15 راه برای افزایش پاسخ به نظرسنجی ها


افزایش پاسخ به نظرسنجی ها – یکی از سوالات متداول این است که “چگونه نرخ پاسخ به نظرسنجی ها را افزایش دهیم؟”. هیچ پاسخ واحدی برای این مشکل وجود ندارد که ممکن است قبلاً یک یا دو ایده را در این لیست امتحان کرده باشید.

نظرسنجی‌های آنلاین اهداف متفاوتی دارند و می‌توانند راهی عالی برای دریافت بازخورد یا داده‌های مفید باشند، اما تنها در صورتی که نرخ پاسخ‌دهی خوبی داشته باشید. اگر نگاه کنید اطلاعات دموگرافیک چه به دنبال بررسی برای محصولات یا خدمات خود باشید، نظرسنجی های آنلاین با نرخ پاسخ بالا می تواند راهی عالی برای انجام این کار و موارد دیگر باشد. با این حال، برای اینکه آنها ارزش وقت شما را داشته باشند، باید مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما به نظرسنجی شما پاسخ می دهند. در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که باعث می شود افراد هم در نظرسنجی شما شرکت کنند و هم از این روند لذت ببرند:

افزایش نرخ پاسخ به نظرسنجی: بررسی اهداف اصلی مطالعه.

در تلاش برای کشف چه چیزی هستید؟ در نتیجه نظرسنجی می خواهید چه کار کنید؟ این به شما کمک می کند اعتبار مکانیزم جمع آوری داده ها را دوباره بررسی کنید. نظرسنجی های آنلاین تنها یکی از راه های جمع آوری و کمی کردن نظرات است.

مخاطبان خود را هدف قرار دهید

قرار دادن منابع مختلف برای پاسخ دهندگان بالقوه نظرسنجی را در نظر می گیرند گرفتن. به عنوان مثال، علاوه بر لیست های پستی ایمیل، نظرسنجی های خود را در گروه های خبری و انجمن های وب ارسال کنید.

افزایش نرخ پاسخ نظرسنجی: دعوت نامه های ایمیل خود را شخصی کنید

پست الکترونیک احوالپرسی شخصی منجر به افزایش نرخ پاسخ حداقل پنج درصد و گاهی اوقات بسیار بیشتر می شود. ایمیل خود را به جای «دانش آموختگان عزیز» به «آقا علی یا خانم مریم عزیز» ارسال کنید.

خودآگاهی چیست؟

تا زمانی که ایمیل ها ناپدید شوند، مردم همچنان ایمیل های خود را برای آینده قابل پیش بینی بررسی می کنند.

بهبود نرخ پاسخ به نظرسنجی باید دو محور اصلی داشته باشد. افزایش کلیک ایمیل و کاهش لغو رأی گیری . برای افزایش کلیک های ایمیل، مانع درک شده برای پر کردن نظرسنجی باید حداقل باشد. یکی از راه های انجام این کار این است که مهم ترین سوال را در ایمیل خود قرار دهید. باز کردن یک ایمیل و اقدام در مورد محتوای ایمیل دو چیز متفاوت و دو تعامل متمایز با کاربر است. به عنوان یک بازاریاب، شما یک تماس برای اقدام در یک ایمیل قرار می دهید. اکنون، محققان بازار می توانند قرار دهند نظرسنجی از نظر بصری در یک ایمیل، تماس بهتری برای اقدام داشته باشید.

بهترین راه برای قرار دادن سوالات مختلف در نظرسنجی

    1. یک نوع سؤال از نظر گرافیکی برجسته انتخاب کنید. یک مثال می تواند یک سوال باشد رتبه بندی خالص تبلیغات در صورت وجود، به جای متن ارائه استفاده می شود.
    2. اطمینان حاصل کنید که متن سوال زمینه کافی را فراهم می کند و کاربر مجبور نیست آن را دو بار بخواند.
    3. طعمه و سوئیچ نکنید. معمولاً سؤالی را تعبیه می کنید و اگر سؤالات بعدی بیشتر باشد، پاسخ دهندگان احساس می کنند که آنها را با سؤال نظرسنجی طعمه فریب داده اید. در حالت ایده آل، سوالات زیر را به 5 یا کمتر محدود کنید.
    4. فراموش نکنید که ایمیل خود را شخصی سازی کنید. این می تواند با استفاده از نام پاسخ دهنده یا با یادداشت تشکر شما در پایین باشد.

افزایش پاسخ به نظرسنجی ها: دعوت نامه های ایمیل خود را کوتاه کنید لطفاً دعوت نامه ایمیل خود را کوتاه و ساده نگه دارید، فقط ایمیل خود را با پیوند به نظرسنجی خود ارسال کنید. لطفا موارد زیر را حتما توضیح دهید:

  • شما کی هستید و هدف شما از مطالعه
  • این نظرسنجی به نفع خود فرد و همچنین برای کسب و کار شما است.
  • اگر زمان نظرسنجی کوتاه است، بر آن تاکید کنید. اما در مورد زمان صادق باشید. اگر مردم می دانستند چقدر طول می کشد، احتمالاً به نظرسنجی های طولانی تری پایبند می شدند.
  • بیانیه حریم خصوصی، در صورت نیاز سازمان شما.

صفحه اول نظرسنجی خود را ساده کنید و به مردم اجازه دهید در نظرسنجی شرکت کنند! وقتی مردم تصمیم می‌گیرند آن را ارزان بگذرانند و پهنای باند کم را به خطر بیندازند، فقط خودتان را گول می‌زنید. مطالعات نشان می دهد که اکثر مردم دستورالعمل های کلی را نمی خوانند و به نظرسنجی های خشن پاسخ نمی دهند.

بدون نظرسنجی شگفت انگیز…

همانطور که نظرسنجی ها بهترین هستند سفر برای مشتریان آنها نیستند، آنها بهترین سورپرایز را نیز انجام نمی دهند. بهتر است از قبل به آنها اطلاع دهید که یک نظرسنجی ماهانه، فصلی یا سالانه انجام خواهد شد. اگر شما یک شرکت کالاهای مصرفی هستید، ممکن است بخواهید این پیام را به عنوان “FYI” در فاکتور، خبرنامه یا پیام متنی خود جاسازی کنید تا به آنها اطلاع دهید که چه انتظاراتی دارند و چگونه به نفع همه است.

از نوارهای پیشرفت استفاده کنید و به مشتریان اطلاع دهید که خط نظرسنجی به کجا ختم می شود.

همه می خواهند بدانند که چقدر به خط پایان نزدیک هستند. وقتی صحبت از نظرسنجی می شود، نمی توانید واقعاً از عبارت “تمرکز بر سفر، نه مقصد” استفاده کنید. زیرا بیایید صادق باشیم، این واقعاً هیجان انگیزترین سفر مشتری نهایی نیست. در ذهن آنها، وقتی می توانند به راحتی به فروشنده دیگری در این بازار بسیار رقابتی تبدیل شوند، با کمک به شما در بهبود محصول یا خدمات خود به شما لطف می کنند.

حداقل کاری که کسب و کارها می توانند انجام دهند این است که به آنها بفهمانند که پیشرفت در حال انجام است و با هر مرحله به تکمیل نزدیک تر می شوند. هر چه زودتر بهتر. تعلیق در این حالت می تواند صدمات زیادی به مشتری وارد کند، زمانی که مشتری احساس کند سوالاتی که از او می شود پایانی ندارد. وقتی مشتریان شما ایده روشنی از مدت زمان لازم برای تکمیل و صرفه جویی در زمان برای انجام آن داشته باشند، شانس بیشتری برای دریافت آن خواهند داشت. شما یک پاسخ کامل دارید.

در مورد حریم خصوصی شفاف باشید

صفحه اول نظرسنجی مکانی است که حاوی اطلاعاتی درباره نحوه استفاده شما از پاسخ های افراد است. اگر مردم بدانند چگونه از اطلاعات استفاده می شود، به اشتراک گذاری اطلاعات در اینترنت آسان تر خواهد بود. آیا آنها ناشناس هستند؟ محرمانه؟ با دیگران به اشتراک گذاشته شده است؟ در صورت نیاز بیانیه مسائل علوم انسانی دانشگاه در اینجا ارسال خواهد شد.

افزایش نرخ پاسخ نظرسنجی: ارسال ایمیل یادآوری

  1. برخی افراد بلافاصله از شما نظرسنجی خواهند کرد. با این حال، اگر ایمیل یادآوری زیر را با پیوند نظرسنجی ارسال کنید، پاسخ های بیشتری دریافت خواهید کرد. بهتر است بیش از دو ایمیل یادآوری ارسال نکنید. مطمئن شوید که آدرس ایمیل افرادی که نمی خواهید دوباره با آنها تماس گرفته شود را فیلتر کنید.

افزایش نرخ پاسخ: ارائه مشوق ها را در نظر بگیرید. مواردی مانند هدایا و جوایز میزان پاسخ به نظرسنجی را افزایش می دهد.

کوپن تخفیف، هدیه و غیره می تواند پاسخ ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. جامعه مادر کسب و کار، تجارت و امور روزمره ما پاداش محور. مشوق ها آنقدر در جامعه ما جا افتاده است که به بخشی از فرهنگ و انتظارات تبدیل شده است. این پاداش ها به کارکنان داده می شود و در برنامه های بهداشتی بسته بندی می شوند. تبلت هایی هستند که برای گرفتن سهمیه به نمایندگان فروش ارائه می شوند. آنها امتیازهایی هستند که به دست می آوریم، کارت های وفاداری که در کیف پول خود می گذاریم، و مایل های پرواز مکرر که صرفه جویی می کنیم. حتی پاداش و افزایش نیز نوعی پاداش و انگیزه است.

در بازاریابی، پاداش یک ابزار ضروری است. بخشی از درآمد را به اهداف اختصاص می دهیم. ما از بازی‌ها، مسابقات، امتیازها و کارت‌های وفاداری استفاده می‌کنیم – همه برای ایجاد انگیزه در رفتارهای خاص. مشوق ها به کسب و کارها کمک می کند تا بازاریابی دهان به دهان را گسترش دهند، درآمد را افزایش دهند، هزینه های تبلیغات را کاهش دهند، به بازارهای جدید گسترش دهند و مشتریان را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردانند. بازاریابان از مشوق ها استفاده می کنند زیرا به صورت تاریخی کار می کنند. پس چرا باید این برای تحقیقات بازار متفاوت باش؟

بدون پاسخ دهندگان، هیچ داده ای وجود ندارد. بدون داده ها، هیچ تحقیقی وجود ندارد. از همین رو پانل ارائه دهندگان باید به پاسخ دهندگان خود به طور منصفانه انگیزه دهند و به عنوان سفیران پنل های خود عمل کنند. از سوی دیگر، محققان باید واقع بین باشند و درک کنند که جهان تغییر کرده و مصرف کنندگان با جامعه تکامل یافته اند. شرکت کنندگان در نظرسنجی داوطلبانه آنها تقریباً منقرض شده اند. مدیران پردرآمد یا افراد با نفوذ مشوق های پولی برای ارائه سخنرانی ها، سخنرانی ها یا نظرات کارشناسی به سازمان های مختلف دریافت می کنند. نظر آنها به دلیل ارزش هزینه های سخنرانی هرگز زیر سوال نمی رود. یک همبستگی مستقیم وجود دارد – وقتی محققان و شرکت‌های نظرسنجی شروع به ارائه مشوق‌های نظرسنجی می‌کنند، یک روند صعودی در نرخ پاسخ نظرسنجی یا کیفیت داده‌ها وجود خواهد داشت.

برخی فقط می خواهند نظر خود را به اشتراک بگذارند! بسیاری از افراد به جای انگیزه برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود، نظرسنجی را تکمیل می کنند. انگیزه داوطلبانه خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما باید انتخاب کنید که در یک قرعه کشی شرکت کنید یا در یک هدف مرتبط مشارکت کنید.

مزایای کار در خانه

از ویژگی های گرافیکی و اینترنتی به صورت استراتژیک استفاده کنید. نظرسنجی ها معمولاً نیازی به گرافیک جذاب ندارند و گاهی اوقات گرافیک می تواند حواس را از محتوای نظرسنجی منحرف کند یا روی پاسخ ها تأثیر بگذارد. اما راه های مختلفی برای استفاده از گرافیک برای بهبود پاسخ های نظرسنجی وجود دارد. اینها شامل ارائه یک تصویر و پیوند وب برای پاداش یا انگیزه، با استفاده از نظرسنجی های محتوای چندرسانه ای تعبیه شده است.

نتایج خود را به صورت آنلاین برای شرکت کنندگان در نظرسنجی منتشر کنید. پاسخ دهندگان می خواهند نتایج را ببینند و دریافت این نتایج آنها را تشویق به تکمیل نظرسنجی می کند. بدون وسواس ببین، بیایید صادق باشیم. بین مشتریان و شما، هیچکس بیشتر از شما به یک کمپین بازخورد موفق اهمیت نمی دهد. در این مواقع برای مدیران مسئول کمپین شما بسیار آسان است که نسبت به تکمیل ضرب الاجل وسواس نسبی داشته باشند و رویکرد مشتری را فراموش کنند.

فشار تهاجمی مانند این ممکن است مکمل برخی از نظرسنجی‌ها باشد، زیرا این مشتریان ممکن است این کار را صرفاً برای بیگانه کردن مدیران شما انجام دهند. این منجر به داده‌های نادرست (در صورت وجود) می‌شود، از مشارکت مشتری در نظرسنجی‌های آینده جلوگیری می‌کند، شرکت شما را به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری می‌کند، و حتی اگر خارج از محدوده باشد، خدمات را متوقف می‌کند.

خیلی بهتر است که یک لمس ملایم به یادآورها اضافه کنید و دوباره تأکید کنید که چرا نظرسنجی از دیدگاه مشتری نیز ارزشمند است. در صورت امکان، برای به حداکثر رساندن سود، باید هر چهار مؤلفه را برای راه‌اندازی آماده کنید. در نهایت، تماس های پیگیری مستقیم را به موارد شدید محدود کنید، شاید در عوض آنها را در خبرنامه ها و ایمیل ها جاسازی کنید.

و پاداش؟ از دوستان، خانواده و همکاران خود استفاده کنید و از پاسخ دهندگان خود بخواهید نظرسنجی شما را با افرادی که می شناسند به اشتراک بگذارند. به پاسخ دهندگان فرصت دهید نظرسنجی را برای دیگران ارسال کنند و اگر دوستان و خانواده آنها در نظرسنجی شرکت کنند، پاسخ دهنده اصلی شانس بیشتری برای برنده شدن / ایجاد انگیزه در هدیه دارد. حتماً یک بخش اختصاصی اضافه کنید تا پاسخ دهندگان بتوانند آدرس های ایمیل را با شما به اشتراک بگذارند.

دو ویژگی که میزان پاسخگویی به نظرسنجی را افزایش می دهد.

افزایش نرخ پاسخ به نظرسنجی

آخرین باری که در نظرسنجی شرکت کردید کی بود؟ حالا به آن فکر کنید، آیا متوجه شدید که سوالات باز را نادیده می گیرید و فقط به سوالات چند گزینه ای پاسخ می دهید؟ اگر آنها را نادیده بگیرید، فکر می کنید پاسخ دهندگان شما چه خواهند کرد؟ نه تنها این، بلکه به عنوان یک متخصص تحقیقات بازار یا مدیر بازاریابی، احتمالاً با خود فکر کرده اید، “این به راحتی می تواند یک سوال چند گزینه ای باشد! “چرا تنبلی می کنند و من را مجبور به نوشتن می کنند، در حالی که می توانستند کمی بیشتر کار کنند و آن را به یک گزینه چندگانه تبدیل کنند؟” یا من تنها کسی هستم که به این چیزها فکر می کنم؟

نکته اصلی دویدن است سوالات چند گزینه ای یک راه سریع و آسان برای افزایش نرخ پاسخ به نظرسنجی و جلوگیری از مشتریان یا پاسخ دهندگان در نظرسنجی از بیان چیزهای بد در مورد شما یا بدتر از آن، لغو نظر سنجی میکند.

بیایید رادیو و دکمه چک باکس را تعریف کنیم تا تفاوت را بدانیم:

  • دکمه‌های رادیویی: این دکمه‌ها زمانی استفاده می‌شوند که می‌خواهید پاسخ‌دهنده شما تنها یک پاسخ را از یک سری پاسخ‌های چند گزینه‌ای انتخاب کند. وقتی سؤالات چند گزینه ای را انتخاب می کنید و سپس «انتخاب یکی» را انتخاب می کنید، یک دکمه رادیویی خواهید دید. اینجا به نظر می رسد: دکمه رادیویی-تقویت-پاسخ
  • چک باکس ها: وقتی می خواهید به بیش از یک انتخاب به عنوان بخشی از یک سوال چند گزینه ای اجازه دهید، یک چک باکس نمایش داده می شود. شبیه این خواهد شد: باکس-increase-response-rate را علامت بزنید

اکثر کارشناسان نظرسنجی به شما می گویند که اگر می خواهید نرخ پاسخ را افزایش دهید، سؤالات چند گزینه ای بیشتری را در ابتدای نظرسنجی خود قرار دهید و سپس سؤالات باز را در پایان قرار دهید. اما آنچه اغلب مشاهده می شود این است که آنها نه تنها با پاسخ های باز، بلکه با پاسخ های باز نیز به پایان می رسند سوالات باز آنها بیش از حد برخورد می کنند. این خسته کننده است و به دلیل این اشتباه بزرگ، من بیشتر از آنچه فکر می کردم نظرسنجی ارسال کردم.

آموزش وردپرس

اکیدا توصیه می کنیم تا حد امکان از سوالات چند گزینه ای در نظرسنجی خود استفاده کنید. برخی تحقیقات اکتشافی اولیه در قالب گفتگو، تماس تلفنی، مصاحبه و در شبکه های اجتماعی شرکت کنید سوالات اصلی را بپرسید و انتخاب های مناسب شامل چه مواردی است.