نکات طلایی برای بازاریابی دیجیتال + نکات کاربردی 2022


کم نیستند افراد و متخصصان دیجیتال مارکتینگ که با وجود تلاش زیاد و رعایت تمامی نکات باز هم در برخی موارد در پروژه ها شکست می خورند. دلیل شکست در پروژه ها و کسب و کارها این است که در برخی موارد این افراد نکات کاربردی و مهم دیجیتال مارکتینگ را رعایت نمی کنند، رعایت این نکات کوچک کاربری ممکن است نتیجه پروژه را به کلی تغییر دهد. اما نگران نباشید، یادگیرنده برتر اینجاست تا نکات طلایی بازاریابی دیجیتال را به طور کامل توضیح دهد، پس با ما همراه باشید.

اگر به دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید، قطعا پیشنهاد می شود آموزش بازاریابی دیجیتال بهترین دانش آموز را بخوانید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • توضیحات تکمیلی بازاریابی دیجیتال
  • نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ

توضیحات تکمیلی بازاریابی دیجیتال

توضیحات تکمیلی بازاریابی دیجیتال

با ظهور دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی، کسب و کارها به تدریج به سمت فروش و بازاریابی آنلاین رفتند، این کسب و کارها نیاز به استفاده از دیجیتال مارکتینگ را در کار خود احساس می کنند و سعی می کنند بر دانش افراد واجد شرایط تکیه کنند. منجر به فروش بیشتر و مخاطب هدف بیشتر شود.

اگر بخواهیم توضیح مختصری از راجب به دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم، می توان گفت دیجیتال مارکتینگ از تعدادی فعالیت برای معرفی یا فروش محصولات و خدمات خود استفاده می کند. دیجیتال مارکتینگ ابزارهایی دارد که مهمترین قدم در اولین قدم انتخاب ابزار مناسب است.

اگر می خواهید با این ابزارها آشنا شوید، حتما مقاله ما را بررسی کنید ابزارهای دیجیتال مارکتینگ خواندن.

نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ

وقت آن است که نکات را مرور کنیم.

هدف خود را به درستی تعیین کنید.

به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال، شما مسئول صحبت با کارفرمای خود در مورد هدف کسب و کار هستید. و قرار است کار بر اساس تجربه و دانش شما حرکت کند پس باید هدف درستی را تعیین کنید.

هر کسب و کاری می تواند اهداف متفاوتی داشته باشد، به عنوان مثال، یک کسب و کار می خواهد بیشتر بفروشد، یک کسب و کار فقط می خواهد جامعه هدف خود را افزایش دهد و یک برند بسازد. پس باید در چند جلسه به طور کامل با کارفرما صحبت کنید و به هدف واحد برسید سپس با تعیین استراتژی های مختلف سعی کنید کسب و کار را به سمت هدف پیش ببرید.

پس مراقب باشید تا زمانی که هدف مشخصی ندارید برای راه اندازی کسب و کار برنامه ریزی نکنید زیرا کاربران به سمت هدف شما حرکت می کنند و در صورت نداشتن هدف کاربران در کسب و کار شما سردرگم می شوند.

تعیین هدف
تعیین هدف

در طراحی سایت خود دقت کنید.

مهمترین چیز طراحی یک سایت کاربردی و مناسب است. شما فکر می کنید که کاربران و جامعه هدف با شما کاری ندارند و فقط می خواهند از طریق یک وب سایت با شما ارتباط برقرار کنند، بنابراین سایت شما باید به طور کلی تمام موارد مهم را داشته باشد تا بتوانید احساس راحتی و خوبی به مشتری القا کنید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا شما یک بازاریاب دیجیتال هستید و نه یک طراح وب!! این کاملا درست است، می توانید نکات کاربردی و مهمی را به طراح سایت یا استاد وب به آنها ارائه دهید تا این فرآیند را برای شما پیاده کنند. حتما سعی کنید نکات تجربه کاربری و رابط کاربری سایت خود را دنبال کنید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

حتما یک صفحه درباره ما طراحی کنید و با ما تماس بگیرید. حتما آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل را در صفحه تماس با ما وارد کنید. در صفحه درباره ما حتما در مورد کسب و کار و تیم خود توضیح دهید تا کاربران شما را بشناسند و در طراحی صفحه درباره ما و تماس با ما دقت کنید زیرا یکی از مهمترین صفحاتی است که اعتماد کاربران را جلب می کند. مطمئن باش. با کمک کارفرما این دو صفحه را به طور صحیح و کامل تکمیل کنید.

رنگ سازمانی داشته باشید، سعی کنید از یک یا دو رنگ به عنوان رنگ سازمانی در طراحی سایت خود استفاده کنید، این کار باعث ایجاد فضای اعتماد و حس خوب در ذهن مشتری می شود، سایت هایی که دارای چند رنگ و یک رنگ هستند، یک رنگ خاص ندارند. سازمان، کمتر می توانند از حس اعتماد مشتری استفاده کنند، اگر اطلاعاتی در زمینه روانشناسی رنگ ندارید، خوشبختانه برترین زبان آموز در این زمینه مقاله مفیدی را طراحی کرده است. راهنمای جامع روانشناسی رنگ در دنیای تجارت خواندن.

از پاپ آپ ها به صورت اصولی استفاده کنید. شاید تصور کنید که طراحی پاپ آپ برای کاربران منزجر کننده است، اما اگر این طراحی اصولی باشد، می تواند نکته مثبتی را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می توانید با استفاده از پاپ آپ یک تماس به اقدام داشته باشید، اگر کاربران از تماس به اقدام استفاده می کنند، این شماره است نرخ ممنوعیت شما هم کم شده اید. اگر با طراحی پاپ آپ آشنایی ندارید و قبلا این کار را نکرده اید، حتما آموزش را مطالعه کنید پاپ آپ چیست؟ خواندن.

از سیستم پشتیبان گیری آنلاین استفاده کنید. اگر می توانید پشتیبانی 24 ساعته دریافت کنید، از ابزارهای چت آنلاین استفاده کنید. با کمک این ابزارها می توانید در هر زمانی از شبانه روز بدون نیاز به بازدید کاربر از صفحه تماس ما با شما در ارتباط باشید. این بسیار مهم است زیرا علاوه بر ایجاد یک تجربه کاربری خوب برای مشتریان، باعث ایجاد حس اعتماد نیز می شود. سعی کنید از ابزارهایی استفاده کنید که بهترین کیفیت را دارند.

سعی کنید منوها را به طور کامل دسته بندی کنید و از گزینه فیلتر و مقایسه محصول استفاده کنید. دسته بندی شما باید سازماندهی شده باشد، وب سایت شما مانند یک فروشگاه بزرگ است که باید قفسه بندی منظمی داشته باشد. اگر کاربر به دنبال خودکار است، قطعا نباید آن را در دسته لوازم خانگی جستجو کند. کاربر باید بتواند تنها چند محصول خاص را با فیلتر کردن محصولات مشاهده کند و در صورت لزوم با گزینه مقایسه محصول مقایسه کند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید.

می توان گفت امروزه کسب و کارهای قدرتمندی وجود دارند که بازاریابی شبکه ای اجتماعی قوی دارند. در واقع شبکه های اجتماعی بستری رایگان برای تبلیغات و معرفی محصول و جذب مخاطب هستند. برای حضور در این ابزارها نیازی به پرداخت هزینه ندارید و تنها با رعایت نکات مهم می توانید کاربر را جذب کنید.

امروزه که تلفن همراه جزئی از سبک زندگی مردم شده است، می توان گفت شبکه های اجتماعی نیز در همین وضعیت قرار دارند، کاربران دائما در این شبکه ها حضور دارند و شما می توانید این ارتباط را حفظ کنید.

در ابزار اینستاگرام با استفاده از پست استوری و ویدئو می توانید محصول را به طور کامل معرفی کرده و مشتری را برای خرید به سایت هدایت کنید. به دلیل محدودیت هاست و کندی سایت خود نمی توانید ویدیو را در سایت قرار دهید بازاریابی ویدیویی مانور دهید، اما در شبکه های اجتماعی می توانید این کار را به ساده ترین روش و رایگان انجام دهید.

اگر از شبکه های اجتماعی اطلاعی ندارید، حتما مقاله را بخوانید بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ خواندن.

محتوای جذاب تولید کنید.

در دیجیتال مارکتینگ، محتوا حرف اول را می زند و مهمترین رکن است، شما می توانید با محتوای جذاب، کاربر را جذب کنید و به سمت سایت حرکت کنید و خرید کنید. تولید محتوا می تواند روش های مختلفی داشته باشد، شما می توانید برای سایت خود محتوای صوتی (پادکست)، تولید محتوای ویدیویی، تولید محتوای متنی تولید کنید.

قسمت وبلاگ سایت خود را بیابید و محتوای ویژه و ابتدایی تولید کنید. سعی کنید تمام موضوعات مرتبط با وب سایت خود را پوشش دهید تا کاربران با هر سؤالی به وبلاگ شما بیایند و به سؤال خود پاسخ دهند.

با تولید محتوای کاربردی و اصولی می توانید ترافیک کاربران زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید و با برنامه ریزی صحیح این مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

اگر استراتژی درستی در بازاریابی محتوا داشته باشید، علاوه بر ارتباط مستقیم باعث می شود که ارتباط قوی با کاربران و مشتریان خود داشته باشید.

حتما توصیه میشه آموزش تولید محتوا بهترین دانش آموز را بخوانید.

طراحی سیستم همکاری در فروش.

اگر کسب و کار شما یک فروشگاه اینترنتی است، به راحتی می توانید یک سیستم بازاریابی وابسته یا وابسته را طراحی کنید. با طراحی این سیستم سود خواهید برد و فروش شما افزایش می یابد. همچنین کاربران باید تشویق شوند تا عضو تیم شما شوند و بتوانند با فروش محصولات شما درآمد کسب کنند. اگر با این سیستم آشنایی ندارید حتما مقاله ای پیشنهاد می شود آموزش بازاریابی وابسته تمام نکات آن را بخوانید و بررسی کنید.

فراموش نکنید که سیستم بازاریابی وابسته یک سیستم دو سر برای کسب و کار و مشتری است. پس حتما این سیستم را به کارفرمای خود توصیه کنید.

سئو
سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو SEO

سئو یکی از ارکان و ضروریات در بازاریابی دیجیتال است. با برنامه سئوی مناسب می توانید فروش خود را چندین برابر افزایش دهید. شما باید برای سئو سایت برنامه ریزی کنید و لینک های داخلی و خارجی را با دقت بسازید. سعی کنید با تولید محتوا در سایت وبلاگ یک زنجیره لینک بیلدینگ داخلی قوی ایجاد کنید و لینک بیلدینگ داخلی خود را تقویت کنید.

با ساخت لینک های خارجی و دادن امتیاز به سایت خود اعتبار سایت خود را دریافت کنید. شما می توانید با شرکت در انجمن ها، گزارش تبلیغات، ایجاد پیوندهای شبکه های اجتماعی برای خود دعاوی خارجی انجام دهید. سعی کنید تا حد امکان بک لینک نخرید زیرا پس از اتمام این لینک ها از گوگل امتیاز منفی می گیرید.

سعی کنید تا حد امکان سرعت سایت خود را افزایش دهید. سایت سریع نقطه جهش کسب و کار شما خواهد بود زیرا یکی از مهمترین و اساسی ترین معیارهای گوگل و حتی ملاک کاربران است. پس حتما این کار را با استفاده از افزونه ها یا روش های مفید دیگر انجام دهید.

اگر به سئو علاقه مند هستید حتما پیشنهاد می شود آموزش سئو محسن حبیبی راد حرفه ای را بخوانید.

نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ را دنبال کنید.

تبلیغات کلیکی و هدف گذاری مجدد را دریافت کنید.

برای اینکه بتوانید از گوگل ورودی دریافت کنید، باید تبلیغات کلیکی انجام دهید. شما می توانید با پرداخت برای کلمات کلیدی در صفحه اصلی سایت خود تبلیغات داشته باشید و باید به ازای هر کلیک کاربران در سایت خود به گوگل پول پرداخت کنید. این کار باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود و کاربران زیادی را به سمت شما هدایت می کند. مقاله ای در این مورد قطعا توصیه می شود روی آموزش تبلیغات کلیک کنید خواندن.

با تبلیغات Retargettig می توانید کاربرانی را که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند به روشی جذاب بازگردانید. به عنوان مثال می توانید کد تخفیف، ارسال رایگان و …. به خرید این دسته از مشتریان اختصاص دهید. می توانید مقاله کنید آموزش هدف گیری مجدد چیست؟ خواندن.

یک کمپین برای فروش بیشتر طراحی کنید.

می توانید کمپینی طراحی کنید تا فروش بیشتری داشته باشید، با داشتن یک کمپین مناسب می توانید کاربران خود را به خرید تشویق کنید. در طراحی کمپین حتما سعی کنید نکات کاربردی و مهم را رعایت کنید و اینگونه می توانید مقاله را مطالعه کنید یک کمپین دیجیتال مارکتینگ طراحی کنید؟ خواندن.

بازاریابی ایمیلی را جدی بگیرید.

با طراحی ایمیل مارکتینگ مناسب، می توانید فروش بیشتری برای کسب و کار و پروژه خود داشته باشید. اگر فکر می کنید ایمیل مارکتینگ منسوخ شده است کاملا در اشتباه هستید زیرا با انجام کارهای درست می توانید بازاریابی ایمیلی موفقی را تجربه کنید و بیشترین تعامل کاربران را به خود جلب کنید. مقاله حتما توصیه می شود ایمیل مارکتینگ چیست؟ خواندن.

بازاریابی موبایلی مهم است.

می تواند با طراحی بازاریابی موبایلی به بازاریابی دیجیتال خود به درستی کمک کنید و لازم است از سایت خود مطمئن شوید پاسخگو طوری طراحی کنید که کاربران پس از ورود به سایت شما با تلفن همراه خود دچار مشکل نشوند.

آخرین کلمه:

ما سعی کرده ایم نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ را به طور کامل بررسی کنیم و این نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ را با هم بررسی کنیم. شما می توانید با رعایت هر یک از نکات عملی فوق به کسب و کار خود کمک کرده و آن را از شکست نجات دهید. بازاریابی دیجیتال می تواند نقطه عطفی در کسب و کار شما باشد، پس حتما آن را جدی بگیرید.

سعی کنید نکات را به دقت دنبال کنید و برای آن برنامه ریزی کنید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا با هم مرور کنیم. با تشکر از توجه شما به زبان آموز برتر.