اصطلاحات رایج بازاریابی دیجیتال که همه باید بدانند!!


در این سری از مقالات آموزشی برتر، قصد داریم در مورد اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم. اگر شما یک متخصص بازاریابی دیجیتال هستید یا برای یک شرکت بازاریابی دیجیتال کار می کنید، باید برخی از اصطلاحات رایج در این زمینه را بدانید یا اگر نیاز به استخدام یک متخصص بازاریابی دیجیتال دارید، باید با آن مصاحبه کنید افراد شما نیز اطلاعاتی در این زمینه دارند.

بنابراین این مقاله به شما دیجیتال مارکتینگ عزیز و شما صاحبان مشاغل که می توانید با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ ارتباط برقرار کنید کمک خواهد کرد.

اگر به فضای دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید، مطمئن باشید آموزش بازاریابی دیجیتال خواندن.

در ادامه برای معرفی فرهنگ لغت دیجیتال مارکتینگ با زبان آموز برتر همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر بخواهیم در مورد دیجیتال مارکتینگ توضیح خیلی مختصری بدهیم باید بگوییم دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی است که از اینترنت و ابزارهای آنلاین مانند کامپیوتر، گوشی و … استفاده می کند، دیجیتال مارکتینگ فقط مختص کسب و کارهایی نیست که دارای وب سایت هستند. ، اما هر نوع کسب و کاری با هر موضوعی را می توان در فضای دیجیتال مارکتینگ قرار داد.

اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ

در این قسمت به فرهنگ لغت دیجیتال مارکتینگ می پردازیم پس با ما همراه باشید.

بازاریابی محتوا بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از ارکان اساسی دیجیتال مارکتینگ است که باید از متخصص دیجیتال مارکتینگ خود بخواهید که در این زمینه مسلط باشد. با تولید محتوای مرتبط و مفید می توانید جامعه هدف را جذب کرده و آنها را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید، سپس با یک سری استراتژی های بازاریابی محتوا، این مشتریان را به مشتریان واقعی تبدیل می کنید.

با بازاریابی محتوای مناسب می توانید چرخه مناسبی را در قیف فروش ایجاد کنید و مشتریان خود را به مرحله نهایی وفاداری هدایت کنید تا دیگر نتوانند چیزی غیر از برند و محصول شما خریداری کنند.

محتوای شما باید جذاب و مرتبط با نیازهای روز باشد. در تولید محتوا نباید کپی برداری کنید و سعی کنید محتوای منحصر به فردی برای کسب و کار خود تولید کنید. برای اینکه نسبت به رقبای خود دقیق تر باشید و بتوانید بیشتر با جامعه هدف ارتباط برقرار کنید، سعی کنید بازاریابی محتوای ویدیویی تاثیر مثبت بگذارد. اگر با تولید محتوا آشنایی ندارید حتما آموزش تولید محتوا بهترین دانش آموز را بخوانید و اگر می خواهید نکات کاربردی در این زمینه کسب کنید، مطالعه مقاله توصیه می شود نکات طلایی برای نوشتن محتوا خواندن. پس در نظر داشته باشید که دانش بازاریابی محتوا بسیار مهم است و در این موضوع جدی باشید و با تمرکز جلو بروید.

اصطلاحات رایج بازاریابی دیجیتال چیست؟
اصطلاحات رایج بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی ایمیلی بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یکی از آن ابزارهای بازاریابی دیجیتالی فوق العاده است که برای همه مشاغل با حداقل یک موضوع در یک زمان توصیه می شود. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، باید توانایی قوی برای نوشتن استراتژی برای بازاریابی ایمیلی خود داشته باشید. زیرا با اجرا بازاریابی ایمیلی شما می توانید در زمان کمتر و با هزینه کمتر با جامعه هدف خود ارتباط برقرار کنید. ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که می توانید برای ارسال ایمیل مارکتینگ از آنها استفاده کنید.

برای تبلیغات، معرفی برند، ارتباط با جامعه هدف، ارتباط بازاریابی حفظ، مشتری بالقوه را تبدیل به یک کنش کنید و ارتباط برقرار کند.

مقاله پیشنهادی بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ خواندن.

همکاری در بازاریابی وابسته

سیستم همکاری فروش یا بازاریابی وابسته یکی از روش های مفید دیجیتال مارکتینگ که برای کسب و کارهای آنلاین و آفلاین که بستر مناسبی برای ارائه این روش دارند پیشنهاد می شود. اگر بخواهیم بازاریابی وابسته را به اختصار توضیح دهیم باید بگوییم که روشی که شما محصولات خود را به مشتریان می فروشید، یعنی به آنها لینک می دهید و این افراد برای شما و محصول شما تبلیغ می کنند و از طریق مشتریان خود لینک خرید می دهند و شما در نظر می گیرید. یک امتیاز برای هر خرید برای مشتری شما.

می توانید به آنها هدیه، کد تخفیف و. برای هر نقطه به این ترتیب، هم به فروش خود کمک می کنید و هم مشتریان واقعی را تشویق می کنید تا با Swim ارتباط برقرار کنند و از طریق کسب و کار خود کسب درآمد کنند.

بنابراین اگر می توانید این پلتفرم را فراهم کنید، حتما از بازاریاب دیجیتال خود بخواهید که شرایط اولیه را فرا بگیرد.

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی نیز یک روش بازاریابی خوب است که به آنلاین و سنتی بودن کسب و کار شما بستگی ندارد و در هر دو صورت می توانید بازاریابی پیامکی کار کنید. بازاریابی پیامکی در صورت رعایت اصول نتایج بسیار خوبی به شما می دهد. با بازیابی پیامک، می توانید بخش بزرگی از جامعه هدف را با هزینه کمتر درگیر کنید.

برای مثال اگر در فروشگاه خود فروش ویژه ای دارید از طریق پیامک به مشتریان اطلاع دهید و یا اگر در کسب و کار اینترنتی خود فروش ویژه ای دارید با ارسال کد تخفیف به موقع مشتریان را به خرید تشویق کنید. می دانیم که خرید یک امر احساسی است، نه منطقی. پس بازاریابی پیامکی را با کد تخفیف هیجان انگیز و ارسال رایگان امتحان کنید تا فروش خود را افزایش دهید. ابزارهای ایرانی بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی شبکه ای امروزه نقش اصلی را در بازاریابی دیجیتال ایفا می کند. شبکه های اجتماعی امروزه به قدری در زندگی مردم تاثیرگذار هستند که معمولاً کسب و کارهای بزرگ دارای شبکه های اجتماعی قوی هستند و معمولاً جامعه هدف را از شبکه های اجتماعی به سمت سایت هدایت می کنند. یعنی به سایت ترافیک می فرستند. در رسانه های اجتماعی، می توانید بر جامعه هدف خود تمرکز کنید و آنها را در کسب و کار خود مشارکت دهید. ارتباط با مشتری و جامعه هدف در فضای مجازی بسیار راحت تر است. به عنوان مثال، فضای محدودی برای آپلود عکس و فیلم ندارید و نگران کاهش سرعت سایت خود نیستید.

اگر از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنید، توصیه می شود برای آن استراتژی بسازید.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی برون مرزی

در بازاریابی برون مرزی، قبل از اینکه مشتری به سمت شما حرکت کند، به سمت مشتری رفته و کسب و کار خود را معرفی می کنید. بازاریابی برونگرا ریشه قدیمی و سنتی دارد و اکثر کسب و کارها از این بازاریابی استفاده می کنند. در واقع شما به سمت مشتری حرکت می کنید.

مقاله پیشنهادی بازاریابی برون مرزی چیست؟ خواندن.

بازاریابی درونگرا یا بازاریابی ربایشی

بازاریابی درونگرا یکی از روش های بازاریابی مدرن تر از بازاریابی برون گرا. در این روش بازیابی، به جای اینکه مشتری را دنبال کنید، بستری را فراهم می کنید تا مشتریان به سمت شما حرکت کنند و کسب و کار شما را انتخاب کنند. در این روش بازاریابی مشتریان بیشتر به شما وفادار خواهند شد زیرا این افراد بر اساس نیاز خود به سمت شما حرکت کرده اند و اگر خدمات خوبی به آنها ارائه دهید می توانید این مشتریان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید و تا آخرین مرحله در کنار آنها باشید. از قیف فروش، یعنی وفاداری.

مقاله پیشنهادی بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ خواندن.

بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل مجموعه ای از کارهایی که برای بهبود محتوای سایت، محتوای محصول، عملکرد سایت و … انجام می دهید تا مشتریان واقعی را از مشتریان بالقوه افزایش دهید. در واقع شما می خواهید با انجام یک سری فعالیت ها نرخ تبدیل خود را بهبود ببخشید.

تست A/B در بازاریابی دیجیتال تست A/B

یکی از روش های کاربردی در بازاریابی دیجیتال، تست A/B است. با شرکت در این تست می توانید سلیقه و نظر مشتریان خود را در مورد کمپین ها درک کنید و مطابق سلیقه آنها عمل کنید تا بتوانید نتیجه خوبی بگیرید. در تست A/B شما دو حوزه از هدف خود را در اختیار کاربران قرار می دهید و رفتار آنها را بررسی می کنید و می توانید کمپین های خود را بر اساس نتیجه رفتار آنها برنامه ریزی کنید. کسب و کارهایی که از تست A/B استفاده می کنند معمولاً درآمد و نتایج بهتری کسب می کنند زیرا سلیقه مشتری را درک می کنند.

اگر با این تست آشنایی ندارید، مطالعه مقاله توصیه می شود تست A/B در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ خواندن.

نرخ پرش

نرخ پرش یا نرخ پرش یعنی کاربران در کمترین زمان بدون اقدام خاصی وارد سایت شما شده و از سایت شما خارج می شوند. نرخ پرش تعداد این افراد را نشان می دهد. هر چه نرخ پرش شما بیشتر باشد، امتیاز منفی بیشتری از گوگل دریافت می کنید. اول از همه باید به دلیل نرخ پرش خود توجه کنید. این می تواند به دلیل کندی سایت، زمان بارگذاری بالا، محتوای نامناسب و … باشد. بودن. ابتدا باید سعی کنید مشکلات خود را کاهش دهید و سپس با ایجاد یک سری فعالیت های مناسب زمان حضور کاربر در سایت خود را افزایش دهید.

طراحی تعاملی

طراحی تعاملی یکی از عوامل کلیدی در بازاریابی دیجیتال. واکنش پذیری به این معنی است که وب سایت شما به درستی در تلفن همراه مشتریان نمایش داده می شود و تصاویر و متن ها به هم ریخته نمی شود. طراحی واکنشگرا نیز یکی از عوامل کاهش نرخ پرش است.

طراحی واکنشگرا سئو. موتور جستجوی گوگل بسیار مهم است، پس سعی کنید این نکته را به خوبی رعایت کنید.

Domain Authority

اعتبار دامنه یکی از فاکتورهای مهمی است که می توانید توسط سایت MOZ بررسی کنید. هرچه عدد DA شما بیشتر باشد، امتیاز گوگل شما بالاتر است. این عدد بر اساس تعداد بک لینک ها، عمر دامنه، سیگنال رسانه های اجتماعی و … می باشد. در مقیاس 0 تا 100 بررسی شد.

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ لینک بیلدینگ

شما باید بتوانید بین صفحات وب سایت خود و موضوعات مرتبط پیوند ایجاد کنید. به طوری که کاربران در سایت شما می توانند بین صفحات حرکت کنند و از همه موضوعات استفاده کنند. با ساخت لینک مناسب، می توانید نرخ پرش سایت خود را به حداقل برسانید و کاهش دهید.

دکمه Call To Action

دکمه call to action یکی از مهمترین مواردی است که باید از آن استفاده کنید. به این معنی که در مدت زمان کوتاهی از کاربر می خواهید عمل مورد نظر شما را انجام دهد. معمولا با طراحی پاپ آپ جذاب. دکمه های خرید و دانلود و…. می توانید یک Call To Action خوب داشته باشید. با طراحی این دکمه می توانید در کاهش نرخ پرش خود موفق باشید.

صفحه فرود

صفحه فرود یکی از آن ویژگی های مهمی است که هر بازاریاب دیجیتال باید بر آن مسلط باشد. لندینگ صفحاتی از سایت هستند که برای هدف یا کمپین خاصی طراحی شده اند. این صفحات فرود به این دلیل نامگذاری شده اند که کاربران اولین صفحه ای هستند که پس از کلیک بر روی لینک مشاهده می کنند.

این صفحات باید طراحی جذابی داشته باشند تا بتوانند مشتری واقعی را جذب کنند. همچنین از Call to actions در طراحی صفحات فرود استفاده کنید.

پرداخت به ازای کلیک – PPC

پرداخت به ازای هر کلیک با تبلیغات کلیکی یکی از روش های تبلیغاتی است که برای هر مشتری با کلیک بر روی لینک با بنر شما هزینه پرداخت می کنید. این نوع تبلیغات معمولا موثر هستند و می توانید از آنها در کسب و کار آنلاین خود استفاده کنید. پیشنهاد می شود ، روی آموزش تبلیغات کلیک کنید خواندن.

آخرین کلمه:

ما سعی کرده ایم اصطلاحات رایج بازاریابی دیجیتال را به طور کامل بررسی کنیم. اگرچه این اصطلاحات بسیار رایج تر هستند، اما کاربردی ترین و مهم ترین آنها در صنعت بازاریابی دیجیتال مورد مطالعه قرار گرفته است. اصطلاحات را به خوبی یاد بگیرید و به درستی از آنها استفاده کنید. اگر تجربه ای در استفاده از اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ دارید، لطفاً آن را در قسمت نظرات با بهترین دوستان خود به اشتراک بگذارید. با تشکر از توجه شما به زبان آموز برتر.