مخاطب حاضر است برای آن هزینه بیشتری بپردازد) ، برای آموزش تخصصی آن بهتر است آموزش مدیران را نیز بیاموزید.

ترفندهای فروش به علاوه تمام نکات کلیدی

آگاهی از محل کار:

اولین موضوعی که با آن مواجه خواهیم شد آشنایی و میزان آگاهی شما از محیط کار است یعنی فعال بودن شما در سایت ها و یا شبکه های اجتماعی مانند (تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک و …). اما انجام تحقیق با محیط کار و آشنایی با قوانین آن بسیار مهم خواهد بود (در مقدمه به طور خلاصه از آن اجتناب کرده ایم). به عنوان مثال بهتر است در سایت هایی بفروشید که از ابتدا و ابتدا هستند و همه الگوریتم ها را یاد بگیرید و قطعا شک نکنید که تاثیر بسیار مثبتی در فروش شما دارد اما برای درک بهتر این موضوع بهتر است از نرم افزار اینستاگرام استفاده کنید، برای فروش بیشتر در این نرم افزار بهتر است از تمامی الگوریتم ها استفاده کنید. به آن مسلط شوید (به عنوان مثال، چه زمانی می توانید وارد اکسپلورر شوید و چگونه نرم افزار محتوا را رتبه بندی می کند و به شما امکان می دهد وارد اکسپلورر شوید). اگر در مورد این موضوع کمی مبهم هستید، بعداً این مشکل حل می شود.

چگونه اعتماد مشتریان را جلب کنیم؟ آیا پیش نیازهایی وجود خواهد داشت؟

قطعاً پیش نیازهایی وجود دارد. اولین پیش نیازی که می‌توان به آن اشاره کرد، سیستم و استراتژی است که برای جلب رضایت مشتری ایجاد می‌شود و البته اگر مغازه یا انباری داشته باشید و این امر بسیار راحت‌تر به دست می‌آید، اما برای افرادی که می‌خواهند شبکه کنند کار کردن برای شبکه های مجازی بسیار دشوار است.

مثال (اینستاگرام): شما یک حساب کاربری برای فروش چین دارید و تعداد فالوورهای زیادی خواهید داشت، اما مسئله اصلی این خواهد بود که فالوورهای شما چگونه به شما اعتماد خواهند کرد؟ (با دانستن اینکه تعداد فالوورهای زیاد نیز مستقیماً با کسب اعتبار ارتباط دارد) برای فروش بسیار عالی خواهد بود و اینکه بسیاری از افراد با دیدن این نوع اکانت حتما معتبر خواهند بود) اما غیر از این است که شما می تواند پرداخت خانه به خانه را برای کاربران فراهم کند.

مثال (سایت): شما کمی کار سختی برای فروش در سایت دارید، اما کاری که می توانید سریع آن را حل کنید، ابتدا می توانید با پرداخت در منزل بخشی از این مشکل را حل کنید و البته غیر از این ترفند، اعتماد خود را با گرفتن علامت اعتباری برای خودت بازی کن (در ادامه بسیاری از ترفندهای افزایش فروش را به شما خواهیم گفت)

تا اینجا به طور کامل با این موضوع آشنا شدید و حالا وقت آن است که به ترفندهای فروش نگاه کنید. یا در دستور کار خود قرار دهید:

  • ارائه یک تیم بسیار منظم: اولین بخش از ترفندهای فروش این است که بتوانید یک تیم کاملا یکپارچه بسازید. این تیم باید متشکل از افرادی باشد که دارای رزومه عالی (یا علاقه مند به انجام این کار و رزومه کوچکی هستند)، افرادی در تیم شما که از آخرین اخبار و رویدادهای بازار کار مطلع هستند و افراد قادر به انجام این کار هستند. به سرعت با رویدادها سازگار شوید (پیشنهاد ما به شما این است که اگر مدیر هستید بهتر است برای خود منشی تهیه کنید)
  • ترفندهای فروش در سایت: یکی از مهمترین بخش های ترفند فروش، فروش در سایت است. توجه داشته باشید که برای ساخت یک وب سایت باید یک تیم بسیار قوی و توانمند نیز داشته باشید اما برای اینکه سایت خود را در سایت فروشگاهی قرار دهید و فروش را افزایش دهید باید نکات بسیار مهمی را اجرا کنید که عبارتند از:

1 – داشتن ظاهری بسیار جذاب و منظم برای کاربر (سایت شما قبل از هر چیز باید شکل و ظاهر بسیار زیبایی داشته باشد و اینکه کاربران بخواهند زمان زیادی را در سایت شما بگذرانند و محصولات زیادی را مشاهده کنند، علاوه بر این که لیست بسیار منظمی داشته باشند. و البته مرتبط نیز کار خواهد کرد)

2- داشتن نماد اعتبار (همانطور که در قسمت های بالا گفته شد باید نماد اعتباری 100% مخصوص سایت فروشگاهی داشته باشید برای دریافت آن باید به سایت نماد مراجعه و سایت خود را در آنجا ثبت کنید و بعد از این نماد با توجه به اهمیت این موضوع در طول مدت بررسی سایت در اختیار شما قرار می گیرد غافل نشوئید)

3 – تخفیف های بی نظیر برای محصولات (یکی از متداول ترین روش ها ارائه تخفیف در سایت شماست که به نفع شما خواهد بود و کاربران زیادی از این بخش استقبال خواهند کرد، توجه داشته باشید که قسمت تبلیغات را در بالای سایت آپلود کنید)

4 – داشتن پشتیبانی از سایت (توجه داشته باشید که اگر شخصی در مورد محصول سوالی دارد بهتر است سوال خود را همزمان بپرسد، شما نیز باید پشتیبانی آنلاین سایت خود را انجام دهید، البته تماس های تلفنی و راه ها فراموش نشود ارتباط)

ترفندهای فروش به علاوه تمام نکات کلیدی

  • فروش در اینستاگرام: امروزه یکی از محبوب ترین نرم افزارهای دنیا اینستاگرام است. فروش در اینستاگرام بسیار ساده است اما برای رسیدن به رتبه فروش باید تلاش زیادی انجام دهید مثلا باید فالوور بسیار بالایی داشته باشید و علاوه بر این باید توجه زیادی داشته باشید. الگوریتم های اینستاگرام برای اینکه بتوانید حساب کاربری داشته باشید. را وارد کنید اکسپلور اما نکات بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از:

1 – لوگوی مناسب (داشتن لوگو در این نرم افزار یکی از ضروری ترین ملزومات خواهد بود، اما توجه داشته باشید که در ساخت لوگو ابتدا بدانید که لوگوی مورد نظر شما شبیه به برندهای دیگر نیست و علاوه بر این کار خود را به توضیح روایت تصویر)

2 – داشتن زمان برای تخفیف (یکی از حرفه ای ترین استراتژی های فروش، زمان بندی تخفیف خواهد بود. برای مثال می توانید محصولات خود را در روز 30 هر ماه با 50% تخفیف بفروشید، اما این روش تضمین خواهد بود

3 – تعداد فالوور بالا (همانطور که در قسمت های بالا ذکر شد، برای جلب اعتماد کاربران باید تعداد فالوورهای بسیار بالایی نیز داشته باشید، برای این کار می توانید در کمپین ها نیز شرکت کنید یا برای حساب های قدرتمند هزینه کنید). برای تبلیغ اکانت خود نیز)

  • بررسی نقاط ضعف: یکی دیگر از ترفندهای فروش، بررسی معایب و ضعف های ماه های گذشته است. خیلی از مدیران هستند که اگر کمتر فروخته شوند، توسط بخش های متولی این حوزه اخراج می شوند، اما این کار بسیار اشتباه است. آیا کاربران دید کمتری نسبت به این محصول داشته اند؟ نظرات کاربران در مورد این محصول چگونه و چه مدت است؟ پاسخ به چنین سوالاتی نیز می تواند به شما کمک کند و البته می توانید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید.
  • بررسی محصول (فیلم): طبیعتا برای هر کاربری که بخواهد در فضای مجازی خرید کند، اندازه واقعی این محصول چقدر است؟ شما می توانید با گرفتن ویدیوهای مربوط به هر محصول، این گونه ابهامات را برطرف کنید. البته در حین ضبط ویدیو می توانید قیمت ها و تخفیف های مورد نظر خود را اعلام کنید و کار را برای خریداران راحت کنید (بازگشت این شماره برای کاربران بسیار مفید خواهد بود و صد در صد بازدهی مثبت به شما خواهد داد) البته در نرم افزارهایی مانند همانطور که اینستاگرام در این قسمت رعایت شده و نتیجه بسیار خوبی نیز حاصل شده است اما در بسیاری از سایت های ایرانی تعداد کمی از سایت ها به این قسمت اشاره کرده اند اما افراد بسیار کمی در این قسمت اقدام کرده اند.
  • ارجاعات محصول را به مردم ارائه دهید: بهتر است برای جلب اعتماد خریداران، ارجاع دهید، اما چرا؟ زیرا ممکن است افراد از کالا پشیمان شوند یا آن را دوست نداشته باشند و بخواهند کالای دیگری را خریداری کرده و آن را تعویض کنند (البته توجه داشته باشید که مرجوعی پس از 4 ساعت از دریافت کالا ارائه می شود و به مرور زمان دریافت نشود) البته شما باید به نکات مثبت این بخش ها به گونه ای نگاه کنید که مردم این ایده را ایجاد کنند که شما به خریداران احترام می گذارید و به آنها اجازه انتخاب دیگری می دهید.

سخنان پایانی:

امیدواریم از این مقاله سایت برترین زبان آموز نهایت استفاده را برده باشید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، در پایان مقاله بهتر است چند نکته مهم را تکرار کنید. ابتدا برای یادگیری بخش آگاهی زیست محیطی کل کسب و کار با ابزارهای پیش رو، برای پیشرفت روزافزون، حتما دوره های آموزشی تهیه کرده و به صورت حرفه ای از آنها استفاده کنید. همیشه حواستان به اعتماد خریداران باشد و فقط از طریق این قسمت می توانید بفروشید در غیر این صورت سودی نخواهید برد.